|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
לבהר-שרון. השפעה על התוצאות בכר. בן-חסותו של לחיאני [צילום: יח"צ] לחיאני. "ליקוי חמור" [צילום: פלאש 90]

ביהמ"ש ביטל את הבחירות לראשות עיריית בת-ים

יוסי בכר העניק שוחד בחירות בבת-ים <br>ונעזר בצורה פסולה בשלומי לחיאני

השופטת רות לבהר-שרון: לחיאני נטל חלק פעיל בקמפיין למרות הקלון שהוטל עליו ופיזר הבטחות תוך הבהרה שהוא "בעל הבית" בעירייה קובעת: הבטחות שנתן בכר בקמפיין מהוות שוחד בחירות
19/04/2016  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
דרושה חקירת משטרה
הממצאים העובדתיים של השופטת רות לבהר-שרון חמורים מאוד ומחייבים חקירת משטרה. אומנם מדובר בקביעות ברמה המינהלית, אך יש להן השתמעויות פליליות ברורות. עולה מהן, כי יוסי בכר נתן שוחד בחירות בצורה גלויה, בוטה ומפורשת. המעשים שמתארת לבהר-שרון חמורים בהרבה מאלו שבגינם נשלח שמעון גפסו לשמונה חודשי מאסר: הם היו שיטתיים, עירבו פגיעה קשה בשלטון החוק ונעשו במעורבות של כמה מבכירי העירייה.

ממצאים נוספים שלה מעלים שאלות אתיות בנוגע לעוה"ד גדעון פישר וחנה כהן-מינץ, אשר לכאורה לא רק הכשירו חלק מן המעשים הפסולים, אלא גם יעצו כיצד לבצע אותם. גם כאן חובה לחקור את ההשתמעויות של פסק הדין. ולבסוף: המסקנה המתבקשת מפסק הדין היא, שבכר הוא איש קש של שלומי לחיאני, המנסה להמשיך ולשלוט בעירייה. צריכה להימצא דרך לטפל בעבריין מורשע ועז-פנים זה.

גדעון פישר הציע
שלומי לחיאני לחץ בצורה כבדה על לורי שחרור, יו"ר ועד ההורים בבית הספר שרת, להתגייס לקמפיין של בכר תמורת שיפוץ השירותים בבית הספר. בפרשה זו נעזר לחיאני בעו"ד גדעון פישר, יו"ר ועד ההורים הארצי, אשר אמר לשחרור שהיא יכולה להתגייס לפעילות פוליטית אם תקפיא את פעילותה בראשות הוועד עד לאחר הבחירות.

לחצים על התובע
ערב הבחירות הופעלו לחצים על התובע העירוני, עו"ד אלעד מאיר, להקל בהליכים נגד בוחרים בעיר שהפרו את חוקי רישוי העסקים. בלחצים נטלו חלק ממלא-מקום ראש העיר, ויקטור טל; מנכ"ל העירייה, ארז פודומסקי; והיועצת המשפטית שלה, עו"ד חנה כהן-מינץ, שפעלה "בהיתממות ובעצימת עיניים" ואשר עדותה עמדה בניגוד לראיות

תמורה ישירה לפעילים
עיריית בת-ים התקשרה ללא מכרז עם חברת ניקיון בבעלותו של יואב בן-יהודה, המקורב לפודומסקי וללחיאני, ואשר העסיק עובדים שתפקידם היה להמריץ תושבים להצביע בעד בכר. בן-יהודה גם קיבל לאחר הבחירות אישור לסגור מרפסת, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי. הקבלן אבי מימון קיבל מהעירייה עבודות במיליוני שקלים, למרות שאין לו הסיווג המתאים, וזאת לאחר שתלה על מנופיו שלטי תמיכה בבכר.

ראש העירייה בת ים המורשע, שלומי לחיאני, נטל חלק פסול בבחירתו של בן-חסותו יוסי בכר למחליפו - קובעת (יום ג', 19.4.16) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות לבהר-שרון, בהחלטתה לבטל את בחירתו של בכר ולהורות על קיום בחירות חוזרות. בכך קיבלה לבהר-שרון את עתירתו של אלי יריב, שנוצח בידי בכר.

לחיאני מרצה שמונה חודשי מאסר על שלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים, והוא לא הסתיר את תמיכתו בבכר - שהחליף אותו לאחר הרשעתו - בבחירות שהתקיימו בינואר 2015. אולם לבהר-שרון אומרת שלא היה מדובר בתמיכה בלבד:

"להבדיל מהבעת תמיכה במתמודד, במקרה זה מדובר בפעילות שהייתה הרבה מעבר לתמיכה פוליטית, כאשר לחיאני הציג עצמו כ'בעל הבית' בעירייה... חמורה העובדה שמדובר כאמור בפעילות ציבורית של אדם שהוטל עליו קלון, כך שלא רק פעילותו בגין מתן הבטחות וטובות הנאה בשם המשיב הן פסולות, אלא עצם מעורבותו פסולה, ופגעה בשוויון בין שני המתמודדים.

