עיתון
ישראל היום הגדיל את הפער בחשיפתו לעומת
ידיעות אחרונות, ועולה לשיעור קריאה של 39.7% (ינואר-יוני 2016), לעומת 38.2% במחצית השנייה של 2015. מדובר בשינוי שאינו מובהק סטטיסטית. כך עולה מסקר TGI, בראייה חצי-שנתית לחודשים ינואר-יוני 2016. באותה התקופה, ידיעות אחרונות שמר על יציבות (34.9% לעומת 35.3% ביולי -דצמבר 2015 - שינוי שאינו מובהק). עם זאת, הפער בשיעור הקריאה של ישראל היום לבין ידיעות אחרונות ביום חול מובהק סטטיסטית.
בסופי-שבוע, ישראל היום סגר את הפער מול ידיעות אחרונות ושיעור החשיפה של שני העיתונים כמעט זהה. ישראל היום עומד על שיעור קריאה של 37.6% בינואר-יוני 2016 (לעומת 36.5% ביולי-דצמבר 2015 - שינוי לא מובהק) וידיעות אחרונות עומד על 37.7% (לעומת 39.8% ביולי-דצמבר 2015). השינוי בשיעור החשיפה של שני העיתונים והפער ביניהם אינו מובהק סטטיסטית.
גם ברמה שנתית, ישראל היום ממשיך להוביל ביום חול (יולי 15'-יוני 16' לעומת יולי 14'-יוני 15') כאשר שיעור הקריאה עומד על 38.9% (לעומת 39.8% - ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית). זאת לעומת ידיעות אחרונות שעומד על אחוז קריאה של 35.1% לעומת 35.4% בשנה הקודמת (ירידה לא מובהקת), הפער בין שני העיתונים ברמה שנתית הינו מובהק סטטיסטית.
בסו- שבוע, ברמה שנתית ידיעות אחרונות ממשיך להוביל, אבל בדומה לראייה חצי שנתית הפער בין שני העיתונים אינו מובהק סטטיסטית. שיעור הקריאה לגיליון יום ו' של העיתון עומד על 38.7% (לעומת 38.8% בשנה קודמת - שינוי לא מובהק). זאת לעומת ישראל היום שרשם עלייה, אומנם לא מובהקת סטטיסטית, מ-35.5% ביולי 14'-יוני 15' ל-37.1% ביולי 15'-יוני 16'.
שיעורי קריאת עיתונות - יום חול ממוצע וסוף שבוע
למרות שהירידה לאורך ארבעת הגלים האחרונים בשיעור הקריאה הכללית לעיתוני יום חול אינה מובהקת סטטיסטית, בכל זאת ניתן לראות מגמת ירידה בחשיפה לעיתונות, כאשר ביולי-דצמבר 2014 שיעור הקריאה ביום חול עמד על 59.9% לעומת 57.7% בינואר-יוני 16'. בראייה שנתית התמונה דומה כאשר ביולי 14'-יוני 15' שיעור הקריאה היומי עמד על 59.1% וזאת לעומת 57.8% ביולי 15'-יוני 16', ירידה לא מובהקת.
בסוף-השבוע קיימת גם ירידה מתמשכת בשיעור הקריאה (לא מובהקת) החל מינואר-יוני 15' כאשר שיעור הקריאה עמד על 61.3% לעומת 58.9% בינואר-יוני 16'. בניתוח שנתי, שיעור הקריאה עומד על 59.8% ביולי 15'-יוני 16' לעומת 60.8% באותה תקופה אשתקד.
ניתוח שיעורי האזנה לרדיו מעלה כי למרות הירידה הקלה בשיעור ההאזנה לרדיו בינואר-יוני 16' לעומת החציון הקודם (יולי-דצמבר 15'), ניתן להבחין במגמת עלייה ברדיו לאורך ארבעת התקופות האחרונות כאשר שיעור ההאזנה הכללי עומד על 70.7% בינואר-יוני 16' לעומת 68.1% ביולי-דצמבר 2014 (שינוי מובהק סטטיסטי). עלייה זאת נובעת בעיקר מהעליות (מובהקות) בשיעור ההאזנה בתחנות
גלי צה"ל (מ-41.8% ביולי-דצמבר 2014 עד 47.6% בינואר-יוני 16') ותחנות שפ"א (מ-31.6% ביולי-דצמבר 14' ל-34.6% בינואר-יוני 16'). תחנות
קול ישראל נשארות יציבות יחסית. הירידה מ-39% ביולי-דצמבר 2014 ל37.8% בינואר-יוני 2016 אינה מובהקת סטטיסטית.
ברמה שנתית התמונה דומה - שיעור ההאזנה הכללי עומד על 70.9% ביולי 15-יוני 16 לעומת 69.3% באותה תקופה אשתקד (ירידה שאינה מובהקת).
תחנות גל"צ רשמו עלייה בהאזנה ל-46.2% השנה (יולי 15'-יוני 16') לעומת 43.4% ביולי 14'-יוני 15' (עלייה מובהקת סטטיסטית).
תחנות שפ"א גם רשמו עלייה מובהקת סטטיסטית מ-32% ביולי 14'-יוני 15' ל-35.6% השנה.
תחנות קול ישראל רשמו ירידה קלה מ-38.5% ביולי 14'-יוני 15' ל-37.6% השנה - שינוי שאינו מובהק סטטיסטית.
איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI הסביר כי "החל בשנת 2016 מבוצע לראשונה מחקר ה- TGI בישראל גם בפלטפורמת האינטרנט כאשר כמחצית השאלונים בוצעו באמצעות שאלונים שמולאו בסקר אינטרנטי. שינוי זה אפשר את השבחת יכולת ההגעה לקהלי מטרה שבעבר היה קושי להגיע אליהם ו/או לקבל את שיתוף הפעולה למילוי שאלוני הסקר".