תנועת הרכבות בין תחנת הרצליה לתחנת תל אביב (אוניברסיטה) הופסקה זמנית (יום ה', 14.4.16) בשני הכיוונים. היא צפויה להתחדש במוצאי השבת הקרובה, עם שינויים קלים בלוחות הזמנים ותשוב לסדרה ביום ראשון. מדובר בהפסקת פעילות שתשפיע על נוסעים רבים מאוד.
דרומית לתחנת ת"א האוניברסיטה - רכבות הנוסעים תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ת"א מרכז, למעט רכבות בקו ירושלים-בית שמש-הרצליה שתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת ת"א ההגנה. רכבות בקו הוד השרון-ראשל"צ מערב-באר שבע, תופעלנה במתכונת הרגילה, ללא שינוי.
צפונית לתחנת הרצליה - רכבות הנוסעים מנהריה ומחיפה תופעלנה עד לתחנות בנימינה/בית יהושע, כולל שירות לתחנות הביניים.
משרד התחבורה הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית לתגבר את הקווים לאזור המרכז, היוצאים מחיפה/זכרון יעקב/פרדס חנה-כרכור ונתניה. כמו-כן,
רכבת ישראל תפעיל שירות היסעיות ללא תשלום, בשעות הלילה, בין נתב"ג לנתניה - בשני הכיוונים.
מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי אין ברירה אחרת מלבד השבתת השירות, וזאת לנוכח חיבור המיזמים הרכבתיים הגדולים לרשת מסילות הרכבת הארצית - הקו המהיר לירושלים ורכבת השרון. "קווי הרכבת החדשים הינם חלק משמעותי מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל וצפויים לשרת עשרות אלפי לקוחות חדשים מדי יום. אנו מודעים לחוסר הנוחות ולהשלכות של הפסקת פעילות רכבות הנוסעים בקו הצפוני, ופעלנו יחד עם משרד התחבורה על-מנת לאפשר בימים אלה חלופות תחבורתיות, נוחות ככל הניתן. אנו מתנצלים בפני נוסעינו על אי-הנוחות הזמנית".
רכבת ישראל נערכת לקליטת קווי הרכבת החדשים. במסגרת חיבור מסילת הרכבת החדשה מהוד השרון, דרך רעננה להרצליה ('רכבת השרון' - פרויקט 531), ולצורך הכנת התשתיות לתחנה הסופית של הקו המהיר בין ירושלים והרצליה - פועלת רכבת ישראל להכשיר את תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ות"א האוניברסיטה, ולהכפיל את מספר המסילות בקטע זה משתיים לארבע. הפרויקט, בעלות של כ-650 מיליון שקלים, צפוי להסתיים עד לשנת 2018.
הפרויקט כולל: א. הכשרת המסילות לקליטת קו הרכבת החדש מכיוון הוד השרון ורעננה להרצליה.ב. שדרוג המסילה לקראת הפעלת הקו המחושמל המהיר בין הרצליה לירושלים בשנת 2018. במסגרת הפרויקט תוכשר תחנת הרצליה לתפקד כתחנת קצה לרכבות החשמליות שתפעלנה בקו המהיר לבירה.
כדי לאפשר הקמה של ארבע מסילות בין הרצליה ות"א, במהלך השנתיים הקרובות, נדרשת הסטה של שתי המסילות הפעילות כיום לכיוון מערב והנחת שתי מסילות חדשות ממזרח. במסגרת מבצע התשתית הקרוב, תבצע רכבת ישראל חיבור של מסילה מערבית חדשה. העבודות כוללות פירוק של מסילות באורך של כ-540 מטר, הנחה של כ-530 מטר מסילה חדשה והתקנת מערכת איתות חדשה.