רשת שופרסל חברה לענקית התרופות האמריקנית Perrigo, כדי להציע ללקוחות הרשת סדרת תרכובות מזון לתינוק (תמ"ל) במחירים הנמוכים בכ-30% מהמחירים הקיימים כיון בשוק.
שיתוף הפעולה בין החברות החל לפני למעלה משנה, שבמהלכה פיתחו את "מערך האבטחה המשולשת":
- סדרת בדיקות מקיפות באתר Perrigo בארה"ב שכלל מעל 2,000 בדיקות מרמת חומרי הגלם ועד המוצרים המוגמרים, במפעל המבוקר על-ידי מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA);
- הליך אישורים ובדיקות קפדניות של משרד הבריאות בישראל החל ברישיונות יבוא ועד אישור המשלוח בעת קבלתו בישראל;
- בקרת איכות מקיפה ועצמאית שערכה שופרסל במעבדות מובילות בארץ ובחו"ל, על-מנת לוודא הימצאות כל הרכיבים בפורמולה ואת היותה בטוחה לחלוטין ללקוחות הרשת.
את שיתוף הפעולה ליוו מומחים שונים מתחום המזון, תזונת תינוקות ואבטחת האיכות ובשיתוף רופאים מומחים בתחום.
קו המוצרים במותג הפרטי החדש "שופרסל בייבי" כולל:
- תמ"ל שלב 1 - לתינוקות עד גיל חצי שנה
- תמ"ל שלב 2 - לתינוקות עד גיל שנה
- תמ"ל שלב 3 - לתינוקות מגיל שנה עד 3 שנים
כל שלושת מוצרי התמ"ל, המבוססים על חלב, תואמים את תקני Codex Alimentarium Commission, נציבות שהוקמה על-ידי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) וארגון הבריאות העולמי (WHO) במטרה לקבוע תקנים למזון, הנחיות ופרקטיקות לשמירת בריאות הצרכנים ואבטחת מסחר הוגן ברחבי העולם.
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "שופרסל ממשיכה בהובלת מהלכים להורדת יוקר המחיה בישראל. השקת תמ"ל שופרסל baby הוא שיאו של מהלך חסר פשרות בו איכות ובטיחות המוצרים היא העדיפות הראשונה שלנו".
לדבריו, בחרה שופרסל בחברת Perrigo האמריקנית, בשל מומחיותה בתחום התרופות בכלל וניסיונה הרב בייצור תרכובות מזון לתינוק למעלה מ-30 שנים ובשל היותה מייצרת עבור מותגים פרטיים מובילים בארה"ב ובעולם כולו. "בשל הקשר הישיר עם Perrigo אנחנו יכולים להציע מזון תינוקות במחירים הנמוכים ביותר בישראל ואנחנו מעבירים את ההטבה הזאת ללקוחות. אני מזמין את לקוחות שופרסל ואת הציבור כולו לממש את זכותו למזון תינוקות איכותי בפחות כסף".
מנכ"ל פריגו, ג'והן א. הנדריקסון, אמר: "ישראל היא שוק עתיר פוטנציאל לפריגו ומדינה שבה כבר יש לנו עובדים רבים. שופרסל היא רשת הקמעונאות הגדולה בישראל והמותג שלה זוכה לאמונם של הורים רבים ברחבי המדינה. הנוסחאות של שופרסל בייבי מספקות איכות גבוהה במחיר שווה לכל נפש".
סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, אורי קילשטיין, ציין כי היקף מכירות התמ"ל בישראל עומד על כ-570 מיליון ש"ח, השוק נשלט על-ידי שני שחקנים דומיננטיים, מטרנה וסימילאק המחזיקות יחד מעל 90% מהשוק ואילו הצרכן הישראלי משלם מחיר גבוה באופן יחסי על תרכובת המזון שלו. "פריגו היא יצרנית המותג הפרטי הגדולה בעולם בתחום זה ואחת מחמש חברות מוצרי הצריכה ללא מרשם (OTC) והתרופות הגדולות בעולם".
החברה משווקת את תרכובת המזון ל-68 רשתות, הנמכרות ביותר
מ-40,000 נקודות מכירה בארה"ב בלבד וכן משווקת את תרכובות המזון שלה ב-28 מדינות נוספות, בין היתר באוסטרליה, בקנדה, בשבדיה, במקסיקו ובסין.
אריזת המוצר החדש תשווק, גם בחנויות השכונתיות, במחיר קבוע של 39.90 שקלים לאריזת 700 גרם.