|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

תגובות למותו של פרס

אובמה: פרס שינה את ההיסטוריה

נתניהו: שמו של שמעון פרס יהיה חקוק לעד בספר התקומה של העם היהודי, כאחד מן המנהיגים הדגולים שקמו למדינת ישראל הבית הלבן פרסם הודעה מיוחדת בעקבות מותו של הנשיא התשיעי של ישראל "מדינת ישראל נפרדת היום מהעומד בראש משפחתה, מן האיש שראה הכול"
28/09/2016  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
אובמה ופרס [צילום: AP]

  • ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד הבוקר (יום ד', 28.9.16) לנשיא לשעבר שמעון פרס וכינה אותו "יקיר האומה". "פרס הקדיש את חייו לקוממיות עמנו. כאיש חזון, נשא מבטו אל העתיד. כאיש ביטחון, ביצר את עוצמתה של ישראל בדרכים רבות, שגם היום חלקן עדיין עלומות. כאיש שלום, פעל עד ימיו האחרונים לפיוס עם שכנינו ולעתיד טוב יותר לילדינו", אמר נתניהו והוסיף כי פרס נפרד מאיתנו, אבל הוא לא נפרד ולעולם לא ייפרד מליבנו ומזכרוננו. "שמו של שמעון פרס יהיה חקוק לעד בספר התקומה של העם היהודי, כאחד מן המנהיגים הדגולים שקמו למדינת ישראל, וכאחד מן האבות המייסדים שהקימו את מדינת ישראל", דברי נתניהו.

  • נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קטע את ביקורו הממלכתי באוקראינה בעקבות ההודעה על פטירת נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס. "אין פרק בתולדות מדינת ישראל ששמעון לא כתב בעצמו את חלקיו. פרס היה סמל לרוח הגדולה של העם הזה. אני אשא איתי את זכרונו, את לחיצת ידו, את עצותיו הנבונות שניתנו תמיד מאהבה, ובמיוחד את רוח התקווה שהפיח בעם הזה. רוח התקווה והשלום שהיא דרכו והיא צוואתו", אמר.

  • נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ספד לנשיא התשיעי של ישראל, שמעון פרס, שהלך לפנות בוקר לעולמו, ואמר כי פרס שינה את ההיסטוריה האנושית. "יש כמה אנשים ששינו את ההיסטוריה האנושית, ידידי שמעון היה אחד מהם", אמר אובמה שלפני כמה שנים העניק לפרס את מדליית החרות האמריקנית. "פרס הוא אחד מהאבות המייסדים של מדינת ישראל שמחויבותו לביטחון ישראל ורדיפת השלום הייתה בבסיסו". את הודעת הבית הלבן סיימו המילים העבריות "תודה רבה, שמעון".

  • נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי פרס היה ידיד אמת של צרפת. "עם לכתו של פרס ישראל אבדה את אחד המדינאים הבולטים שלה שהיה ממגיניו הנחרצים של תהליך השלום", אמר.

  • מחזיקת תיק החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "שבורת לב" ממותו של שמעון פרס. "הוא היה איש של שלום, ומקור השראה עצום. הדרך היחידה לכבד את זכרו היא לחתור לעבר שתי מדינות", כתבה.

  • "הקהילה היהודית בניו-יורק מבכה את מותו של שמעון פרס, אחד המנהיגים היהודים הגדולים ביותר של זמננו", מסר מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA), אריק גולדשטיין. "הנשיא לשעבר פרס היה אחד מאנשי החזון יוצאי הדופן בתקופתנו, מגדל אור של ציונות ואומץ בלתי רגיל, שהקדיש את כל חייו למען מדינת ישראל והעם היהודי. פרס תרם רבות להעמקת היחסים בין ארה"ב וישראל, וגם טיפח קשר מיוחד ומתמשך עם הקהילה היהודית בניו-יורק".

  • שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה כי במהלך כהונתו כנשיא המדינה השכיל פרס לחבר בין חלקי העם וסייע בהעלאת מעמדה הבינלאומי של ישראל בקרב מנהיגי העולם. "אף שהשקפותינו הפוליטיות היו שונות, אין ספק שאת כל מרצו הקדיש למען מדינת ישראל", אמרה.

