|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

האייפון 7 נחשף

עמיד למים ועם חיישני 12 מגה פיקסל

האייפון החדש יגיע בשני דגמים הפלוס והרגיל הפלוס יצוייד במצלמה עם שני חיישני 12 מגה פיקסל והרגיל עם חיישן אחד האוזניות החדשות יתחברו דרך שקע הטעינה ואפל תספק מתאמים לאוזניות רגילות האייפון החדש יהיה עמיד למים ואבק
07/09/2016  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: שירות גלובס  |    |  גלובס  |  תגובות
[צילום: מרסיו חוזה סנצ'ז/AP]

האירוע השנתי של אפל יצא לדרך כשהמנכ"ל, טים קוק, פתח את הערב עם הכרזה על ההצלחה של שירותי המוזיקה בסטרימינג של החברה, האפל מיוזיק, שהגיע ל-17 מיליון משתמשים רשומים.

בהמשך הציגו באפל את גרסאות המובייל למשחקים של נינטנדו היפנית שיגיעו בהמשך לחנות האפליקציות של החברה. במקביל פרסמה החברה כי עד כה הורדו מחנות האפליקציות שלה למעלה מ-140 מיליארד אפליקציות. אפל מציגה את האפל ווטש שיהיה עמיד למים עד לעומק של 50 מטר - עמידות מרשימה לשעות חכם.

אבל גולת הכותרת של הערב היא האייפון 7 שעמידותו למים ואבק שוחררה בטעות לטוויטר לפני ההצגה הרשמית. האייפון החדש עמיד, כאמור, למים ואבק ויהיה בעל שתי מצלמות של 12 מגה פיקסל. האייפון 7 יושק בשני דגמים האחד אייפון7 פלוס והשני אייפון 7 רגיל, הדגם פלוס יהיה עם מצלמה בעלת שני חיישני 12 מגה פיקסל והרגיל יהיה עם חיישן אחד של 12 מגה פיקסל.

הרמקולים של האייפון 7 סטריאופונים כשרמקול אחד יהיה בתחתית המכשיר והשני יהיה בראשו. בחברה אומרים שמכשיר הטלפון הפך להיות המכשיר המרכזי שאנחנו רואים בו סדרות, מדברים בפייס טיים ושומעים מוזיקה. הרמקולים לטענת החברה, חזקים פי 2 מהרמקולים באייפון 6.

האוזניות של האייפון החדש יתחברו לשקע הטעינה של המכשיר וזאת בהתאם להערכות המוקדמות שאפל תוותר על החיבור המסורתי של האוזניות. ההערכות המוקדמות היו שאפל תוותר בכלל על חיבור אוזניות אבל החברה הותירה את האפשרות לחבר למכשיר אוזניות. למכשירי האייפון החדשים יצורפו מתאמים לאוזניות עם החיבור הקודם כך שניתן יהיה להשתמש באוזניות של הדגמים הישנים יותר או באוזניות פרימיום כמו ביטס.

שוב תחילת ספטמבר ואפל החבוטה מוצאת את עצמה בדרך למה שזכה לתואר "ההשקה הקריטית ביותר של אייפון אי-פעם". בשנים עברו, החרדות לגבי היעלמותה של החדשנות בקופרטינו ("זה נראה כמו הדגם של השנה שעברה! כל מה שעשו זה לשנות את גודל המסך!" וכו' לא מנעו מן המכירות לשבור שיאים בזמן שהחברה גרפה רווחים חסרי תקדים.

אלא שבשנים הקודמות, המכירות של האייפון לא עמדו בסימן נסיגה לפני שטים קוק נטל את ההגאים, ואפל לא נאבקה לשלם קנס של מיליארדים בגין אי-תשלום לכאורה של מיסים מהנציבות האירופית.

האם האייפון 7 - בהנחה שכך יקראו לדגם - יחזיר את אפל חזרה למסלול של צמיחה? משקיפים חלוקים בדעתם.

"הענף והצרכנים מקווים למשהו חדש לגמרי ומעורר השתאות. והאייפון 7 ככל הנראה לא יענה על הקריטריונים", כך מזהיר ויין לאם, אנליסט בתחום הטלפונים החכמים ב-IHS Technology.

עמית דריאנני מ-RBC Capital Markets אופטימי יותר. "על-רקע הציפיות הפושרות (כולם כבר מדברים על האייפון 7S!), אנחנו סבורים שהאירוע הזה עשוי להוות הפתעה קטנה אך חיובית למשקיעים", כך כתב לאחרונה.

להלן חמישה דברים שיש לשים לב אליהם:


אוזניות אלחוטיות

הסוד הגלוי ביותר לגבי האירוע של היום הוא הסרתו של שקע האוזניות בגודל 3.5 מ"מ במכשיר. השקע הוא בעל ותק של עשרות שנים ותאימות אוניברסלית, והמהלך הוא גם רדיקלי וגם עקבי לחלוטין עם אפל, שכבר הרגיזה בעבר פרשנים לאחר שהסירה את כונן הדיסקטים של מחשב המקינטוש, החליפה שקע טעינה ייחודי לאייפון בשקע טעינה ייחודי אחר, וייצרה מחשב לפטופ עם יציאת USB אחת בלבד.

