|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

ועדת הקבלה בקריית נטפים:

"האם אתה חולה נפש? האם אתה נכה?"

למרות שהצהירה בפני בית המשפט כי ועדות הקבלה ביישובי השומרון אינן חוקיות, לא מונעת המועצה האזורית שומרון מיישובים רבים שבתחומה לסנן מועמדים באמצעות ועדות קליטה בקריית נטפים שואלים מועמדים אם הם חולי נפש ודורשים מהם אישור לחיטוט בנתוני המחלקה לשירותים חברתיים באזור מגוריהם
06/09/2016  |   איציק וולף   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
קרית נטפים. סינון ללא סמכות [צילום: איציק וולף]

המועצה לא מונעת את פעילות הוועדה [צילום: איציק וולף]

התעקשות על ועדת קבלה עלתה בהוצאות משפט
איציק וולף
הוועד המקומי של היישוב רבבה ישלם 4,000 שקל הוצאות משפט לבני זוג שעתרו נגד הפעלת ועדת הקבלה * המועצה האזורית שומרון ומשרד הפנים ישלמו, כל אחד, 2,500 שקל * הוועד נושא באחריות גדולה יותר כי ניסה להצדיק את ועדת הקבלה, בניגוד למועצה ולמשרד הפנים שכבר בתשובותיהם המקדמיות הודיעו כי הפעלת ועדת הקבלה ביהודה ובשומרון אינה חוקית
לרשימה המלאה

המועצה האזורית שומרון ממשיכה לאפשר ליישובים רבים שבתחומה לנהל ועדות קבלה חסרות סמכות חוקית. זאת, על-אף שהודיעה בשנה האחרונה לבית המשפט העליון כי היא מסכימה עם עמדת המדינה שלפיה ועדות הקבלה המופעלות בידי הוועדים המקומיים בשומרון פועלות ללא סמכות.

היישוב קריית נטפים, הסמוך למתחם המועצה האזורית שומרון באזור התעשיה ברקן, מפעיל ועדת קבלה המסננת את האנשים המעוניינים לבוא ליישוב תוך שהיא מאלצת אותם לחשוף בפני חברי הוועדה פרטים חסויים על מצבם הנפשי, על מצבם הכלכלי ועל מצבם הסוציאלי. טופס מועמדות סטנדרטי שהעלתה הוועדה לאינטרנט כולל דרישה מן המועמדים להתחייב לאפשר לחברי הוועדה לקבל כל מידע שיידרש להם מן המחלקה לשירותים חברתיים באזור מגוריהם. כל זאת, תוך פגיעה חמורה בפרטיותם וללא כל סמכות חוקית לעשות זאת.

כך, למשל, כולל פרק העוסק ב'מצב הבריאותי' של המועמדים בהצהרה שהם מגישים את השאלות הבאות: "האם אתה חולה במחלה כרונית?", "האם אתה חולה במחלת נפש?", "האם אתה נכה?", "האם יש לך קשר עם בריאות הנפש?".

הפרק העוסק במצב הסוציאלי של המועמדים דורש מהם להצהיר האם יש להם באותה עת קשר עם מחלקת הרווחה במקום מגוריהם. כמו-כן, כולל פרק זה את הדרישה לחשוף בפני חברי הוועדה את כל המידע החסוי שבידי שירותי הרווחה המקומיים על-אודות המועמדים: "אני מאשר/ת למחלקה לשירותים חברתיים באזור מגורי לתת כל מידע הקשור ומשפיע על בקשתי למגורים בקריית נטפים", לשון ההצהרה. בניגוד לשאלות אחרות, אין למועמדים אפשרות להשיב בשלילה על הצהרה זו. בפניהם מופיעות רק האפשרויות 'כן' ו'אחר'.

עוד כולל הטופס דרישה לדעת היכן שירתו המועמדים, מה היו תפקידיהם בצבא או בשירות הלאומי, מה הפרופיל הצבאי שלהם, האם הם משרתים במילואים (ואם לא - לפרט למה) ומה תפקידיהם בשירות המילואים. בחלק העוסק בילדיהם של המועמדים - הם נדרשים לפרט האם ילדיהם לומדים במסגרות חינוך מיוחדות - "תגבור, כיתה טיפולית, מסגרת מיוחדת וכד'". עם זאת, בניגוד לסעיפים על-אודות המצב הבריאותי-נפשי והמצב הסוציאלי, המענה על הפרטים האישיים מאוד הללו הוא אופציונלי בלבד.

