הרשות להגבלים עסקיים תומכת בקידום תחבורה שיתופית
הודעת הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין על כך שהיא קוראת ל
משרד התחבורה להקים צוות שיסדיר את קידום התחבורה השיתופית, מהווה הוכחה על נחיצות וחשיבות שבתחבורה השיתופית בהיבטיו השונים, כך אומר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ
אורי מקלב.
נושא התחבורה השיתופית הועלה לראשונה בוועדת המדע, שקיימה בשנה האחרונה שתי ישיבות בנושא, בהן התברר כי התחבורה השיתופית תוכל לחסוך סכומים גבוהים ביותר למשתמשי התחבורה הציבורית, בד-בבד עם הסדרת מעמדם החוקי של מפעילי התחבורה, ושמירה על כללי הביטחון הנדרשים.
הוועדה קראה למשרד התחבורה להיות שותף להליך ולא להתנגד לו, מבלי לפגוע כמובן בגופי התחבורה הקיימים בשוק, מערכת זו שכבר הופעלה במספר מדינות בהצלחה רבה, מנצלת את היכולת הטכנולוגית המתקדמת היום ופועלת לצרף מספר נוסעים לנסיעה אחת, תוך ביקורת ומעקב ובדיקת הבטיחות וכמובן בקרה על כל נהג ועל טיב השרות.
לדברי מקלב, השירות הזה גורם להפחתת עומסים מרובה בכביש, וגם מהווה תוספת פרנסה להכנסה נוספת, ובנוסף יתן שירות במקומות בהם התחבורה הציבורית לא פועלת בצורה מספיק טובה, וכן יסייע לנוסעים להגיע למחוז חפצם בקלות ובמהירות ובתשלום מופחת.
הוועדה שדנה בהתנגדויות לתוכנית, אמרה כי מה שטוב ועובד בהצלחה במדינות אחרות יכול לעבוד מצוין גם בישראל, עם כל הכבוד לקבוצות לחץ כאלו ואחרות כנהגי המוניות ועוד, אסור להיכנע ולתת להם להכתיב את הסדר החברתי והציבורי, ואדרבה גם נהגי המוניות יכולים להשתלב בתהליך זה ולנצלו לטובתם.
כזכור, בשבוע האחרון הממונה על ההגבלים העסקיים הודיעה על תמיכתה בתוכנית, ועל קריאתה למשרד התחבורה על הקמת צוות שיחל בהסדרת התחבורה השיתופית, תוך אמירה שהדבר יכול להוזיל כ-70% מהעלות הרבה מעבר למה שחשבו מלכתחילה, בנוסף וועדת השרים לחקיקה אישרה השבוע הצעת חוק בנידון והבאתו לאישור בהקדם.
ח"כ מקלב אמר כי "הוועדה שליוותה את התוכנית מתחילתה, תוך עמידה על דרישות גורמי המקצוע במשרד התחבורה, תמשיך ללוות את תוכנית התחבורה השיתופית עד לשילובה בשוק התחבורה הציבורית, תוך שמירה על עקרונות של תחרות שוק הוגנת מחד-גיסא וטובת כלל הצרכנים מאידך-גיסא, דבר שיביא לחסכון כספי משמעותי לכלל משתמשי התחבורה הציבורית".