  • יו"ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, אמר כי אנחנו נפרדים היום מאחד מעמודי התווך של מדינת ישראל. "מי שליווה את הקמתה, את המערכה לעצמאותה הביטחונית והכלכלית ואת החתירה הנמשכת לשלום. שמעון פרס גילם באישיותו את היצירתיות, הנחישות והאמונה שהצעידו את ישראל לשיאים בכל התחומים ויש לו מקום של כבוד בפנתיאון הלאומי", אמר.

  • שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי מדובר ביום עצוב לעם ישראל. "על-אף שהיינו חלוקים בדעותינו המדיניות והפוליטיות, בשנים האחרונות, במיוחד כשהוא היה נשיא המדינה ואני שר החוץ ועד לאחרונה כשאני שר הביטחון והוא הנשיא לשעבר, נהגנו להיפגש לעיתים קרובות ולנהל שיחות על עתיד המדינה. שמעון יחסר לי הן כמי שהיה מאושיות המדינה הזו והן כאדם", ציין.

  • שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע כי מערכת החינוך תפתח הבוקר את יום הלימודים בציון דרכו ופועלו של הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס. מוסדות החינוך הקדישו את השעה הראשונה של הלימודים ואת השיעורים האחרים לדיון בתרומתו הרבה של פרס למדינת ישראל, על מגוון תפקידיו הציבוריים. ״שמעון פרס הוא מערך חינוך שלם של איש אחד. פרס היה שר החינוך שלי, האיש שאיתו התייעצתי, שממנו למדתי, על-אף פערי הדורות בינינו, ואולי דווקא בגללם. הוא היה איש החזון הכי מעשי, איש ביטחון שחתר לשלום, מנהיג אמיץ שייצג את מדינת ישראל בגאווה בכל רמח אבריו ובכל מקום בגלובוס. זכיתי בשנים האחרונות להיפגש עם פרס פעמים רבות ולשמוע על חזונו למדינה שתהיה אור לגויים, שתייצא לעולם את המוצר הכי חזק שלנו: המוח היהודי. התרגשתי מאוד כאשר הוא נענה לבקשתי והתגייס למהלך ציבורי למען לימודי המדעים בישראל והוא נענה ברצון, וכמו תמיד - בדרכו הייחודית", אמר שר החינוך.

  • יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר כי מדינת ישראל נפרדת היום מהעומד בראש משפחתה. "היא נפרדת מהאיש שראה הכול. פרס הוא סיפורו של העם היהודי ושל מדינת ישראל, כבן למשחת ניצולי שואה, כעולה, כחקלאי, כאיש ביטחון וכמדינאי. הוא היה מענקי ההנהגה הלאומית שקמו לנו במאה האחרונה, איש עתיר זכויות ומופת של ציוני גאה ששאף כול ימיו לעשות למען המדינה ואזרחיה. שמעון פרס תמיד חיפש היכן להבקיע דרך חדשה ולהביא את כולנו למקומות טובים יותר", אמר. לדברי אדלשטיין, ההיסטוריה עוד תדבר נכבדות באדם דגול זה ששמו הלך לפניו בארץ וברחבי העולם כולו כבעל תובנה ניסיון וחזון. "חסרונו של פרס יורגש היטב אולם טביעות אצבעותיו ופירות פועלו יהיו נוכחים כאן לדורות רבים. אני שולח חיבוק חם לבני משפחתו ותנחומים כנים ומוקיריו הרבים", אמר.

  • מבקר המדינה, השופט (בדימ.) יוסף שפירא, אמר כי הלך מאיתנו אחד מהאבות המייסדים של מדינת ישראל. "שמעון פרס שרת את העם והמדינה במשך עשרות שנים. הוא סלל את הדרך והטביע את חותמו בכל תחומי החיים והקיום של מדינת ישראל מרגע הקמתה. פועלו ניכר בתחומי המדינאות, הביטחון, הכלכלה והרווחה, החברה והחזון", אמר.

  • נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, וכל שופטי ישראל הביעו את צערם הרב ביום זה על פטירתו של נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס, "איש חזון ומעש", כלשון הודעת הנהלת בתי המשפט, ואבלים על לכתו.

  • ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר כי הלך מאיתנו ענק, מנהיג ומדינאי משכמו ומעלה, אחרון המנהיגים של הקמת המדינה. אדם שהרים תרומה שאין לה שיעור לבטחונה של ישראל, למעמדה בעולם ולחתירתה לשלום. "מדינאי עולמי, שגם בשיאי הישגיו ועד ימיו האחרונים, פעמו בו חזון גדול לישראל ולעולם טובים יותר, לצד סקרנות בלתי נדלית כשל אדם צעיר לכל חידוש ומהפיכה שבשער. זכרו יהיה נצור בספר תולדות ישראל עד עולם", אמר.

  • יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, ספד הבוקר לנשיא לשעבר שמעון פרס, ואמר כי הוא ממשיך להיות נוכח בחיינו גם לאחר מותו. "הוא כאן מפני שאנחנו מוקפים בתוצאות מעשיו. מערכת הביטחון, הכור בדימונה, הדמוקרטיה הישראלית, מעמדנו הבינלאומי, כל המרכיבים היסודיים שמהם נוצקה מדינת ישראל. על כל אחד מאלה הוא טבע את החותם הייחודי שלו", אמר.

  • יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי פרס אושפז ביום השנה ה-23 להסכם אוסלו, ומפתה לדבר על השלום שפרס הקדיש לו את חייו ומעולם לא זכה לראות. "אבל פרס היה קודם כל בנאדם, והוא יחסר לכל מי שהייתה לו הזכות להכיר אותו", ציינה. "לא קל לדבר על מורשת פרס. גודלה של המורשת שלו כמעט בלתי נתפס, ורבות מההחלטות שקיבל עיצבו את החיים בישראל, לטוב ולרע. מההתנחלויות, דרך הכור בדימונה ועד להסכם אוסלו. גם לימין וגם לשמאל בישראל יש ויכוח ארוך שנים עם חלק מההחלטות שפרס קיבל, אבל הוויכוחים ואי ההסכמות מעידים גם כמה דרמטית הייתה מורשתו ואיזו השפעה מרחיקת לכת הייתה לה על חיינו. מצפנו המוסרי, חריצותו המדהימה עד לרגע האחרון ואמונתו האיתנה באפשריות השלום הם השראה אמיתית לכל שליח ציבור".

  • ח"כ עמיר פרץ אמר כי שמעון פרס היה ויישאר נכס משמעותי ביותר לעם היהודי כולו. "הוא משאיר אחרוו מורשת שעליה נחנך את הדורות הבאים. אני מחזק את המשפחה ברגעים קשים אלה. יהיה זכרו ברוך״, ציין.

  • ח"כ יעל גרמן אמרה כי אחרי ההלם מכך שהמוות יכול לפרס, "שאינו נצחי כפי שרצינו להאמין", כלשונה, העצב על לכתו הוא בעיקר עלינו. "עצב על כך שהאיש בעל החזון האדיר, אחד היחידים שעדיין האמין בשלום כתפיסה ולא רק כמילה, נעלם מחיינו לעד".

  • ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי פרס היה ממניחי היסודות לביטחון ישראל, לחוסנה של מדינת ישראל והרתעתה. "בהיר במחשבתו, אמיץ בהחלטותיו ומסור כולו לעם ישראל ולמדינתנו. חלוקים היינו על השקפתו המדינית, אך אין חולק על גדלות אישיותו ותרומתו העצומה לעם ולמדינת ישראל", אמר.

  • ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי מותו של פרס עצוב ומטלטל אף שהוא חי חיים מופלאים והלך לעולמו בשיבה טובה. "באה אל קיצה מסכת חיים דרמטית שעיצבה את תולדות המדינה. ישראל איבדה את השגריר הטוב ביותר שהיה לה אי-פעם בעולם", אמרה.

  • ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) כינה את פרס "אגדה בחייו ובמותו".
"עמדתי לצידו ופעלתי בהשראתו במאבק לשלום, במערכות ובמאבקים לבטחונה ועצמאותה של ישראל. תמיד בנחישות, בעוצמה ומקוריות כבירות. עם ישראל איבד את בכיר בניו", אמר.