שאלות חובה אחרות המוצגות למועמדים דורשות מהם לפרט האם הגישו מועמדות למגורים ביישובים אחרים. "האם ביקרתם/הגשתם מועמדות ליישובים אחרים, אם כן היכן, ומה הייתה התרשמותכם?", לשון השאלה.
סטטוס אגודות / רשימה
מסמך שקיבלה התנועה לזכויות האזרח מרשם האגודות בעקבות בקשה שהגישה מכוח חוק חופש המידע. המסמך מפרט את האגודות השיתופיות שביחס אליהן תקף חוק ועדות הקליטה. כל השאר - אינן רשאיות לסנן תושבים באמצעות ועדת קליטה

הפרטים האישיים יישמרו חשופים

על-פי אזהרה המופיעה בסוף שאלון הקליטה שנדרשים למלא המועמדים למגורים בקריית נטפים, הם נדרשים גם לאשר לוועדת הקליטה לשמור את כל הנתונים האישיים והרגישים שנכללים בטופס בתיק ועדת הקליטה של קריית נטפים. באופן זה, לא רק שהמועמדים נאלצו לחשוף את פרטיהם האישיים ביותר בפני חברי ועדת הקליטה, הם גם עלולים להיות חשופים בעתיד בפני אנשים נוספים שיהיו בעלי גישה לאותו תיק ועדת קליטה.

המסמך מאשר: אסור לנהל ועדת קליטה בשומרון

כאמור, רק לפני חודשים ספורים הודיעה המדינה לבית המשפט העליון כי ועדת קליטה דומה שפעלה ביישוב רבבה, הסמוך לקריית נטפים, פעלה בחוסר סמכות. ההודעה נמסרה בתגובה לעתירה שהגישו בני זוג נורמטיביים לחלוטין - עורך דין ומורה - שביקשו לגור ברבבה אך התנגדו להפעלת ועדת הקבלה במקום. "על המועצה [האזורית], מכוח סמכותה וחובתה לפקח על הוועדים המקומיים בתחומה, לפעול לכך שהוועד יחדל מפעילות זו ויפעל אך ורק במסגרת סמכותו כפי שאצלה לו המועצה", נכתב בעמדת המדינה שהוגשה לעליון.

המועצה האזורית שומרון הודיעה לבית המשפט אז כי היא מסכימה עם הקביעה המשפטית שהוגשה מטעם משרד הפנים. אותה סמכות שלעמדת המועצה האזורית כן נמצאת בידי הוועדים המקומיים היא להיות חברים בוועדת קבלה אזורית - ועדת קבלה שבה יו"ר הוועדה הוא נציג המועצה האזורית שאינו גר ביישוב שבו דנים, ושחברים בה נציג של החטיבה להתיישבות, נציג של התנועה המיישבת ושני נציגים מן היישוב. בכל מקרה - האגודות השיתופיות ביישובים והוועדים המקומיים אינם מוסמכים להמליץ על קבלת זכויות בקרקע.

קביעה זו אודות היכולת לסנן תושבים בשומרון באמצעות ועדת קליטה אזורית שנויה במחלוקת. זאת, משום שהחוק מחריג אך ורק יישובים בנגב ובגליל שבהם מתחת ל-400 משפחות ככאלה הרשאים לנהל הליך סינון באמצעות ועדת הקליטה האזורית. כל יישוב שאינו בנגב ובגליל - ויישובי השומרון כולם בכלל זה - אינו רשאי לסנן תושבים באמצעות ועדת קליטה. מסמך שהגיש רשם האגודות השיתופיות לתנועה לזכויות האזרח, בעקבות בקשה שהגישה מכוח חוק חופש המידע, מפרט את האגודות השיתופיות היכולות לנהל הליך של ועדת קליטה. הרשימה, המצורפת לידיעה זו, אינה כוללת אגודות שיתופיות של יישובי השומרון.

אולם כפי שניתן לראות - בדיקה באתר האינטרנט של ועדת הקליטה של היישוב קריית נטפים אינה משאירה כל מקום לספק - מדובר בגוף מקומי שמסנן את המועמדים כפי ראות עיניו. "חברי ועדת קליטה הינם חברים באגודת היישוב ופועלים בהתנדבות מלאה במטרה לקדם ולהעצים את אוכלוסיית היישוב. הרכב חברי הוועדה הינו מגוון, ומייצג את אופי היישוב מבחינה קהילתית, דתית וערכית", נכתב בתיאור פועלה של הוועדה. עוד נכתב כי הוועדה אמורה ללוות את תהליך קליטת המשפחות ביישוב ולוודא "התאמה הדדית ומירבית בין היישוב למועמדים", קרי - סינון כל מי שלא מתאים לחברי הוועדה ולאגודה שהם מייצגים.