..."השתכנעתי שפעילותו של לחיאני הייתה בידיעתו ובהסכמתו של המשיב, בין במודע ובין מכללא. עצם העובדה שלחיאני, שהיה כה מקובל על התושבים, הבטיח בשם העירייה הבטחות שלטוניות, לא ניתן להאמין שנעלמה מעיניו של המשיב. דבר זה מהווה הפרה של השוויון בין שני המועמדים שהתמודדו לראשות העיר! המשיב לא יכול היה לפעול בעצימת עיניים, ולומר שלא היה מודע לכל הבטחותיו ומעורבותו הפוליטית של לחיאני שהצטרף אליו בסיורי הבחירות ופיזר הבטחות, לאחר שהאחרון הושעה מניהול העיר, ואף הוטל עליו קלון".


פגיעה קשה בטוהר הבחירות


לבהר-שרון מסכמת נקודה זו: "מעורבותו הפעילה של לחיאני בבחירות, לאחר שהושעה מניהול העיר, ולאחר שעוד לפני הבחירות הוטל עליו קלון - תוך שהוא מפזר הבטחות שלטוניות, ומודיע לכולם, שאם יבחרו במשיב, כאילו בחרו בו, תוך שהוא משתתף בסיורי בחירות עם המשיב ומחלק הוראות והבטחות, כאילו המשיך לשמש כראש העיר - הינו ליקוי חמור היורד לשורשו של עניין, בעל פוטנציאל השפעה ניכר".

פסק הדין מונה שורה ארוכה של מקרים שלדעת לבהר-שרון היוו שוחד בחירות מצידו של בכר, ואשר הצטברותם מביאה אותה למסקנה שטוהר הבחירות נפגע בצורה כה קשה, עד שאין מנוס מלבטל אותן. לדבריה, "הוכח שקיימת הסתברות שמכלול הליקויים עלולים היו להשפיע על תוצאות הבחירות. הוכח כי האפשרות כי אלמלא מקרים אלו תוצאת הבחירות הייתה יכולה להיות שונה, עולה על הסיכוי שלא הייתה לליקויים אלה השפעה", בין השאר משום שהפער בין בכר ליריב עמד על 491 קולות בלבד - 1.2% מכלל המצביעים.

לבהר-שרון מוסיפה: "יש מקום להביא בחשבון את העיתוי של מתן טובות ההנאה, שהיה בסמוך למועד הבחירות, ואת העובדה שההבטחות ניתנו על-ידי המשיב בתפקידו כראש עיר, דבר שפגע בשוויון בין שני המתמודדים". בין המקרים אותם מונה לבהר-שרון:

  • ארבעה ימים לפני הבחירות הבטיח בכר שלא להעלות את הארנונה המוטלת על קניון בת-ים - הבטחה שלטונית אסורה, שנועדה להשפיע על בעלי העסקים לבחור בו. גם בפרשה זו, מעירה לבהר-שרון, ניכרות טביעות אצבעותיו של לחיאני.

  • שמונה ימים לפני הבחירות הבטיח בכר לפתוח כיתות ז'-ח' בבית הספר "שובו" - בניגוד לעמדה העקבית של הדרג המקצועי בעירייה.


שוב נעזרו בעובדי עירייה


  • לחיאני לחץ בצורה כבדה על לורי שחרור, יו"ר ועד ההורים בבית הספר שרת, להתגייס לקמפיין של בכר תמורת שיפוץ השירותים בבית הספר. בפרשה זו נעזר לחיאני בעו"ד גדעון פישר, יו"ר ועד ההורים הארצי, אשר אמר לשחרור שהיא יכולה להתגייס לפעילות פוליטית אם תקפיא את פעילותה בראשות הוועד עד לאחר הבחירות.

  • ערב הבחירות הופעלו לחצים על התובע העירוני, עו"ד אלעד מאיר, להקל בהליכים נגד בוחרים בעיר שהפרו את חוקי רישוי העסקים. בלחצים נטלו חלק ממלא-מקום ראש העיר, ויקטור טל; מנכ"ל העירייה, ארז פודומסקי; והיועצת המשפטית שלה, עו"ד חנה כהן-מינץ, שפעלה "בהיתממות ובעצימת עיניים" ואשר עדותה עמדה בניגוד לראיות. לבהר-שרון מנתחת בצורה פרטנית מקרים אלו, ומגיעה למסקנה שחלק מהם היו בבחינת שוחד בחירות.

