מחדלים של יאהו גרמו לפגיעה בפרטיותם של משתמשיה וחשפו אותם לסיכונים - נטען בבקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה, שהוגשה (26.9.16) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הבקשה הוגשה לאחר שיאהו הודיעה בחודש שעבר, כי נגנבו פרטי מידע של למעלה מ-500 מיליון מהמשתמשים בשירותיה.
לטענת המבקש, עו"ד רונן להב, למשתמשים הישראלים נגרמו פגיעה קשה בפרטיותםי, העמדתם בפני סיכון בדמות שימוש במידע האישי במטרה להיכנס באופן בלתי חוקי לשירותים מקוונים, וסיכון בדמות גניבת זהותם ושימוש בה לביצוע עוולות ועבירות.
לטענת המבקש, יאהו אחראית כלפי המשתמשים לשמירת המידע, ומשנפרצה השמירה ונגנבו הנתונים האישיים - היא אחראית לפיצוי משתמשיה בגין הנזקים שנגרמו להם עקב כך. לדברי המבקש, באמצעות עו"ד גיל להב, יאהו לא נקטה באמצעים הדרושים כדי לשמור כיאות על המידע האישי שנמסר לה, לא הצפינה את הנתונים האישיים, ולא גילתה מיד למשתמשים את דבר הפריצה ובכך מנעה מהם את האפשרות להקטין ואולי אף למנוע את נזקיהם.
לדברי המבקש, בינואר 2014 הודיעה יאהו, כי זיהתה ניסיון לפרוץ את מאגר הנתונים של משתמשיה. על-רקע ידיעתה על ניסיונות לחדור למאגרי נתוניה, מחדלה כעת חמור שבעתיים - הוא טוען. טרם הוגש כתב הגנה.