|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ראש מערך הגיור: "שינינו את נהלי הטבילה"

הרב יצחק פרץ אמר כי ישמח גם למנות אישה לנציבת פניות ציבור בדיון בנושא גיור קטינים טענו הורים לאוזלת יד מול דרישות הרבנות: "בגלל שם המשפחה ההליך נתקע" נציג בתי הדין: "הדרישות נובעות מהניסיון למנוע התנגשות בין הבית לבית הספר"
08/06/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
הדיון בוועדה לזכויות הילד [צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה לקידום מעמד האישה, דנה (יום ג', 7.6.16) בהיבטים המגדריים של הליך הגיור. הדיון ביקש להתמודד עם הקשיים והאתגרים השונים עמן מתמודדות נשים במפגשן עם מערך הגיור הממלכתי.

יושב-ראש הישיבה, ח"כ עליזה לביא, אמרה בפתח הדברים: "כולנו יודעים שהיהדות עוברת ונקבעת על-פי האם, ולכן כאשר אישה מבקשת להתגייר היא עושה זאת גם עבור ילדיה והדורות הבאים. משנה לשנה הולך וגדל אחוז המתגיירות מכלל המתגיירים, כאשר כיום הוא כבר עומד על קרוב ל-80%".

"המתגיירות הן לרוב נשים מוחלשות, ורובן לא מכירות את המורכבות הביורוקרטית ואת השפה. עמדות המפתח במערך הגיור מאוישים ומנוהלים ברובם בידי גברים, כך שהרגישות וההבנה כלפי עולמן וצרכיהן של נשים היא מראש מוגבלת. במיוחד בימים אלה לפני חג השבועות, מוטב שנשוב ונתבונן במגילה על תהליך הגיור של רות המואביה, מודל שאומץ לאורך הדורות. למרבה הצער מאז קום המדינה איבד הממסד הדתי בהדרגה את האומץ ההלכתי, והנכונות לתת מענה ראוי התואם את ערכי היהדות ורוח השעה".

מסרט קסביאן: "עליתי לישראל בעקבות האהבה לפני 8 שנים, ואחד הדברים הכי משמעותיים שהחלטתי עליהם היה לקבל עלי דת חדשה, אבל בסוף התהליך היה מאוד משפיל ופרשתי. אני כבר חיה עם יהודים, צמה והולכת לבית הכנסת, אז לא הרגשתי צורך בחותמת. השאלות היו טראומטיות - אני ממעמד טוב באתיופיה ואומרים לי שאנשים באים מאתיופיה בשביל רווחה כלכלית, או מעירים על פער הגילאים ביני לבין בעלי. כולם מסביבי עודד אותי לשקר רק כדי לעבור את זה אבל לא רציתי כי אני מעריכה את הדת. כשהגעתי ל'גיור כהלכה' כיבדו אותי והקשיבו למה שהיה לי להגיד על הדת - ואכן סיימתי את התהליך".

הרב ד"ר שאול פרבר, מנהל מכון עתים: "יש כיום 3 קבוצות שנפגעות מהאופן בו הרבנות מסתכלת עליהם: עולים, מתגיירים ונשים. היחס לציבור הנשים הוא הפגיעה אולי הכי חמורה ובמסדרונות של שירותי הדת אין הבנה למה שהן עוברות. אין מספיק נשים במערכת שמלוות את המתגיירות".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד): "אני חושב שהבעיה היא יותר רחבה, והיא נוכחות נשים בקביעת ההלכה במדינת ישראל בכלל. הנשים לא נספרות, החל מהגוף הבוחר לרבנות הראשית, דרך משגיחי הכשרות, וגם כמובן היחס לנשים בהליך הגיור וטבילת נשים בנוכחות גברים, שהיא בלתי מוסרית, לדעתי".

ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי): "לא משנה דעתי על איך הדברים צריכים להתנהל, תמיד קשה לשמוע מישהי שרוצה להיות חלק מהעם היהודי, ואיכשהו זה לא הולך. יחד עם זה, אני כן חושבת שהליך גיור עם הכרה יש לו חשיבות דרמטית, תוך שאני מאמינה שביהדות יש יכולת גדולה ומשמעותית לפתיחות ומאור פנים במסגרת ההלכה".

