בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את הדיון בבקשת
משרד התחבורה (פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), באמצעות עו"ד אבי זיידנברג) להוציא צו מניעה כנגד השבתת מערך מבחני הנהיגה המעשיים ליום ראשון הקרוב, בשעה 15:00 אחר-הצהריים.
הבקשה הוגשה כנגד הסתדרות העובדים החדשה בעקבות שביתה הבוחנים הנמשכת מיום 20.3.16. השביתה החלה לאחר החלטת המשרד על הפרטת שירות זה, כפי שהוחלט בעבר על הפרטת שירותים אחרים. בבקשה צוין כי השביתה גורמת לפגיעה קשה בציבור, ועד כה בוטלו כ40,000 טסטים. מכיוון שחלק גדול מציבור תלמידי הנהיגה הינם בני נוער וצעירים לפני בחינות בגרות וגיוס לצה"ל, התמשכות השביתה גורמת לפגיעה מיוחדת בהם. תלמידי בית הספר התיכוניים אשר פתחו גם הם בשביתה אף ציינו את שביתת הבוחנים כאחת העילות לשביתתם.
המדינה טוענת, כי מדובר בשביתה פראית, מעין פוליטית, אשר העובדים נוקטים בה תוך סירוב מוחלט להידבר עם המשרד, ולפיכך מבקשת המדינה מתן צו שימנע את המשך השביתה ויורה לבוחני הנהיגה לשוב לעבודה, להימנע מעיצומים ולשבת לשולחן המשא-ומתן.
נשיא בית הדין לעבודה, השופט אייל אברהמי, דחה את הדיון בעתירה, לאחר שנטען כי באת-כוח ההסתדרות אינה יכולה להתייצב לדיון שנקבע להיום (ה', 5.5.16), בשעה 16:00.
משרד התחבורה פנה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה כנגד בוחני הנהיגה המשביתים את מבחני הנהיגה המעשיים מזה שבעה שבועות. השביתה גרמה נזקים וסבל מתמשך לצעירים רבים העומדים בפני גיוס לצה"ל, וכן לציבור המורים ותלמידי הנהיגה, המבקשים לממש את זכותם להוציא רישיון נהיגה.
משרד התחבורה טוען כי בוחני הנהיגה, המחזיקים כבני ערובה מאות אלפי צעירים וחיילי צה"ל, רק כדי לשמור על המונופול, פתחו בשביתה פראית כנגד החלטת משרד התחבורה לבצע רפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים. "מדובר ברפורמה שנועדה לשפר את השירות בצורה משמעותית, ולקצר את זמני ההמתנה למבחנים באופן דרסטי".
"בוחני הנהיגה מתנהלים בחוסר תום לב, ובניסיון למנוע ממשרד התחבורה לבצע את הרפורמה, תוך הפעלת לחץ בלתי חוקי, שנועד למנוע ממשרד התחבורה לבצע את מדיניותו, כפי שהוחלט על-ידי הנהלת המשרד. במשך שנים ניסה משרד התחבורה לשפר את מערך מבחני הנהיגה, ולהביא את הבוחנים ונציגיהם לשולחן הדיונים, זאת בטרם נעשתה כל פעולה מעשית ליישום הרפורמה. לצערנו, כל הניסיונות נענו בסירוב מוחלט על-ידי הבוחנים. בשנים האחרונות ננקטו צעדים משמעותיים רבים, שהביאו להגדלת מספר הטסטים. למרות זאת, לא חל כל שינוי בזמני ההמתנה הארוכים למבחני הנהיגה. מדובר בין השאר במתן אפשרות לבוחנים לבצע בחינות בימי שישי, תוספת שעות נוספות בכל יום, גיוס בוחנים חדשים ושחרור בוחנים מביצוע בחינות עיוניות לטובת המבחנים המעשיים", תגובת דובר המשרד.