  • חמישה עובדי עירייה, שתפקידיהם היו כרוכים במגע עם קהל, פעלו לטובתו של בכר. בהקשר זה מצביעה לבהר-שרון על העובדה, כי דורית לחיאני - רעייתו של שלומי לחיאני - ניהלה את מטה הבחירות של בכר והייתה מעורבת בהפעלה הפסולה של חלק מאותם עובדים. יצוין, כי אחד האישומים בהם הורשע שלומי לחיאני היה קבלת הלוואות מעובדים בכירים בעירייה.


עבודות ללא מכרז למקורבים


  • עיריית בת-ים התקשרה ללא מכרז עם חברת ניקיון בבעלותו של יואב בן-יהודה, המקורב לפודומסקי וללחיאני, ואשר העסיק עובדים שתפקידם היה להמריץ תושבים להצביע בעד בכר. בן-יהודה גם קיבל לאחר הבחירות אישור לסגור מרפסת, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי.

  • הקבלן אבי מימון קיבל מהעירייה עבודות במיליוני שקלים, למרות שאין לו הסיווג המתאים, וזאת לאחר שתלה על מנופיו שלטי תמיכה בבכר. העירייה ניסתה להכשיר בדיעבד את הדבר, וכהן-מינץ התחמקה מתשובה לשאלה כיצד בכלל התרחשה התקשרות זו.

לבהר-שרון מסכמת: "טובות ההנאה וההבטחות השלטוניות הרבות שניתנו ערב הבחירות, היו נגועות בפגיעה בטוהר המידות, כאשר לא מדובר במקרה אחד בודד כי אם במצבור של מקרים. הכמות הכה גדולה של מקרים, מצביעה על כך שמדובר היה בשיטה ודפוס התנהגות פסול, שמצבור המקרים מהווה ליקוי היורד לשורשו של עניין, מעבר לליקויים הבודדים העומדים בפני עצמם". לדבריה, דווקא העובדה שבכר חזר בו לאחר הבחירות מחלק מן ההבטחות, מלמדת שבזמן אמת הן נועדו לקנות תמיכה.

בכר חויב בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את יריב ייצגו עוה"ד בועז בן-צור, אלעד פלג ואסנת גולדשמידט-שרייר, ואת בכר - עוה"ד עודד רביבו, מיכל תמר ודורון קול.
ה"פ 22514-03-15, אלי יריב נ' יוסי בכר / פס"ד
ביטול בחירתו של יוסי בכר לראש עיריית בת ים, בשל מעורבותו הפסולה של שלומי לחיאני בקמפיין ובשל שורה של הבטחות שהיוו שוחד בחירות

תאריך:  19/04/2016   |   עודכן:  19/04/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוסי בכר העניק שוחד בחירות בבת-ים ונעזר בצורה פסולה בשלומי לחיאני
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
gemny
19/04/16 12:56
2
בזמן הבחירות
19/04/16 13:04
3
אני לא מתפלא
19/04/16 14:41
4
אריאל 1
19/04/16 14:48
5
שמחה ברטר
19/04/16 14:51
6
צורי
19/04/16 15:26
7
צורי
19/04/16 15:31
8
ארי כספי
19/04/16 18:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
מחקר חדש של המכון לאסטרטגיה ציונית טוען כי כספי קמחא דפסחא, בהיקף של מיליוני שקלים, מחולקים על-ידי מועצות דתיות מבלי שישנם קריטריונים מסודרים לחלוקה, לעתים קרובות לגורמים שכלל אינם נזקקים לכספי הסיוע הללו אלא לגורמים פוליטיים מקורבים לאנשי המועצות הדתיות ולעמותות שבראשן עומדים בכירי אותן מועצות דתיות.
18/04/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש מועצת זכרון יעקב, אלי אבוטבול, הודיע על התפטרותו מתפקידו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה המשטרה על העברת חומרי החקירה בתיק שבו נחשד באיום על איש עסקים אל הפרקליטות בצירוף הערכה כי גובשה נגדו תשתית ראייתית מספקת.
17/04/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
יושב-ראש המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, נחקר באזהרה ביחידה ארצית של המשטרה. חקירתו, שקיבלה את אישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נמשכה שעות אחדות.
בית משפט השלום בלונדון דחה (21.3.16) את בקשתה של ממשלת גאורגיה להסגיר לידיה את שר ההגנה לשעבר, דוד קזרשווילי, המתגורר כיום בישראל.
16/04/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה סבורה, כי בידיה תשתית ראייתית להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, בעבירות של מרמה והפרת אמונים. כאשר נעצר זינגר בדצמבר 2014, ייחסה לו המשטרה קבלת שוחד.
13/04/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת לחיאני  /  מי ומי  
המשטרה: שוחד לראש מועצת חצור הגלילית  /  איתמר לוין
בתוך חודש: החלטה על אישום נגד שמעוני  /  איתמר לוין
בכיר בעיריית נשר הורשע בשוחד  /  איתמר לוין
פוליטיקאים ונכסים  /  איתמר לוין
המתעתעים  /  אריה אבנרי
הקומבינטורים  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il