ד"ר שוקי פרידמן, המכון הישראלי לדמוקרטיה: "אם רוצים חברה חזקה, צריכים לשים לב לגידול במספר הלא היהודים וצריך פה אסטרטגיה לאומית. ראשית צריך לשנות את המדיניות ההלכתית, ומעבר לכך אפשר לדעת למי אנו רוצים לפנות כדי לגייר אותם. כמו-כן, הנשירה היום בתהליך הגיור היא נוראית, מעל 50%, כלומר גם מי שרוצה לא מסיים, וזה פספוס אדיר של המערכת. תחשבו מה זה להפסיק חיים באמצע וללמוד 380 שעות. אפשר בהחלט לקצר את משך הזמן הזה וזה דרמטי".

הרב יצחק פרץ, ראש מערך הגיור: " אנו מאפשרים היום למשל לימודים לגיור מרחוק, ועשינו פיילוט של כיתה שלמה דרך האינטרנט. יש בהחלט אפשרות כבר היום לבקש קיצור לימודים אם רואים שאדם מוכן".

ח"כ לביא בירכה על החידושים אך תהתה מדוע כל זה לא מונגש לידיעת הציבור. הרב פרץ אמר כי כל פרסום שלהם חייב לעבור אישור ע"י משרד רה"מ, והדבר מקשה עליהם מאוד. לביא שאלה את הרב פרץ מי האחראי עליהם במשרד ראש הממשלה כדי לקדם איתו את נושא ההנגשה והרב פרץ השיב: "אנחנו כבר לא יודעים. עברנו כבר תשעה משרדים במהלך השנים וכל פעם שאנו מתחילים תהליך, אנחנו עוברים משרד".

הרב יהודה גלעד: '"גיור כהלכה' לא מוותרים על מצוות, והוא נעשה כולו ע"י רבנים אורתודוקסיים המוכרים ע"י המדינה, אבל יש הבנה שזה תהליך הדרגתי שלא בא בבת אחת. במצב של האתגר הלאומי כיום, חייבים לעשות הכל כדי לפתוח את שערי הגיור ככל שניתן, במסגרת ההלכה, אך זה לא קורה בשל מגבלות פוליטיות".

הרב חיים אמסלם: "הוזכרו כאן 380 שעות, ופעם זה כבר היה מעל 500, אבל כל הסיפור בגיור הוא הכנות והרצון האמיתי להצטרף לעם היהודי ולדת היהודית ואת זה קובעים הדיינים לפי האדם שעומד מולם. הרבנות הראשית נשלטת ע"י רוח חרדית שמחפשת להחמיר, ובמקום לפתוח את הדלת לזרע ישראל, מחפשים לתקוע את האדם בביורוקרטיה כדי שיימאס לו וייפול בדרך. במסגרת הפוליטית הקיימת אין פתרון, ולכן יש לתמוך, לעודד ולתקצב את אותם בתי דין פרטיים, שאני לא קורא להם אלטרנטיביים. אנו בסך-הכל מבקשים את שהיה בעבר, לפני שהרוח הקיצונית השתלטה על המערכת".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני): "בעבר עבדתי כדי להעלות את שאלת הגיור, אבל היא לא על פני המים, והיא פצצה דמוגרפית מתקתקת. יש מעל 300 אלף איש בתוכנו שמבחינת מודעותם הם יהודים אבל לא מכירים בהם. נשים הן כמובן נקודת מפתח, כדי להבטיח את הדורות הבאים".

יקטרינה קופצ'יק, עמותת דור 1.5: "בני הקהילות שהכי מושפעות מהליך הגיור לא נמצאים כלל במוקדי קבלת ההחלטות על ההליך. פעמים רבות הדיון הוא רק בין החרדים לציונות הדתית. חייב להיות שיתוף ארגונים אזרחיים בדיון, והדיון צריך להיות דמוקרטי-חברתי ולא דתי".

