אדם שהתיר לאישה לנהוג בטרקטורון למרות שלא היה לה רישיון, הורשע בגרימת מותה ברשלנות של אישה שנייה שנסעה עם אותה נהגת.
שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, הרשיע (20.7.16) את איאס מחאג'נה, אשר אפשר באוקטובר 2010 לסילין הוארי לנהוג בטרקטורון. היה זה ליד כביש 70, באזור בו היו באותה עת עבודות בנייה. כלי הרכב התהפך ורואא אבו אל-היג'נא נהרגה. המדינה ייחסה למחאג'נה גרימת מוות ברשלנות של אבו אל-היג'נא, ובנג'ו קבע שהתקיימו כאן כל יסודותיה של עבירה זו.
בנג'ו מצא, כי מחאג'נה ידע שלהוארי - אותה פגש לראשונה באותו יום - אין רישיון, והוא וחברו שהיה עימו אף לעגו לה על חוסר המיומנות שלה בנהיגה בטרקטורון. הוא גם ראה את הוארי ואבו אל-היג'נא עולות על הטרקטורון ללא קסדה כפי שמחייב החוק. עדותו של מחאג'נה לא הייתה אמינה והוא ניסה להרחיק את עצמו מן האירוע בכל מחיר, מוסיף בנג'ו. הוא אפילו נשמע אומר "אללה ירחמו", בסרט שצולם לפני התאונה, כאשר ברור שהוא מתכוון לחוסר המיומנות של הוארי.
במישור המשפטי, אומר בנג'ו כי מסירתו של כלי רכב בידי בעליו לאדם בלתי מורשה, מהווה מעשה רשלני המטילה על הבעלים את מלוא האחריות לתוצאות המעשה. כיוון שכך, חלה עליו חובת הזהירות למרות שהוארי היא זו שנהגה בטרקטורון ולא הוא. בלא רשלנותו של מחאג'נה לא הייתה התאונה מתרחשת, ואבו אל-היג'נא לא הייתה נהרגת. אדם סביר היה צופה את התוצאות הקשות של התנהגות זו, הן בשל מסירת ההגה לאדם לא מיומן והן בשל תנאי השטח, ולכן התקיימו כל רכיבי הרשלנות - קובע בנג'ו.
בנג'ו דחה את טענת ההגנה, לפיה התרשלותה של הוארי הייתה כה גבוהה, עד שהיא ניתקה את הקשר בין התרשלותו של מחאג'נה לבין מותה אל אבו אל-היג'נא. לדעת בנג'ו, רשלנותו של מחאג'נה הייתה הראשונה והמכרעת, ובלעדיה לא הייתה התאונה מתרחשת. הוא יכול היה למנוע לחלוטין את הסיכון (למנוע מהוארי לנהוג) או לפחות לצמצם אותו (לחייב את השתיים לחבוש קסדות) - אך לא עשה דבר. מעבר לכך, כאשר שניים פועלות ברשלנות - אין מעשהו של האחד מסיר בהכרח את האחריות מן השני.