|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

ראש המל"ל יוסי כהן בוועדת הכלכלה:

בצוק איתן היו ניסיונות לפגוע באסדת הגז

שר האנרגיה לשעבר שחל: המתווה סביר - מה שחסר בו זה צינור נוסף בצפון לנגוצקי: גילוי שדה זור משנה כללי משחק ומסמן דרך לתגליות נוספות
06/12/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גז טבעי   |   תגובות
כהן. לא להישען על אסדה אחת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ועדת הכלכלה המשיכה (יום א', 6.12.15) בהיוועצות בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, בעניין משק הגז הטבעי. בדיון השתתף ראש המטה לביטחון לאומי, יוסי כהן, שהמשיך בסקירתו מהשבוע שעבר ואף ענה לשאלות חברי הכנסת בעניין מתווה הגז. "מקומה של ישראל במזרח בתיכון הולך ונהיה מאותגר יותר ויותר, ומחוזק יותר ויותר בזכות שיתוף פעולה עם שכנותינו. זה כרוך עם יכולת אסטרטגית ביטחונית שישראל יודעת לייצר עם מדינות ידידותיות, בראשון מצרים, ירדן, קפריסין, יוון וטורקיה. למרות שעם טורקיה אנחנו במערכה לא גמורה. לנו יש אינטרס לא פחות ממובהק לייצר קשר כלכלי אסטרטגי גם אפרופו הגז הישראלי עם אותן מדינות שציינתי. ככל שיחסינו האסטרטגיים יהיו עמוקים יותר גם בציר פנימי וגם חיצוני מצבה של ישראל באזורנו ישתפר, ומתוך אותה כוונה נכתבה גם חוות הדעת של המל"ל", אמר כהן.

נדרשת יתירות

כהן אף ציין כי העיסוק של המל"ל בנושא פיתוח שדות הגז החל כבר בנובמבר 2013, אז לדבריו "עלה הצורך לדון עבור ויחד עם ראש הממשלה". "ציר אחד הוא מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל - ככל שישתפרו יחסינו עם מדינות שכנות כן ייטב. דבר שני שראינו לנכון - צורך מאוד מאוד גבוה להגן על נכסים במים הכלכליים של ישראל בכל אופן וכל דרך, לנוכח האיומים במזה"ת, מול אתגרי הביטחון שעלולים חס וחלילה לפגוע באסדות ובאספקת גז שוטפת. זה הוליד תוצאה אחת ברורה - הגנה על המים הכלכליים. רכשנו ספינות מלחמה ייעודיות לשם כך וחיל-הים נערך להגן. אז אנחנו מגלים דבר נוסף, בצר לנו לו חס וחלילה במתאר של מלחמה אזורית מול עזה או עזה ואולי לבנון חיזבאללה וזירות נוספות. בהינתן כל עולם הטרור הבלתי צפוי - זה הולך להגביר את האיום על האסדות, והגענו למסקנה שישראל לא יכולה ולא צריכה להישען על ציר אספקה אחד או אסדה אחת שתשמש את כל המדינה בעת הנוכחית. נדרשת יתירות והייתי שמח לפרט על האיומים - כבר במהלך צוק איתן היו ניסיונות לפגוע באסדה שלנו ולשמחתנו הנשק הזה לא מדויק דיו ולא הצליח לפגוע. האמל"ח שנמצא בידי ארגוני הטרור הסובבים אותנו כבר יותר משוכלל ומדויק ופגיעותנו עולה", אמר כהן. לסיכום הסקירה אמר כי "בהסתכל על המזרח התיכון המאתגר מאוד ברמה הביטחונית, הרצון לחבר אסטרטגית עם מדינות אחרות ולייצר גם אצלן יציבות ובעת הנוכחית זה נכון להוציא ולמכור ולייצב את משק הגז הישראלי, ויפה שעה אחת קודם".

מעקב אחר הבוררות

היו"ר איתן כבל התייחס לפרסום של חברת החשמל על זכייתה בבוררות בינלאומית מול חברת הגז המצרית, בסך 2-1.8 מיליארד דולר, ושאל את כהן האם זה עלול להשפיע על מערכת היחסים עם המצרים. כהן השיב כי המל"ל עוקב אחרי הבוררות כבר כמה שנים, אך הוא רוצה ללמוד את תוצאותיה ולא רוצה לתת תשובה לא מוסמכת. עם זאת הוא העריך כי "זה לא יפגע ביחסינו החשובים מאוד".

