|
אלי מיזרוח. בעיצומה של התוכנית האסטרטגית [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
קבוצת גולף סוגרת אצ 2015 עם הפסד הנקי שהסתכם בכ-5.8 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-35.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר להפסד נבע בעיקר מההפסד התפעולי, ממעבר מהכנסות מימון להוצאות מימון נטו ואשר קוזז חלקית עקב ירידה בהוצאות המיסים.
ההפסד התפעולי הסתכם בכ-5.8 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-43.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2015 נרשמו הוצאות בגין ירידת ערך מוניטין בלו בירד ורכוש קבוע בגין חנויות שנסגרו.
מכירות הקבוצה מתחילת השנה הסתכמו בכ-817.8 מיליון ש"ח, לעומת כ-718.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-13.9% הנובע מהוספת פעילות כיתן טופשופ ועדיקה.
מכירות אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-405.3 מיליון ש"ח לעומת כ-343.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-17.9% אשר נבע מהוספת פעילות טופשופ ועדיקה.מכירות אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-412.5 מיליון ש"ח לעומת כ-374.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10.2% הנובע בעיקר מהוספת פעילות כיתן.
ברבעון הרביעי של השנה רשמה הקבוצה הפסד נקע של כ-0.5 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-9.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד לעומת רווח ברבעון המקביל אשתקד נבע בעיקר מירידה ברווח התפעולי ומגידול בהוצאות המימון נטו.
מכירות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ-230.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-197.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-16.6% אשר נבע מהוספת פעילות טופשופ ועדיקה ומגידול במכירות עקב תוספת שטחי מכירה ומגידול במכירות בחנויות זהות (SSSׂ).
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-0.7 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-10.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח תפעולי לעומת רווח תפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון נבע בעיקר מירידת ערך מוניטין ורכוש קבוע וכן עלויות עסקה בגין רכישת טופשופ ועדיקה בסך כולל של 6.5 מיליון ש"ח.
אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף: "אנו בעיצומו של מהלך התאמת התוכנית האסטרטגית לתנאי השוק המשתנים, אשר עיקרה הינה תוכנית התייעלות תוך התמקדות במנועי הצמיחה. יעד התוכנית הרב שנתית להגיע לרף המיליארד ש"ח לא שונה, ושלושת הרכישות שביצענו מסייעות לכך, תורמות לגידול דו ספרתי בשורת ההכנסות ואנו מצפים כי תרומתן לשורת הרווח תגדל במהלך שנת 2016.
ברבעון הרביעי המשכנו לפעול לצמצום העלויות בעיקר באמצעות הפחתת הוצאות, שמירה על יציבות בהוצאות המכירה, התייעלות במטה החברה וכן סגירת חנויות שלא היו רווחיות. ב-2015 נסגרו 11 חנויות הפסדיות.
תחום האונליין ממשיך להוות מנוע צמיחה בפעילות הקבוצה, ועדיקה מהווה פלטפורמה חזקה ואיכותית להאצת החדרת מותגי הקבוצה בערוץ האונליין, כגון גולף קידס, לביסוס מעמדנו כקבוצה מובילה בתחום האונליין".