  • יו"ר קק"ל, דני עטר, אמר כי מדינת ישראל נפרדת היום מאחד ממנהיגיה החשובים והמשמעותיים, שתרם תרומה גדולה להקמת המדינה, לביצור ביטחונה וחוסנה הכלכלי. "איבדנו אדם נדיר, מעורר השראה, איש חזון ומעש שפעל רבות למען עתיד טוב יותר.
איבדנו ידיד אמת לקק"ל, שותף קרוב לעשיית הארגון לאורך שנים", ציין.

  • יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר כי תרומתו האדירה של פרס ליצירת חברה שוויונית וצודקת יותר, סללה את מסלול חייהם של אנשים רבים בישראל ובעולם. "פרס ז"ל היה לא רק איש הגות וחזון אלא גם איש מעשה אמיץ שפועלו ניכר בתחומים רבים בחיינו. זכרו ומורשתו ימשיכו להאיר לנו את הדרך", אמר. התאחדות חקלאי ישראל מרכינה את ראשה הודיע כי כאות אבל על מותו של פרס היא דוחה את שתי ההפגנות שהיו צפויות להתקיים היום בצהריים על-ידי מגדלי הבקר.

  • יו"ר מרכז יצחק רבין, דליה רבין, אמרה כי היא משתתפת באבלה הכבד של משפחת פרס והוסיפה כי במותו של שמעון פרס נכתב עוד פרק עצוב במסכת הפרידה מדמויות המפתח, מהאדנים עליהם קמה והושתתה המדינה שלנו. "שמעון פרס היה אחד הלוחמים לבלי חת לקיומה והתורמים לחוזקותיה של ישראל. כשותף לדרך של יצחק רבין תרם תרומה משמעותית לקידום השלום באזורנו - ולתשתית היחסים עם מדינות העולם, וככזה יישאר חקוק כאחד המנהיגים הגדולים בעולם‏", אמרה.

  • ביישוב עפרה אמרו הבוקר כי הנשיא פרס ייחקק בתולדות ההתיישבות כציוני דגול, וכאיש התיישבות ועשיה. "אחד ממפעליו הרבים הוא סלילת הדרך, לפני 41 שנה, להקמת היישוב עפרה -ראשון היישובים בבנימין. עד היום גדל לתפארת העץ שנטע שמעון פרס בליבה של עפרה, עם הקמתה. עפרה ומפעלי חייו הרבים הינם עדות חיה ומשגשגת לתרומתו האדירה של פרס לתקומת העם היהודי בארצו", ציינו.

תאריך:  28/09/2016   |   עודכן:  28/09/2016
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אובמה: פרס שינה את ההיסטוריה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
28/09/16 07:31
 
אובמה הביא שלום
28/09/16 14:15
2
פשפש עלה למעלה
28/09/16 07:53
3
אבי כהן
28/09/16 14:59
4
כן ולא.
28/09/16 22:05
 
היסטורי
28/09/16 22:49
5
יעקב יעקב
29/09/16 07:51
6
הביאו על העולם
30/09/16 06:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בבית החולים תל השומר הלך לעולמו (יום ד', 28.9.16) נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס. בן 93 היה במותו. מותו נקבע בשעה 03:40 לפנות בוקר. בני משפחת פרס הודיעו כי על-פי צוואתו תרמו לאחר מותו את קרניות עיניו לחולה הזקוק להן.
משבר עבודות הרכבת, מרכזי הבילוי והמסחר והתחבורה ציבורית כמו גם הדיון היצרי על עיצובה וצביונה של השבת הישראלית, על שלל מרכיביה והשלכותיה, אינו יורד מסדר היום, ונראה כי הוא מאיים להמשיך לשסע ולפלג את הציבור.
27/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
היום לפני 60 שנים, מוקמת בחבל לכיש קריית גת, כמעברה. בשנת 1958 תוכרז כמועצה מקומית, וב-1972 כעיר.
27/09/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
כ-80 מיליון בני אדם צפו אמש בעימות הטלוויזיוני הראשון בין המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, לבין מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ.
27/09/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
איש העסקים ג'קי בן-זקן יחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות בתיק פרשת בנימין (פואד) בן-אליעזר (ז"ל).
27/09/2016  |  חן מענית  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il