ארגון רבני צהר הפסיק (יום ג', 28.6.16)
קמפיין שנועד לקדם הסכם טרום-נישואין, בעקבות טענות מצד עורכי דין, לפיו הסרטונים מעמידים באור שלילי את אלו מביניהם העוסקים בתחום המשפחה.
לפני חודשיים הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב להסיר את "קמפיין שוקה" של חברת ביטוח ישיר, לאחר שקיבל את טענות לשכת סוכני הביטוח לפיהן הוא מציג אותם בצורה נלעגת. ככל הנראה, בארגון רבני צהר חששו להיכנס לעימות משפטי שעלול היה להסתיים בתוצאה דומה. עימות שכזה גם היה עומד בסתירה למגמתו של הארגון, לפעול בצורה מקרבת.
צהר ביקש לקדם את החתימה על "הסכמאהבה", שמטרתו למנוע סרבנות גט ועיכובי גירושין. ההסכם קובע, כי אם יתגלע משבר בחיי הנישואין, יפנו בני הזוג לגורם מקצועי ויקיימו איתו שלוש פגישות בניסיון להגיע לשלום בית, וקובע את הזכויות הכספיות של בני הזוג בתקופת הביניים. עוד מוסכם לפנות לבוררות בנוגע ליישום ההסכם, אם לא תהיה הסכמה עליו, וניתן גם להסכים על בוררות כוללת בענייני הזוג.
הקמפיין של צהר הוכן בידי משרד זליגר-שומרון, והוא מציג עורך דין (השחקן
גיא לואל) הנאבק בזוגות הבאים לחתום על ההסכם, מתוך ידיעה שהסכמות שכאלו יפגעו בפרנסתם של עורכי הדין. הקמפיין כבר עלה ב-ynet, הארץ וערוץ 7, והיה אמור לעלות באחד מערוצי הטלוויזיה וברדיו. לדברי צהר, הארגון קיבל בעקבות הקמפיין אלפי פניות של זוגות שהתעניינו בהסכם.
עם זאת, הוסיף צהר, התקבלו גם טענות מצד עורכי דין, על כך שיש בדמות עורך הדין שהוצג בקמפיין כדי להעמיד באור שלילי את קהילת עורכי הדין לענייני משפחה. בעקבות בקשתו של עו"ד
רונן דליהו, יו"ר פורום עורכי הדין לענייני משפחה, החליט הארגון להוריד את הקמפיין, כדי שלא לפגוע בעורכי הדין שנתנו את הסכמתם להסכם ואף היו שותפים בניסוחו. הארגון אף הביע צער על הפגיעה.