|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

בעקבות הפחתת המיסים:

למה ואיך לעודד תנועה בקטנועים ואופנועים? <br> <br>

אחרי ההודעה של משרד האוצר על הפחתת מס הקנייה על קטנועים קטנים, הנה כל הסיבות לעידוד רכיבה על דו-גלגליים - ואיך
17/08/2016  |     |   כתבות שיווקיות   |   תגובות
מאת: שולי מילשטיין   |  

בחודש יולי האחרון הודיע משרד האוצר כי מס הקנייה על קטנועים קטנים (בעלי נפח מנוע של עד 125 סמ״ק והספק של עד 14.75 כ״ס) יופחת בקרוב מ-40% ל-25%. הוראת השעה, שתוקפה עד סוף יוני 2017, אמורה, לדברי שר האוצר משה כחלון, "לסייע במאבק שלנו להפחתת יוקר המחיה בישראל, תקל על כיסם של רוכבי האופנועים, תפחית את העומס בכבישים ותצמצם את זיהום האוויר”. רגע לפני שכולם פוצחים בחיפוש אחר קטנועים למכירה, הנה כמה דרכים נוספות לעידוד הנסיעה בכלי רכב דו-גלגליים באופן כללי.

אבל רגע לפני האמצעים - מדוע בכלל חשוב לעודד רכיבה על דו-גלגלי? תחבורה דו-גלגלית משמשת בעיקר את האוכלוסייה הצעירה בישראל - סטודנטים וחיילים למשל, כמו גם צעירים ממעמד הביניים. השימוש בכלי רכב דו-גלגליים מפחית באופן משמעותי את העומס בכבישים, בעיקר - אך לא רק - בתקופות בהן מתבצעות עבודות תשתית נרחבות, כמו הקמת הרכבת הקלה בתל אביב. זאת ועוד, רכיבה מודעת וזהירה היא יעילה ונוחה בהשוואה לנסיעה במכונית. ישם גם כלי רכב דו-גלגליים שרמת זיהום האוויר שלהם נמוכה מזו של כלי רכב גדולים יותר, כך שעידוד השימוש בהם יכול גם לתרום להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של כולנו. כדי לאפשר זאת, ישנן מגוון דרכים - הן ברמה הממשלתית והן ברמה העירונית - שיכולות להוביל יותר אנשים לעבור לשימוש בכלי רכב דו-גלגליים, מלבד ההפחתה הזמנית במס הקנייה.

כל מי שאי פעם העלה על דעתו את האפשרות לעשות רישיון לקטנוע או אופנוע, בוודאי חטף מטר של אזהרות מפני הסכנות הצפויות. לאחת הסכנות האורבות לרוכבים יש פתרון פשוט: שיפור התשתיות. מערכת כבישים תקינה, נטולת בורות, סדקים ושאר מרעין בישין, תהפוך את הכביש לבטוח יותר לכל המשתמשים בו, ותאפשר לרוכבים להתרכז בנסיעה ולהישמר מפני הסכנה הצפויה השנייה: נהגים אחרים.

אמנם קשה לשנות תרבות נהיגה של שנים, אבל חינוך לנהיגה בטוחה, מודעת וזהירה יכול להתחיל עוד במסגרת 12 שנות החינוך, כשהכוונה אינה להסתפק בשיעורי זה״ב המועברים לתלמידי היסודי. כאן גם המקום לנטילת אחריות אישית על-ידי נהגים ורוכבים כאחד. סבלנות ואדיבות בכביש הן מעלות שיכולות להשפיע על הבטיחות של כולנו. לצד זאת, הגברת האכיפה כלפי רוכבי הדו-גלגלי, כמו גם כלפי נהגי כלי הרכב, התחבורה הציבורית ורכבי משא, יכולה בסופו של דבר להפוך את הכביש מזירת סכנה חד-משמעית, למקום בטוח ונעים.

גם התרת רכיבה על דו-גלגלי בנתיבי התחבורה הציבורית, יכולה לסייע בהקלת העומס בכבישים. בדומה להיתר הנסיעה בכלי רכב פרטיים רבי-תפוסה (כשהם נושאים ארבעה נוסעים ומעלה, בדרך כלל) בנתיבים המיועדים לאוטובוסים ומוניות, פתיחת האפשרות גם לכלי רכב דו-גלגליים צפויה להפחית את הגודש בכבישים.

