|
נמל תעופה אילת [צילום: רשות שדות התעופה]
|
|
|
|
|
גם שדה התעופה באילת, ולא רק שדה דב בתל אביב, יתרחק מהעיר ומגישה נוחה - כך עולה מהחלטת מועצת מקרקעי ישראל, להחכיר לרשות שדות התעופה את מתחם תמנע, לבניית שדה התעופה חדש, במקום השדה הנוכחי. הדבר יפגע בתיירות ובתושבי אילת. יהיה עליהם לנסוע 20 ק"מ מהעיר לשדה התעופה, ואחרי הטיסה לנסוע שוב משדה התעופה החדש, שלא ברור היכן יהיה, למרכז הארץ.
המועצה החליטה לקדם תוכנית לבניית אלפי דירות, בתי מלון ושטחי מסחר על השטח שיתפנה עם הוצאת שדה התעופה הנוכחי.
הודעת המועצה אומרת כי מישהו - לא נמסר מי - ישלם לרשות שדות התעופה 360 מיליון שקל, למימון העברת מתקני השדה לתמנע. סביר להניח שמי שישלם תהיה רשות מקרקעי ישראל, אך הדבר לא נאמר ולא הוסבר.
החלטה לא ברורה ומלאת חורים
ההחלטה, כפי שנמסרה על-ידי רשות מקרקעי ישראל, אינה ברורה ומלאת "חורים". הנוסח המוזר של ההודעה - לא ניתן לעיין בנוסח המלא - מעלה בין היתר את שורת השאלות הבאות:
- האם ההחלטה התקבלה פה אחד, או שהיו חברים שהתנגדו לפגיעה הנוספת בתיירות ובתושבי אילת?
- האם נערך סקר על הפגיעה האפשרית בתיירות ובתושבי אילת, ואם כן, מה העלה?
- האם גם עיריית אילת - בדומה לראש עיריית תל אביב - מתנגדת להוצאת שדה תעופה מהעיר? האם המועצה קיבלה לעיון ולדיון התנגדות כזו?
- האם נשמעה ונדונה עמדת חברות התעופה ארקיע וישראייר, שייפגעו פעם שנייה מהרחקת שדה תעופה פנימי ממרכזי הערים?
- • מה גודל המתחם שיוחכר לרשות שדות התעופה, ומהם דמי החכירה שתשלם?
- מיהו הגורם האלמוני שישלם 360 מיליון שקל לרשות שדות התעופה, ומדוע?
- מה גודל המתחם של שדה התעופה הנוכחי?
- מה פירוש "תקודם תוכנית לבנייה"? מתי תהיה תוכנית? מתי תופקד? מתי תאושר? מתי אפשר יהיה לרכוש מגרשים ולהתחיל לבנות?
- האם "התוכנית שתקודם" תהיה בשיתוף ובהסכמת עיריית אילת ותושביה?
תגובת רשות מקרקעי ישראל על השאלות הנוגעות לה לא הגיעה עד מסירת הידיעה.