מאות אלפי אנשים כבר חתמו על עצומות מקוונות נגד העיצוב החדש. בתחילת הקיץ, אתר החדשות והביקורות הטכנולוגיות הפופולרי The Verge כינה את המעשה "עוין למשתמשים ומטופש". לאלה שכבר מאסו במהומה עדיף שלא להתחבר לטוויטר הערב (שעון ישראל), ואולי עד סוף השבוע.

אפל עשויה להיתפס כארוגנטית כשהיא מקבלת את ההחלטות הללו, אך היא גורמת כאב מיותר ללקוחות שלה רק לעתים רחוקות. הסרת השקע תאפשר, ככל הנראה, להגן טוב יותר על המכשיר מפני מים, להוסיף רמקולים ואולי אף להשאיר מקום לסוללה גדולה יותר - התכונה המבוקשת ביותר באייפון. למרות שקל לאבד אוזניות ומדובר בפריט נוסף שצריך לטעון, רבים סבורים שאוזניות אלחוטיות עדיפות מבחינת נוחות.

על-ידי השקה של אוזניות אלחוטיות ("AirPods") משלה, ככל הנראה תמורת תשלום נוסף, אפל עשויה גם לשפר את אמינות החיבור האלחוטי ואת איכות הצליל, שתי בעיות שמציקות כיום מאוד לבעלי אוזניות בלוטות'.

גם אם אפל יכולה להשתמש בכוחם של הכוכבים המקושרים לשירות המוזיקה שלה ולאוזניות Beats שבבעלותה כדי לסייע למכור את הרעיון, אין ספק שהסרת שקע האוזניות תהיה ההצהרה השנויה ביותר במחלוקת היום.

עדשה כפולה

בשלב זה, המצלמה היא אחד השימושים הפופולריים ביותר של האייפון - כנראה יותר מאשר שיחות. מצלמה בעלת עדשה כפולה, אשר עשויה להציע תכונות כגון רקע עם פוקוס רך וביצועים טובים יותר במצבים של אור מועט, תהווה את ההתקדמות הגדולה ביותר של מצלמת האייפון אי-פעם.

בן בג'רין, אנליסט מחברת Creative Strategies, אומר כי מכיוון שהמלאי של הרכיב החדש הזה מוגבל, אפל ככל הנראה תכלול אותו רק בדגם הגדול והיוקרתי יותר, דגם ה-Plus.

אפל אינה היצרנית הראשונה של טלפונים חכמים שמציעה מצלמה בעלת עדשה כפולה: Huawei, שיאומי ו-LG הכניסו השנה את התכונה לדגמים מסוימים. אך היישום של אפל עשוי להיות שונה. האנליסט מינג צ'י קואו מ-KGI Securities, הנוהג להפיץ שמועות אמינות, טען לאחרונה כי למצלמה השנייה תהיה עדשת טלפוטו, המאפשרת זום ללא עיוותים. ב-KGI טוענים גם כי טכנולוגיית התצוגה החדשה "True Tone", המצויה כבר באייפד פרו, תוכנס לאייפון, כדי לאפשר צילום של תמונות חיות יותר.


טרם ידוע אם המצלמה החדשה של האייפון באמת תאפשר לכל הצלמים להשאיר את המצלמות המקצועיות שלהם בבית, או אם יתברר שמדובר רק בחידוש בסדר גודל של ה-Live Photos שהושק השנה שעברה.

שינויי תמחור ויותר אחסון

סוג חדש של ביקורת נגד אפל מתמקד בשנים האחרונות בגודל חלל האחסון שבו מצויד הדגם הזול ביותר של האייפון. ההקצאה של 16 ג'יגהבייט של זיכרון בלבד, כך נטען, אינה מתאימה, על גבול הרשלנות, לאחסון של כל אותם תמונות, סרטונים, שירים וקבצים דיגיטליים אחרים המצטברים במהירות.

דומה שהדבר עומד להשתנות, שכן אפל מגדילה את נפח האחסון ההתחלתי באייפון 7 ל-32 ג'יגהבייט. מחירו של המודל הבסיסי, 650 דולר, אינו צפוי להשתנות, במיוחד בתקופה שבה חברות הסלולר מציעות פחות סבסוד על מכשירים חדשים.

עם זאת, יש כבר ספקולציות על דגם "אייפון פרו" חדש, בעל תג מחיר גבוה יותר, בדומה לאופן שבו פוצל קו המוצרים של האייפד בשנה שעברה. מחשבי הטאבלט החדשים - שלהם נוספו מקלדת, "עיפרון" וכוח עיבוד מתוגבר - לא הצליחו להפוך את מגמת הירידה במכירות של האייפד במונחים של יחידות, אך לאחרונה כן סייעו להגדיל את ההכנסות מהמכשיר, לראשונה זה שנתיים וחצי. אסטרטגיה דומה, של חליבת הלקוחות האמידים והמאמצים הראשונים, עשויה גם היא לבלום את הירידה במכירות האייפון.