"פיתוח לוויתן יעוכב"

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה כי הכל רוצים בשיפור יחסים אסטרטגיים עם המדינות באזור, אבל המל"ל צריך להשיב איך המתווה מסייע בכך. "המתווה פוטר את חברות הגז להניח צינור שני ומאפשר לייצא עוד לפני שלוויתן יפותח, אז איך זה מעודד יתירות, פיתוח לוויתן מעוכב, איך זה תורם ליתירות", שאלה. היא הוסיפה כי יש בעיית יתירות מ-2011 וקול המל"ל לא נשמע. עוד שאלה יחימוביץ' האם לא נדרש תיקון בחוות הדעת לאחר שנמצא שדה זור. כהן השיב כי אין בסמכות המל"ל לקבוע האם המתווה הוא הנכון. הוא הוסיף: "אנחנו כן טוענים באופן נחרץ שעיכובים נוספים בהוצאת הגז, שיפור התירות ויצירת קשרים עם המדינות השכנות הוא הנחוץ. פיתוח אסדה שנייה ושדה חדש יותר חשוב מצינור שני. אנחנו נמצאים לפני חידוש מו"מ על הסיוע הביטחוני לישראל - גם משק הגז שלנו עולה כצורך כלכלי יקר להגנה. ככל שישוחררו עתודות מזומנים גדולות יותר בזכות מכירת גז ליצוא יהיה קל להעמיס על כתפינו את אבטחת השדות". היא העירה על כך זה "זה מופרך. עוד שנייה נשמע שצריך להעלות מיסים כדי להעשיר את קופת המדינה".

עניין של כבוד

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) אמר כי לדעתו ישראל לא תוכל לספק גז למצרים לפחות ב-3-5 השנים הקרובות, ולאחר מכן התמונה משתנה באופן מהותי. הוא התייחס לבוררות עם חברת החשמל ואמר כי "מקורותי טוענים שמצרים לא תעשה שום עסקה אם עניין הבוררות לא יסתיים - יש עניין של כבוד, הם טוענים שהמדינה צריכה להתערב ולבטל אותה". כהן שב ואמר כי הוא לא רוצה להתייחס לבוררות לפני שלמד את הנושא. עם זאת הוא הוסיף: "השאלה מה האלטרנטיבה, לא להוציא את הגז מהאדמה? להמשיך לעכב את המתווה ולשנות חוקים ורגולציה ולהבריח - כמו שאני רואה את זה גם כאזרח מהשורה - משקיעים? מצרים מדינה גדולה ומתפתחת, האוכלוסייה הגדולה והתעשיה הגדולה שלה תמשיך להיות צרכן של גז ישראלי בכל מתאר. מקווה שנעשה את זה כמה שיותר מהר, שנהיה חלק משמעותי מזה", אמר.

על-פי הגבורה

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) אמר כי הכל מתחיל ונגמר בסעיף הראשון של חוות הדעת של המל"ל, המבוסס על ההנחה כי אם המתווה לא יאושר צפוי עיכוב של 4 שנים בהרחבת מערך הפקת הגז הטבעי ובייצואו. "ברגע שהמל"ל נדרש לאמירה הזו - הכל נובע ממנה. אם הייתי מקבל את זה ככה הייתי כותב בדיוק אותה חוות דעת, איש לא חושב שטוב לדחות. נאמר שעל-פי הגבורה זה הדבר ואין בלתו - או שתיקח את זה כמו שהוא או שלא יהיה כלום, נקודה". כהן התייחס לכך ואמר: "אין בכוחו של המל"ל, וגם לא במנדט שלו, לפענח חוות דעת שנכתבות אליו על-ידי גורמים מקצועיים אחרים. אני מציע לשאול את מי שכתב למה הוא כתב מה שכתב".

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התייחס להוצאות ההגנה ואמר כי הן חלק מששינסקי 1, שהאופוזיציה תמכה בו. "לקחנו על עצמנו את הוצאות ההגנה כי חשבנו שנקבל הכנסות, והיום מוציאים הוצאות בלי הכנסות ועיכוב המתווה עושה נזק", אמר. הוא שב וטען כי "כל הדיון הזה הוא תיאורטי, מאחר שאם לא יהיה יצוא למצרים, ירדן ואירופה אז לא תהיה עקיפה ולא יהיה מתווה".

