בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
זו הסיבה לפירוק השת"פ עם טסלה
|
אמנון שעשוע, יו"ר מובילאיי ואחד ממייסדיה, טוען כי טסלה מתפשרת בכל הנוגע למערכת האוטונומית שלה ● "המערכת לא תוכננה לכסות את כל האפשרויות למצבים של תאונה מבחינת בטיחות", הוא אמר
מאת:
שירות גלובס | | גלובס | תגובות
|
|
אמנון שעשוע [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
|
|
|
|
|
בשלהי חודש יולי השנה, חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי הודיעה כי לא תמשיך לעבוד עם טסלה מעבר לדור השלישי של המוצר שלה - EyeQ3. בראיון ל"רויטרס" אתמול (ד') חושף אמנון שעשוע, יו"ר החברה ואחד ממייסדיה, כי הסיבה להפסקת השת"פ עם יצרנית הרכב החשמלי הייתה משום שהאחרונה החלה להתפשר בענייני בטיחות בכל הנוגע למערכת הנהיגה האוטונומית שלה. "המערכת של טסלה לא תוכננה לכסות את כל האפשרויות למצבים של תאונה מבחינת בטיחות", אמר שעשוע, שמשמש גם כמנהל הטכנולוגיה הראשי. זה לא משנה איך הופכים את זה, המערכת לא יועדה לכך", הוא אמר והוסיף שטסלה עברה את קצה גבול היכולת שלה והפעולות שהיא נקטה עלולות לפגוע בכל תעשיית הנהיגה האוטונומית. שעשוע ציין עוד כי מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה לא הייתה בשלה מספיק. נזכיר כי המכונית האוטונומית של טסלה הייתה מעורבת בתחילת יולי השנה בתאונה קשה. המערכת האוטונומית בה בחר הנהג במהלך הנהיגה לא זיהתה משאית ענק, נמחצה, והנהג נהרג. ההסבר שהעלתה החקירה היה שהמערכת האוטונומית סונוורה מקרני שמש חזקות, לא זיהתה את המשאית כסכנה, ולכן בלמי המכונית לא הופעלו. מובילאיי, שהוקמה על-ידי שעשוע וזיו אבירם, פיתחה מערכת טכנולוגית שמתריעה על סכנות במהלך הנהיגה בכביש. המערכת כוללת שבבים, תוכנה ומצלמות, וכיום מנוע הצמיחה העיקרי שלה הוא מערכות שהיא מפתחת אשר יאפשרו ייצור של מכונית אוטונומית. מלבד השת"פ עם טסלה, לפני כ-3 חודשים מובילאיי הודיעה ביחד עם החברות ב.מ.וו ואינטל על כוונתן לשתף פעולה, "במטרה להביא לייצור סדרתי של רכב אוטונומי לחלוטין עד 2021". מטרת שיתוף-הפעולה, כך צוין אז, היא לפתח פתרונות שיאפשרו לנהגים להסיר את ידיהם מההגה ואת עיניהם מהכביש ולהמשיך לנוע בבטחה.
|
תאריך:
|
15/09/2016
|
|
|
עודכן:
|
15/09/2016
|
|
שירות גלובס
|
זו הסיבה לפירוק השת"פ עם טסלה
|
|
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן החליט (יום ה', 15.9.16) למנות, בהתאם להמלצת המפכ״ל רב-ניצב רוני אלשיך, את תת-ניצב דורון ידיד לראש אגף התנועה של משטרת ישראל.
|
|
|
רופא העיניים ד"ר בוריס פלוטקין ישלם הוצאות של 450,000 שקל, לאחר שנדחתה טענתו לפיה חלה בעקבות חיסון נגד צהבת שקיבל בשנת 1998.
|
|
|
חברת עמידר הממשלתית הופכת לחברת בנייה, שתתרכז בחיזוק בניינים ישנים ובנית דירות נוספות, במסגרת תמ"א 38. עמידר, שכל השנים הייתה חברת אחזקה לשיכונים ציבוריים, משנה את פניה. היא תבנה ב-13 השנים הקרובות 2,000 דירות, ותחזק ותשפץ 3,500 דירות. רוב הפעילות תעשה במסגרת תוכניות תמ"א 38. החוזה בעניין זה נחתם בין הצדדים היום (יום ה', 15.9.16). ככל הנראה, תפעל עמידר באמצעות חברה בת, בשם "עמידר התחדשות עירונית".
|
|
|
בג"ץ הטיל (יום ה', 15.9.16) הוצאות בשיעור יוצא דופן של 20,000 שקל על עותרים שפנו אליו בעניינה של מחצבה פלשתינית, שלטענתם פועלת בצורה בלתי חוקית.
|
|
|
בג"ץ דחה (יום ה', 16.9.16) את רוב העתירה שהגישה אי.די.בי נגד המפקחת על הביטוח דורית סלינגר. אי.די.בי. ביקשה להורות לסלינגר לאפשר לה לשעבד 19% ממניות כלל ביטוח לטובת בעלי אג"ח י"א של החברה, כדי לשחרר לטובתה 325 מיליון שקל במזומן. עם זאת, הוציא בג"ץ צו על תנאי, מדוע לא לאפשר לשעבד חבילה קטנה יותר, 5% מהמניות (פחות שבריר מניה).
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
|
|
|
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
|
|
|
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
|
|
|
עמנואל בן-סבו
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
|
|
|
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|