היוצרת נורית יעקבס ינון אמרה: "אי-אפשר לסתום את הדיון במאירי פנים. מאור פנים זו נקודת התחלה לא נקודת סיום", ולאחר מכן החלה להקרין את סרטה הקצר על חווית הטבילה. הרב פרץ בישר לוועד התוך כדי הסרט כי "ישנו מכתב מהרב הראשי הקודם וגם הנוכחי לכל הדיינים כי כבר לא עומדים מעל בור הטבילה, אלא מסתכלים מהדלת רק כדי לוודא את הטבילה המלאה".
ד"ר רחל לבמור הציעה לרב פרץ כי תמונה אישה לנציבת פניות הציבור במערך הגיור, אשר ינתנו לה סמכויות אמת לפתור בעיות, והרב פרץ אמר כי הוא מקבל את הרעיון בשמחה.

היו"ר סיכמה את הדיון ואמרה: "זו שערורייה כי היום גיורות יכולות לטבול רק ב-4 מקוואות ברחבי הארץ, ושלושה מהם במצב ירוד. העובדה שהמקוואות לגיורות פועלים במהלך היום הופכת אותם ללא כלכליים, ולכן מקוואות נוספות לא ניגשים למכרזים אלה. אני מתביישת שהגענו למצב הזה. השר לשירותי דת חייב לשפץ את המקוואות הקיימים ולברר מדוע אין נוספים. כמו-כן, הוועדה תקיים, יחד עם הרב פרץ, סיור בבית הדין ובמקוואות כדי להתרשם ממצב הדברים בפועל. אני קוראת למשרד רה"מ לאמץ את מערך הגיור הממלכתי ולבחון אפשרות ששר במשרד רה"מ ייקח עליו אחריות בתיקון המערכת ובהשבת אמון הציבור בה".

עוד הוסיפה לביא כי "הוועדה קוראת לשר הביטחון, שנבחר ממפלגה שציבור הבוחרים שלה בהחלט רלוונטי לנושא, להגדיל את תקצוב הגיור בצבא וליצור מערך מתפקד ראוי".


"מגיירים רק ילדים שלומדים בבית ספר דתי"

הוועדה לזכויות הילד דנה בסוגיית ילדים המבקשים להתגייר, ולטענת הוריהם נתקלים בקשיים מצד בתי הדין למרות שההלכה מקלה על גיור מתחת לגיל 13.

בפתח הדיון ציינה יושב-ראש הוועדה, ח״כ יפעת שאשא-ביטון, כי ״אחוזים ניכרים של קטינים המתחילים את הגיור אינם מגיעים לשלב הסיום, לעיתים בשל החובה להתחנך בחינוך הדתי ולעיתים בשל הדרישה מהמשפחה לשמור שבת כהלכתה. הקשיחות הדתית אינה מובנת ויוצרת קושי מיותר עבור המשפחות המעוניינות בגיור של הרבנות, יש ליצור גשר לאותם ילדים״.

על-פי נתוני מכון עתים שהובאו בדיון, בשנת 2014 התגיירו בישראל למעלה מ-1,500 ילדים מתחת לגיל 13, ולמרכז העמותה מגיעות בכל שנה כ-100 פניות בעניין גיור של ילדים כאשר כולם נתקלו בבעיה בהליך הגיור הממלכתי, ועשרות רבות מהפניות הינן נוכח הדרישה להעביר את הילדים לבית ספר דתי.

נדיה עלתה לישראל לפני מספר שנים ולדבריה היא מנסה להתגייר ולגייר את בתה משנת 2010: ״נאמר לי שעל-מנת לגייר את הילדה יש צורך באישור מאביה של הילדה, שלצערי לא הסכים לכך. בית המשפט סייע לי לקבל את האישור לאחר הליך של שנתיים. כשחזרנו לבית הדין הובהר לנו שמשום ששם משפחתה הוא של משפחות כהנים, על הילדה לשנות את שם משפחתה. גם במקרה זה אביה לא הסכים והתהליך נמשך. למרות כל המאבקים שניהלנו, עד היום לא קיבלנו אישור לגיור.

