|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

האוצר בוחן לקנות מסיטיפס את הרכבת הקלה

על-פי דיווח בכלכליסט, רכישת המיזם חזרה תשתלם למדינה בטווח הארוך בשל הארכת הקו הצפויה ודרישות כספיות גבוהות של ספקית הקרונות אלסטום המחיר: פיצוי של עד 400 מיליון שקל לסיטיפס
12/04/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
הרכבת הקלה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בכירים במשרד האוצר החלו לבחון בשבוע האחרון את האפשרות לקנות בחזרה (Buy-Back) את מיזם הרכבת הקלה בירושלים, כך פורסם ביומון כלכליסט.

על-פי הדיווח של הכתב ליאור גוטמן, הרכישה תתבצע תוך מימוש סעיף בחוזה שנחתם לפני כמה שנים בין משרדי האוצר והתחבורה ליזם - חברת סיטיפס, ולפיו המדינה תוכל לפדות את הזיכיון שניתן בזמנו לתקופה של 30 שנה תוך מתן פיצוי לבעלי האחזקות העיקריים. אפשר שהפיצוי יחושב על-ידי הכפלת הרווח הנקי הידוע האחרון של הזכיין — כ־11.4 מיליון שקל לשנת 2015 — בתקופת הזיכיון שנותרה למימוש, בתוספת היוון מסוימת שתיקבע בזמן הרכישה בחזרה.

הרקע לרעיון הוא שהתוואי הנוכחי של הקו (האדום) מפסגת זאב דרך מרכז העיר ועד להר הרצל עומד בפני הארכה משמעותית של הקו עד לשכונת נווה יעקב ובית החולים הדסה, מ-14 ק"מ לכ־22 ק"מ. נכון להיום סיטיפס מפעילה 23 רכבות, והארכת הקו דורשת רכישה של עוד 30-40 קרונות חדשים עם מערכות הפעלה נלוות.

על-פי הדיווח, לספקית הקרונות הנוכחית אלסטום יש אפשרות חוזית לספק את שאר הקרונות הדרושים, אך לאחרונה ישנו מבוי סתום במגעים לרכישתם בין אלסטום למשרדי האוצר והתחבורה. באוצר אומרים כי או שאלסטום תקזז מהצעתה שעומדת על כ־370 מיליון אירו עשרות מיליונים, או שהמדינה תצא למכרז רכישה חדש. מנגד יש הטוענים שאלסטום מסוגלת לשפר את הצעתה, כאשר יציאה למכרז תתקע את הארכת הקו בשנתיים. אולם באוצר מעריכים שמפעיל חדש, שייבחר לאחר רכישת המיזם, כבר ימצא את הדרך לתפעל את הקו המוארך עם הקרונות החדשים בעלות נמוכה יותר. נימוק נוסף לרכישה של המדינה הוא ההתרחבות העתידית של הקו הירוק של הרכבת, לכן באוצר רוצים לצאת למכרז ולמצוא גוף שיפעיל את שני הקווים יחד.

בכלכליסט נכתב כי עלות הפיצוי ליזמים עלולה לנוע בין 285 ל־400 מיליון שקל, שאותם ניתן לפרוס גם לתקופת החוזה שנשארה (25 שנים).

תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
עידן יוסף
+בזק אונליין זכתה במוקד התחבורה הציבורית
22:37 12/04/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרסום ראשון: החברה שהפעילה בחמש השנים האחרונות את מוקד המידע האחוד זכתה במכרז  ▪  תספר מידע ושירות לנוסעים  ▪  המוקד יפעל רק 19 וחצי שעות ביממה
(המידע לא יהיה זמין בשעות הקטנות של הלילה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוצר בוחן לקנות מסיטיפס את הרכבת הקלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בייגה שר אוצר
13/04/16 00:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
דמי הנסיעות לעובדים לא יופחתו על-אף ההוזלה במחירי התחבורה הציבורית, כך הוחלט במסגרת ההבנות החדשות שהושגו בין ההסתדרות לבין משרד האוצר. ההסכמות התקבלו ביממה האחרונה לאחר הידברות אינטנסיבית ופגישה שקיימו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ויו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד.
12/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר יותר מ-46 שנה, חברת נתיבי איילון משנה את יעודה ותבצע לראשונה בתולדותיה פרויקטים תחבורתיים במרחב העירוני, הפרברי, והמטרופוליני, בכל רחבי הארץ. כיום פועלת החברה באזור תל אביב בלבד.
12/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בקשה לתביעה ייצוגית ב-2.7 מיליון שקל נגד אגד, בטענה לגביית תשלום שלא כדין מנוסעים בעלי כרטיס רב קו בקווים שהנסיעה בהם כוללת קטעים בתוך העיר וקטעים בין-עירוניים.
06/04/2016  |  יצחק דנון  |   חדשות
רכבת ישראל ממשיכה לשבור את שיאיה הקודמים בהסעת נוסעים. בחודש מרס 2016 בוצעו כ-5.4 מיליון נסיעות, כ-17% גבוה יותר מהנסיעות שבוצעו בחודש המקביל אשתקד (4.6 מיליון) וכ-29% אחוז גבוה יותר ממספר הנסיעות בחודש מרס 2014. שיא הנוסעים הקודם עמד על כ-4.9 מיליון נסיעות בחודש נובמבר 2015.
05/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ב-1 באפריל הורחבה רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית לכל הישובים בארץ. חלקו המערבי של צפון הארץ נכנס כבר ב-1 בינואר לרפורמת המטרופולינים, ונכלל במטרופולין חיפה. ביום שישי האחרון צורף החלק המזרחי של צפון הארץ כאשר העיקרון המנחה היה לא להכליל ממש את האזורים החדשים ממזרח במטרופולין, אלא ליצור חיבור שיאפשר מעבר זול יותר בין האזורים שנוספו למטרופולין.
05/04/2016  |  עידן יוסף  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il