גם תהליך הקליטה המפורט באתר מוכיח שהמילה האחרונה בדבר מתן אישור מגורים ביישוב לאדם כזה או אחר נתונה בידי חברי ועדת הקליטה. השלב הראשון של הקליטה הוא יצירת קשר עם מזכירות היישוב או עם יו"ר ועדת הקליטה. לאחר מכן, מתקיימת שיחת היכרות ראשונית בטלפון של אחד מחברי ועדת הקליטה עם המועמדים. בשלב הזה נדרשים המועמדים למגורים במקום - גם מי שמעוניינים רק לשכור בית ביישוב מאדם פרטי - למלא את שאלון הקליטה הפולשני שנזכר לעיל. לאחר מכן, מתקיים למועמדים סיור ביישוב שמלווה בראיון עם חברי ועדת הקליטה. אם אחרי כל מסלול הייסורים הזה עדיין מעוניינים המועמדים לגור בקריית נטפים, הם יידרשו להגיע לשבת קליטה ביישוב. רק לאחר מכן, יקבלו "אישור קליטה מהוועדה", כפי שהוא מוגדר באתר הוועדה. ללא אישור הקליטה - לא יכול המועמד לחתום על חוזה שכירות או רכישת דירה במקום. כך, לפחות טוענת הוועדה מחוסרת הסמכות.

אזהרה המופיעה בסוף השאלון שנדרשים למלא המועמדים - קובעת כי אם יימצא שההצהרות שמסרו המועמדים אינן נכונות רשאית האגודה לבטל את מועמדותם ליישוב. גם כאן ניתן לראות הוכחה לכך שהגוף שמעניק זכויות קניין בקרקע בקריית נטפים היא האגודה השיתופית המקומית. זאת, ללא כל סמכות חוקית.


המשך יבוא...

תאריך:  06/09/2016   |   עודכן:  06/09/2016
איציק וולף
+מעצר פיירברג הוארך ב-6 ימים
07:23 07/09/16  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשטרה ביקשה להאריך בעשרה ימים את מעצרה של פיירברג, בית המשפט נעתר באופן חלקי  ▪  פיירברג: עשיתי הכל כחוק, הבנייה היא לפי התב"ע
(פיירברג. מכחישה [צילום: איציק וולף])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"האם אתה חולה נפש? האם אתה נכה?"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ניטשה
6/09/16 21:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, אלכס ויז'ניצר, מכחיש את החשדות נגדו ואומר (יום ד', 31.8.16) שלהודעת המשטרה בעניינו אין על מה לסמוך.
31/08/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה מצאה ראיות לכאורה להעמיד לדין את אלכס ויז'ניצר ושי ברס, לשעבר מנכ"לי חברת נתיבי ישראל, בחשד למעורבות בעבירות שחיתות במאות מיליוני שקלים. חשודים מרכזיים נוספים הם הח"כ לשעבר מיכאל גורלובסקי, ומי שהיה ממלא-מקום מנכ"ל נתיבי ישראל, מיכאל קופולובסקי.
31/08/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בני זוג שנדחו על-ידי ועדת קבלה של היישוב החדש לשם שבמערב השומרון, עתרו לבג"ץ בבקשה להוצאת צו המבטלת את החלטות ועדת הקבלה. עוד ביקשו הצהרה של בית המשפט על כך שוועדת הקליטה של לשם ושל יישובים אחרים בשומרון היא מחוסרת סמכות ועל כן החלטותיה בטלות מעיקרן. כמו-כן, ביקשו כי בית המשפט יוציא צו מניעה לכינוס נוסף של ועדת הקליטה וכי יקבע כי התניית ההצטרפות לאגודה השיתופית של לשם בהפקדת סכום של 18,000 שקל היא לא חוקית.
22/08/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
הטור השבועי של עו"ד יחיאל גוטמן במעריב מוקדש לסנגור על יוזמת ביבי (בנימין נתניהו) לאסור הקלטה בסתר, הקלטה שהיא הנשק של האזרח הקטן אל מול הרשויות, של עובדים מול מעבידים, של נסחטים אל מול מי שסוחט אותם, של דיירים אל מול בעלי דירות, של מאוימים אל מול מי שמאיים עליהם ועוד.
19/08/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
ראש עיריית נשר, אבי בינמו, החנה את רכבו הפרטי במקום אסור לחניה סמוך לביתו, וכשפורסם צילום של מכוניתו חונה במקום האסור - השתמש לכאורה לרעה בכוח המשרה שלו להפיכת מקום החניה המדובר למותר לחניה.
18/08/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il