עו״ד מיכל מורגנבסר סיפרה: ״אני אם לילד בן שנתיים שנולד בהליך פונדקאות. הילד עבר ברית מילה וגדל כיהודי חילוני. לצערנו, בגלל הסיבה הזו מסרבים לגייר אותו או לרשום אותו כיהודי. יש כאן פגיעה בזכות הבסיסית של הילד. אני פונה אליכם להתערב לטובת הילדים הללו ולמנוע את הפגיעה בהם״.

דניאל יונס, יו״ר ארגון ההומואים הדתיים חברותא, סיפר: ״את ילדי לא יגיירו כיוון שנרשמתי, לצערי, במשרד הפנים כנשוי לגבר. גברים אחרים, שאינם רשומים במשרד הפנים, מקבלים אישור מבתי הדין לגייר את ילדיהם, למרות שברור לכל כי מדובר בגבר הנשוי לגבר ולא לאישה. בתי הדין מעודדים אנשים לשקר״.

מיטב טסלר-שימל, נציגת מכון עתים סיפרה: ״במקרה שבו היינו מעורבים לאחרונה, בית הדין דרש מהמשפחה להעביר את הילד מבית ספר למחוננים לבית ספר ממלכתי דתי. המשפחה לא הסכימה לכך והילד לא גויר. בית הדין מקשה מאוד על המשפחות גם בהמשך בדרישה לקיים מצוות נוספות שלא נמנו בתחילה, כמו הנחת תפילין״.

הרב ישראל וייס, נציג הנהלת בתי הדין לגיור, הגיב ואמר: ״אני מבין את צרכי העם ואינני אכזר כפי שצוין כאן. האומץ ההלכתי הנדרש אכן קיים. בבית הדין לגיור יושבים 3 דיינים קבועים, הרגישים לבעייתיות ההליך עבור משפחתו של ילד המתגייר. חשוב להבין כי על-מנת שהילד ייכנס ליהדות אנו צריכים להכין עבורו סביבה דתית, לכן מתבקשת המשפחה לשמור שבת, כשרות, לרשום את הילד לחינוך דתי, להתחבר לקהילה דתית ולהגיע לבית הכנסת בשבת ומועד, הדרישות מהמשפחה נובעות מהניסיון למנוע התנגשות בין הבית לבית הספר. זו ההלכה ואיתה אני הולך. עם זאת, לא קיימת הוראה להעביר גם את האחים של הילד לחינוך דתי״.

הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת, הסביר כי ״בגיור ההלכתי נדרשת קבלת עול מצוות. בגיור הקטינים יש וויכוח גדול בין הרבנים האם ניתן לגייר ילד עד גיל 13 ללא קבלת מצוות. זה לא נושא הנתון לקביעת נהלים אלא תלוי בספרי ההלכה. אין שום סיכוי שהגיור הממלכתי יאמץ את ההיתר לגייר קטינים שלא קיבלו מצוות. כיוון שאני נמנה בין הרבנים החושבים כי כן יש לגייר בצורה זו, אני מציע כי הנושא יעבור בצורה חוץ-פרלמנטרית".

ח״כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הוסיף כי ״המדיניות הזו גורמת לכך שקטינים לא יגויירו והנתונים מראים כי בכל יום נולדים 14-13 תינוקות בישראל שאמם אינה יהודייה. זה מביא להתבוללות, אותם ילדים שלא גוירו חיים בקרבנו כישראלים לכל דבר וילדינו מתחתנים איתם״.

ח״כ עליזה לביא (יש עתיד) אמרה כי ״היום, ערב חג השבועות, הדיון הופך להיות אקטואלי. תהליך הגיור במגילה נעשה במרחב הפרטי, האזרחי. ניתן, ורצוי לפתור את הסוגיה, אך דרוש לכך אומץ הלכתי. המערכת אטומה לצרכי הציבור״.

יו״ר הוועדה סיכמה את הדברים ואמרה: ״פתיחת ערוץ חלופי תגרום לפילוג בעם, עלינו להכניס רגישות ופתיחות להליך הגיור ברבנות, תוך שמירה על ההלכה. עלינו להימנע מאנטגוניזם כלפי הממסד הדתי. עלינו להמשיך לשאול את השאלות הקשות כדי לשמר את הממסד הדתי ולחבר אליו חלקים יותר גדולים מעם ישראל. נכון יהיה ליצור הבחנה בין ילד שגדל במשפחה יהודית מגיל 3 ימים אל מול ילד מבוגר יותר שמגיע ארצה בלי להכיר כלל את היהדות״.

