|
דורשים ממשק מתאים [צילום: עידן יוסף]
|
|
|
|
|
החרפה במאבק בין לשכת עורכי הדין למוסד לביטוח הלאומי: הלשכה טוענת בבג"ץ (יום ג', 6.9.16), כי הביטוח הלאומי נוהג בבריונות כלפיה וכלפי חבריה.
הלשכה מפרסמת בשבועות האחרונים קמפיין בו נטען, כי רק בליוויו של עורך דין - יהיה המבוטח חזק יותר מאשר הביטוח הלאומי. אתמול (יום ב', 5.9.16) הודיעו עובדי המוסד, בתגובה לקמפיין, כי יהיו עדיפות בשירות ללקוחות שאינם מיוצגים בידי עורכי דין. הלשכה טוענת, כי מדובר במהלך של הביטוח הלאומי עצמו.
בעתירתה מבקשת הלשכה מבג"ץ להורות לביטוח הלאומי להקים מערכת מייצגים מקוונת המתאימה לעורכי הדין, בדומה לממשקים המותאמים לצרכיהם של רואי החשבון והעובדים הסוציאליים. עוד מבקשת הלשכה להורות למוסד להפסיק לפנות ללקוחות מאחורי גבם של עורכי דינם, להפסיק לשדלם לפנות אליו במישרין ולחדש את השירות לעורכי הדין באמצעות "מוקד מייצגים".
לטענת הלשכה, הביטוח הלאומי מצר את צעדיהם של חבריה, תוך אפליה אסורה בהיותו גוף ציבורי, והתנהגותו "בריונית ודורסנית". עוד היא טוענת, כי עובדי המוסד מסרו שלא יינתן שירות לעורכי דין, גם אם יגיעו פיזית ללשכותיו, וזאת על-פי הוראת המשנה למנכ"ל, אילנה שרייבמן. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד
שרון סחאי ותמר רוט (זוין).