"לא מקשיבים למה שאמרתי"

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה: "לצערי, גם בחדר סגור אנחנו לא מקבלים תשובות. אין לנו, לנבחרי הציבור ולציבור, יכולת לשקול את שיקולי הביטחון כי אין לנו את המידע". היא ביקשה מכהן להתייחס גם לשאלת הביטחון האנרגטי, והאם יש לו המלצה כמה גז לייצא. "המלל לא קם בשביל לעשות קופי פייסט לעמדת משרד הביטחון. למה לא נזעקתם קודם והאם העליתם את עניין הגז רק לאחר שהמתווה החל", שאלה רוזין. כהן השיב כי הוא מצר על כך שלא כל כך מקשיבים למה שאמר כמה פעמים - והוא שהמל"ל החל לכתוב חוות דעת בנושא עוד הרבה לפני המתווה. "ב-13.02.14 יש מסמך בחתימתי שאני כותב על היצוא עוד הרבה לפני המתווה. אני לא רוצה לטעות ולמסור לכם חומר שאסור לי למסור - 'אבלמס' את המסמך ותקראו אותו", אמר. הוא הוסיף כי "אחד הקשיים הגדולים בלכתוב חוות דעת ביטחונית היא לא להתריע במקום שאין התרעה. להגיד 'כל העולם איום' זו חולשה. בחלק מהדיונים שאני מנהל מובעות דעות בעד ונגד, בסוף המסמך יוצא בחתימת ראש המל"ל אבל כמו ששמעתי שיש משמעת בתוך סיעה אז גם אם היו עמדות נגד שדרשו מאיתנו עבודה נוספת בסוף יש מסמך בחתימת ידי". רוזין הגיבה ואמרה: "ההשוואה למשמעת סיעתית היא לא ממין העניין. גם אם ועדה ציבורית יושבת נכתבת לא פעם עמדת מיעוט". היו"ר כבל סיכם את הנושא ודרש מכהן להעביר לוועדה עמדות שסתרו את העמדה הסופית, ככל שהיו כאלה.

שאלת השאלות

עוד אמר היו"ר כבל כי חסרה ההתייחסות להפעלת סעיף 52. "שאלת השאלות היא הפעלת סעיף 52 שמשמעותה סיבות מדיניות ביטחוניות. רציתי שתנוח דעתי האם ראש המל"ל סבור שמערכת היחסים עם המצרים עלולה להיפגע בצורה שמחייבת את הפעלת 52". כהן השיב כי "יש צורך מידי ודחוף לפתח את משק הגז. סעיף 52 הוא היכולת לאפשר את הדבר הזה - וככה אני מתייחס לזה. אני מבין שהסעיף נועד למצבים שכאלה, לפטור את שר הכלכלה, במקרה דנן ראש הממשלה, לפטור הגבלים עסקיים לפי חוק. אם זו היכולת אז כך צריך להיות. במסגרת החקיקה הישראלית זה מה שניתן למחוקק לשקול שיקולים מדיניים ביטחוניים ולהפעיל את הסעיף לפי שיקול דעתו. האם אני חושב שצריך להפעיל באמצעות 52, אני למד שכן. אם יש יכולת להוציא גז ולייצר יתירות ולשפר יחסים בזמן אמת ולא לאחר את הרכבות כולן חשוב לעשות כמה שיותר מהר - והדרך החוקית היא הפעלת 52".

הגאולוג יוסי לנגוצקי אמר כי הוא "מוצא חובה אזרחית להתריע על יישור קו של פונקצונריים עם רוח המפקד". לטענתו, גילוי שדה זור משנה את כללי המשחק ומסמן דרך לתגליות נוספות. לדבריו, ב-2018 למצרים כבר לא תהיה בעיית גז וישראל לא הולכת להושיע אותה. לכן הוא שאל את ראש המל"ל "איך הוא נותן יד לכך שהממשלה מתכוונת לייצא גז למצרים ולרוקן את עתודות הגז ולמה הוא לא זועק שביטחון אספקת הגז למדינה תלוי בצינור אחד". החוקר אמנון פורטוגלי הוסיף כי "ח"כ טרכטנברג צדק כשאמר שגם אם המתווה לא יאושר אפשר שלא יהיה עיכוב בכלל. "מה שלא ברור לי מדברי ראש המל"ל הוא מה הקשר בין הדברים שלו לבין אישור המתווה - המתווה עושה בדיוק הפוך ממה שהוא אמר", טען פורטוגלי.