תאריך:  08/06/2016   |   עודכן:  08/06/2016
עידן יוסף
+הקואליציה הפילה על חודו של קול את הצעת ח"כ חנין להעלאת קצבת הזקנה
13:13 08/06/16  |  
הקואליציה הפילה על חודו של קול את הצעת החוק של ח"כ דב חנין להעלאת קצבת הזקנה מכ-1,600 ש”ח לחודש לכ-3,500 שקלים. ח"כ חנין :"בושה לממשלה המפקירה את הקשישים".
+"המנגנון החדש נותן מענה חלקי לבעיות"
11:52 08/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה לביקורת המדינה דנה בתקציב דו-שנתי  ▪  שר האוצר לשעבר, לפיד: תקציב כזה מעקר את כוחה של הכנסת  ▪  המועצה הלאומית לכלכלה: מוסדות כלכליים בינלאומיים אישרו את התנהלותנו
(לפיד. הממשלה אינה הריבון [צילום: ליאת מנדל])
+הקלות לתמ"א 38: היטל השבחה מופחת
11:14 08/06/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ועדת הרפורמות של הכנסת עומדת לאשר תיקוני חקיקה, שיקלו על בניית דירות לפי תמ"א 38  ▪  ופינוי-בינוי  ▪  יבוטל לחלוטין היטל השבחה על תוספת של עד 25 מ"ר  ▪  היטל השבחה של 25% בלבד  ▪  רמ"י תקצה קרקע משלימה
(ח"כ אלי כהן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+29 אלף שקל קנס לנתמכי ישות זרה שלא יזדהו
00:59 08/06/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נציגי עמותה הנתמכת על-ידי ישות מדינית זרה שלא יזדהו בפני ועדה בכנסת כנתמכי אותה ישות ייקנסו ב-29,200 שקלים ויישלל מהם היתר הכניסה לכנסת
([צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים אמסלם   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יהודה גלעד   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל רוזן / Israel Rozen   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שאול שי   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש מערך הגיור: "שינינו את נהלי הטבילה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
תודה רבה, אדוני היושב-ראש, שרים, חבריי חברי הכנסת, בני משפחתי, אזרחי ישראל, אני מלאת גאווה ונרגשת לעמוד כאן, על דוכן הנואמים, כאחת מ-120 חברי הכנסת בישראל. זה כבוד גדול שאיתו מגיעה אחריות גדולה – לשרת את עם ישראל.
07/06/2016  |  יוליה מלינובסקי  |   נאומים
ועדת הכנסת, בראשות ח"כ יואב קיש (ליכוד), החליטה (יום ג', 7.6.16) לבטל את ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר, אשר לפיה תוארך בשנה כהונתו של ח"כ אורן חזן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת ובמקום ח"כ נורית קורן תמונה לתפקיד סגנית היו"ר ח"כ נאוה בוקר.
07/06/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
תנועת ש״ס דורשת מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, לפטר מיידית את רמי סדן שנבחר (יום ב', 6.6.16) ליו״ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10, בעקבות "דבריו הגזעניים". כל עוד שדבר זה לא יבוצע חברי הכנסת של התנועה יצביעו במליאת הכנסת כראות עיניהם. ״הציבור המזרחי מפסיק לשתוק״.
07/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת ערכה (יום ב', 6.6.16) דיון מיוחד בנושא הדלפות חמורות של מסמכים סודיים ביותר מוועדת החוץ והביטחון. הדיון נערך ביוזמת יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש במטרה למצוא פתרון למיגור התופעה, זאת בין היתר בעקבות האירועים האחרונים בהם הודלף לתקשורת מסמך רגיש על מבצע צוק איתן, שהפיץ היו"ר היוצא צחי הנגבי בין חברי הוועדה בלבד.
07/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה דנה (יום ב') בשאלה אילו לקחים ניתן ללמוד מהרצח של אנסטסיה רוסנוב כדי למנוע את הרצח הבא.
06/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il