בנוגע לשאלת זיהום האוויר, נראה שבעתיד הלא רחוק ישנו סיכוי ליצירת שיטת תיעדוף על-ידי המדינה. על-פי ההודעה שפורסמה מטעם משרד האוצר, ״לקראת תום תקופת הוראת השעה ייבחנו ההשלכות של הפחתת שיעור מס הקנייה ויוחלט על שיטת המיסוי שתופעל בתחום זה. בין היתר, תיבחן האפשרות לבנות את שיטת המיסוי בהתאם למאפיינים של זיהום אוויר ושל בטיחות, כפי שנעשה בתחום כלי הרכב הרגילים״.

ומה עם הפחתת מס הקנייה, והעתיד שהוא מתווה לפנינו? הפחתת מס הקנייה על קטנועים אין פירושה הוזלת מחירים. בין פעולות המדינה לצרכן נמצאים היבואנים, כך שזה צעד בדרך להפחתת יוקר המחיה, אבל כדי לראות את השפעתו על המחירים בפועל ניאלץ להמתין.

באם תנקוט הממשלה והרשויות המקומיות בצעדים הללו, הדבר יוביל בתורו לגידול בשימוש בכלי רכב דו-גלגליים, שבסופו של יום מביאים אותנו ביעילות גדולה יותר ממקום למקום. השילוב בין השקעה בתשתיות להקלה במיסים על כלי הרכב עצמם, הציוד הנלווה להם ותעריפי הביטוח הגבוהים, בשילוב עם רכיבה בטוחה וזהירה בכבישים מצד הרוכבים, יכול להפוך את המרחב העירוני שלנו להרבה הרבה יותר נעים.

תאריך:  17/08/2016   |   עודכן:  17/08/2016
שולי מילשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בינואר 1995 נכנס לתוקף "חוק ביטוח בריאות ממלכתי", שלפיו חלה חובת ביטוח בריאות על כל תושבי המדינה וכל תושב זכאי לסל שירותי בריאות מוגדרים. באותו חוק גם קיבלו קופת חולים הרשאה להציע תוכניות לשירותי בריאות נוספים (שב"ן).
רכישת רכב היא תהליך ארוך שמלווה בהוצאה כספית לא מבוטלת. הוצאה מן הסוג הזה חיונית עבור רוב המשפחות, אך היא חשובה גם לעסקים ולעצמאיים. בישראל יש אופציות שונות לרכישת רכב וכדאי לקחת אותן בחשבון לפני שחותמים על חוזה:
ילד חדש שמצטרף למשפחה מביא איתו תחושות מעורבות של דאגה, סיפוק וכמובן הרבה אושר. מצד שני, התהליך עצמו עשוי להיות מורכב ולא כולם יודעים כיצד להיערך אליו. לא תמיד הקליטה להריון מתבצעת במהירות ולעיתים היא כרוכה בתסכול וחששות. הדרך הנכונה היא להקפיד על מספר כללי מפתח ובעיקר להכיר את הדברים החשובים:
הלוואה היא אמצעי מימון מעולה שיכול להתאים לקהל יעד מגוון. אנשים פרטיים משתמשים במימון מן הסוג הזה על-מנת לכסות חובות, לשפץ דירה, להחליף רכב ולנסוע לחופשה בחו"ל, בעוד עצמאיים ואנשי עסקים נעזרים במימון החיצוני כדי לשמור על תזרים חיובי. גם חברות וארגונים משלבים בין אמצעי מימון כדי להשיג מטרות ולעמוד ביעדים שהציבו לעצמם.
רפורמת ביטוח הרכב יצאה לדרך בחודש מרס 2016 וכיום ניתן לזהות את ההשלכות שלה בשטח. קודם כל, צריך להזכיר שמדובר על רפורמה שמטרתה המוצהרת הייתה להוזיל את ביטוח החובה לרכבים. הדרך להשיג את המטרה היא להעניק הטבות לנהגים מנוסים ולבעלי רכבים שמצוידים בבקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה. במילים פשוטות, הרפורמה מורידה את הסיכון שנוטלות על עצמן חברות הביטוח, ובתמורה מאפשרת להן להוזיל את דמי הביטוח והפוליסה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
מה יש ברפיח שלא היה בג'בליה, בעיר עזה ובחאן יוניס? רפיח היא הקצה הדרומי של הרצועה שגובל עם מצרים וצה"ל לא יכול לרדת דרומה למגינת ליבם של איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ'
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
למרות הורדת דירוג מדינת ישראל על-ידי חברת מודיס', ולמרות הירידה בצמיחה שהייתה ברבעון האחרון של 2023, הכלכלה שלנו נותרה יציבה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
הדרך היחידה לצאת מהמצב הקיים, שממשלת ישראל תהיה זו הראשונה שתצהיר כי היא מוכנה לשחרר מאות עצורים ואף מספר גדול יותר של כמה אלפים מתוך כ-6,000 העצירים הפלשתינים הנמצאים בידי מדינת י...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il