מתווה סביר

שר האנרגיה לשעבר, משה שחל, שפנה לוועדה יחד עם שרי האנרגיה לשעבר עוזי לנדאו, יוסף פריצקי ומודי זנדברג, שיבח את היו"ר כבל על הדיונים. כבל ביקש משחל להבהיר האם הוא מייצג מי מהצדדים ושחל השיב כי אין לו כל קשר עם חברות הגז בענייני הגז, וכי הוא עוסק באנרגיה לרוב בחו"ל, אך גם בארץ בתחום תחנות כוח. שחל ציין כי "מתווה הגז הוא מתווה סביר. יש בו נקודות חולשה אבל אין מעשה שאין בו מקום לביקורת. לו אני הייתי היום השר הייתי מקבל אותן החלטות". הוא הוסיף כי כיהן בתפקיד בתקופה הכי ארוכה מאז הוקם המשרד - 10 שנים. לדבריו, "החלום הכי רטוב של שר אנרגיה זה למצוא נפט. עד 1984 ניסיתי להביא חברות שיחפשו פה נפט ולא מצאו. נתנו להן מענק 40 סנט על כל דולר השקעה ולא מצאנו כלום. התמזל המזל למדינת ישראל שנמצא גז, ולפתע פתאום המדינה שהייתה מתחננת שימכרו לה נפט מצאה גז והפכה לפתע פתאום מעצמה", אמר.

באשר להפעלת סעיף 52, אמר שחל כי הוא לא בטוח שהיה מקדם את המתווה במסגרת החוק להגבלים עסקיים, אלא מעדיף לעשות זאת באמצעות חוק ההסדרים. "מה שחסר בהצעה זה דבר אחד נחרץ וברור - תקבעו שאתם רוצים את הצינור הנוסף ליבשה בצפון. אני לא מבין איך זה שכל הגז מגיע בצינור אחד. שהמדינה תגיד שהיא עושה את הצינור ותחייב את בעלי הזיכיון לכסות את ההוצאה", אמר. הוא סיכם כי "על מצרים אפשר להגיד כך או אחרת, אבל בכל תוכנית אני מעריך שעד 2035-2030 העולם יחזור חזרה לאנרגיה גרעינית".

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק תשובה   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה שחל   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצוק איתן היו ניסיונות לפגוע באסדת הגז
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גז טבעי
אז מתווה הגז אינו מוצא חן בעיניהם. הוא אינו סוציאליסטי מספיק... והוא פרי רוחם של "עילית קפיטליסטית רקובה" (שהביאה לישראל כלכלה פורחת ויציבה מאין כמוה).
06/12/2015  |  יהודה דרורי  |   מכתבים/הערות
בטורקיה מתעניינים ביבוא גז מישראל, בעקבות המשבר עם רוסיה. בערוץ הראשון נחשף (יום ה', 3.12.15) כי כמה חברות גז טורקיות פנו ביממה האחרונה לחברת "דלק" הישראלית, כדי להאיץ וליזום פרויקטים של אספקת גז ישראלי לטורקיה.
03/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ה', 3.12.15) בהליך ההיוועצות בעניין משק הגז הטבעי. בהמשך לדיון אתמול עסקה הוועדה גם היום בהיבטים של מדיניות החוץ וביטחון המדינה. מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד סקר בפתח הישיבה את היבטי החוץ ואמר כי "כשמדברים על ההשלכות הבינ"ל בפיתוח הגז על מדיניות החוץ של ישראל, לא מדברים על משהו שקורה בתוך חודש-חודשיים או שנה-שנתיים. ההשפעות הבינלאומיות זה דבר שמתבטא אחרי מספר שנים. יש אפקט מצטבר של תופעות שאנחנו מזהים. פיתוח הגז הישראלי מהווה הזדמנות חשובה בשיפור מעמדה האסטרטגי של ישראל, וכניסה למועדון יוקרתי של יצואני אנרגיה. עיכוב בהתנעת התהליך יגרום נזק לאינטרסים של ישראל".
03/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
במסגרת הסכם ניגוד עניינים שנחתם עם שר האוצר כחלון, נאסר עליו לעסוק בעניין הגז, בשל חברותו עם קובי מימון המעורב עמוקות בשדה תמר במסגרת ישראמקו, המחזיקה כ 30% מהשדה.
03/12/2015  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
"אחרי ששמעתי את הכל אני עדיין נגד המתווה, לא שיניתי את דעתי. אפשר להוריד את מחירי הגז" - כך אמר הבוקר (יום ד', 2.12.15) השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, היחיד שמתנגד למתווה הגז, בוועדת הכלכלה .
02/12/2015  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   גז טבעי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
גילה: מודאג מכוח המונופול מול קובעי המדיניות  /  עידן יוסף
ליכט: שיקולים ביטחוניים היו על השולחן מהתחלה  /  עידן יוסף
חוקר: אין אפשרות ריאלית לייצוא גז  /  איציק וולף
רוורס בפוּל גז  /  מנחם רהט
גז, התיישבות וסחטנות  /  דרור אידר
יש מונופול ויש מונופול   /  רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il