Apple Watch 2

חלפו כבר שנתיים מהיום שאפל השיקה את קטגוריית השעונים החכמים מאז מונה קוק לתפקיד המנכ"ל. למרות שהשעון הגיע לחנויות באפריל 2015, מדובר בפער זמנים הרבה יותר גדול בין שדרוגי חומרה מכפי שהיה אי-פעם במכשירי אייפון או אייפד - או אפילו מכשירי אייפוד.

מה שאפל שינתה הוא התוכנה, כולל שינוי של ממשק המשתמש. בינתיים, המכירות של השעון החלו לסגת, ואנליסטים ב-IDC צופים ירידה במכירות הרבעון השני של 2016 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - הבדל נוסף לעומת האייפון והאייפד, שהציגו עלייה מתמדת במכירות במשך שנים לאחר ההשקה.

קשה שלא לפרש את לוח הזמנים החריג הזה להשקה כסימן לכך שאפל נאלצת לתכנן מחדש את האביזרים הלבישים שלה. אומנם יש כבר כמה הדלפות של עיצוב מחדש של החומרה, אך סביר שהגרסה השנייה תשים דגש רב יותר על תכונות הבריאות והכושר של השעונים, כולל השמועה על תוספת של GPS לצורך מעקב אחר מסלולי ריצה או רכיבה על אופניים ללא צורך במכשיר אייפון.

במקביל, הדבר יתאים לדפוסים קודמים של התנהלות אם אפל תשמור על הדגמים הקיימים בשוק, אם כי במחירים נמוכים יותר. הורדת המחיר ההתחלתי של השעון ל-250 דולר או אפילו ל-200 דולר עשויה להביא לעלייה משמעותית במכירות.

לוח זמנים להשקה

בהתבסס על דפוסי ההתנהלות הקודמים של אפל, יאן דוסון, אנליסט בחברת Jackdaw Research, צופה כי האייפון יגיע לשוק ביום שישי, ה-23 בספטמבר, וכי ההזמנות המוקדמות יחלו ב-10 בספטמבר, מיד לאחר חצות.

הדבר יעניק לאפל יום אחד בלבד של מכירות לפני תום שנת הכספים שלה, המסתיימת ב-24 בספטמבר, כאשר רוב האנליסטים בוול סטריט כבר מצפים לירידה במכירות האייפון (במונחי יחידות) לעומת אשתקד. באופן זה, ההתפרצות הראשונית של ביקוש תבוא לידי ביטוי ברבעון המסתיים בחודש דצמבר, כאשר כמה מיליוני יחידות יוכלו לחולל את ההבדל בין רבעון עם עלייה במכירות לרבעון עם ירידה במכירות.

תאריך:  07/09/2016   |   עודכן:  07/09/2016
שירות גלובס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עמיד למים ועם חיישני 12 מגה פיקסל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
8/09/16 08:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
1,500 איש אומרים להשתתף ביום שישי הקרוב בכינוס של ועידת השיפוצניקים שייערך ברמת גן. בין המשתתפים אמורים להיות נשיא התאחדות בבוני הארץ וסגן שר השיכון ג'קי לוי.
07/09/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) היה סוכן השירות החשאי של ברית המועצות - קג"ב. עורך חדשות החוץ של הערוץ הראשון, אורן נהרי, חשף (יום ג', 7.9.16) במבט מסמכים שהביא למערב עריק הקג"ב, וסילי מיטרוחין, מסמכים ששוחררו למחקר לפני זמן לא רב. מתברר כי ב-1983 הוגדר מחמוד עבאס, אז חבר הוועד הפועל של פתח בדמשק, סוכן קג"ב ושם הצופן שלו היה קרוטוב (חפרפרת).
07/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
היום לפני 203 שנים נולד הכינוי "הדוד סם" ("Uncle Sam") בעיתון הניו יורקי Troy. הדוד סם הוא דמות בדיונית שמשמשת כהאנשה המגלמת בדמותה את ארצות הברית.
07/09/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, יצחק כהן, יואשם בעבירות מין בפרשה שנחשפה ב-News1 באוגוסט 2014. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קיבל את המלצתו של פרקליט המדינה, שי ניצן, והחליט להאשים את כהן במעשה מגונה והטרדה מינית. מנדלבליט דחה את טענות בא-כוחו של כהן, פרופ' דוד ליבאי, שהועלו בשימוע שערך בפרשה.
07/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
הוועדה לקידום מתחמים לאומיים לדיור אישרה (יום ד', 7.9.16) בניית 9,350 דירות במערב קריית גת. מדובר באישור תוכנית תמל/1011, שקודמה והוגשה על-ידי רשות מקרקעי ישראל לאחר שתוכננה בידי האדריכלית טלי יער.
07/09/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il