חברת HAS, אשר הנפיקה בארה"ב כרטיס אשראי בעל זיקה לישראל, תובעת מאל-על 21 מיליון דולר, בטענה שגרמה במכוון לקריסתה.
בתביעה, שהוגשה (יום ג', 3.11.15) לבית המשפט המחוזי מרכז, נאמר שהרוח החיה מאחורי החברה היה זאב דביולר. הרעיון העסקי היה להנפיק כרטיס אשראי שיקדם מוצרים בעלי זיקה ישראלית וציונית, והחברה הצליחה לגייס 30,000 לקוחות בשנים 2013-2005. בשנת 2013, נטען בתביעה, נסלקו בכרטיס האשראי 247 מיליון דולר; בכל שנות פעילותה היא סלקה 1.5 מיליארד דולר.
לטענת HAS, אחד המיזמים החשובים ביותר שלה היה התקשרות עם אל-על לצורך המרת נקודות השימוש בכרטיס לנקודות נוסע מתמיד של אל-על. על-פי ההסכם בין החברות, HAS שילמה לאל-על תמורת ההמרה, ולכן היה לה אינטרס ברור שהדבר ייעשה בצורה מאוזנת ורק לאחר קבלת הסכמתה לכך. למרות זאת, טוענת HAS, בשנת 2012 פנתה אל-על במישרין ללקוחותיה והציעה להם הטבה בדמות תוספת של 20%-30% לנקודות הנוסע המתמיד. כתוצאה מכך, נדרשה HAS - שלדבריה התנגדה בתוקף לפנייה זו - לשלם לאל-על 740,000 דולר בשל הזינוק במימוש הנקודות.
עוד נטען בתביעה, כי בשנת 2012 קיימו HAS ואל-על מו"מ להנפקת כרטיס אשראי ממותג עבור אל-על, ולשיטתה של HAS הן הגיעו להסכמות המהוות הסכם מחייב. אולם אל-על התמהמהה בביצוע החלק האחרון של בניית הכרטיס המשותף, ולטענת HAS - משום שהגיעה למסקנה שתוכל להשיג לבדה תנאים טובים יותר, בלא הצורך לחלוק בשווה עם HAS את רווחיה מהכרטיס.
לטענת HAS, אל-על התנערה בחוסר תום לב מההבנות עימה, ואת הכרטיס Fly Card שהשיקה בסופו של דבר יחד עם דיינרס - ביססה על התוכנית העסקית שגיבשה יחד עם HAS. היחסים בין החברות הלכו והידרדרו, ובפברואר 2014 הפסיקה HAS לשלם לאל-על את החוב המוכחש על ידה בגין המרת הנקודות בשנת 2012.
בעקבות זאת, הודיעה אל-על שהיא מפסיקה את ההתקשרות עם HAS, דבר שלטענת התובעת הביא באופן מיידי לקריסתה. לאחר מכן, היא אומרת, חתמה אל-על על הסכם עם US BANK, אשר הנפיק את כרטיס האשראי של HAS, למכירת נקודות הנוסע המתמיד ל-30,000 מחזיקי הכרטיס של HAS. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אמיר אלטשולר ויורי נחושתן, וטרם הוגש כתב הגנה.