איום השביתה אחרי החגים, בו מנופפים אגד וההסתדרות במטרה לקבל עוד כמה מיליארדי שקלים לסובסידיה והגדלת מענקי הפרישה לעובדים, אינו זוכה לגיבוי מצד כלל נהגי הקואופרטיב.
נהגים באגד דרשו מוועד העובדים שלא לצאת לשביתה שאינה מוצדקת. הנהגים אינם מאמינים להסתדרות העובדים שהדיחה את חברי הוועד הקודם שנבחר ה-95% של הקולות, וזאת לדבריהם בשיתוף פעולה עם מזכירות אגד. כידוע, באופן תמוה ההסתדרות היא הארגון היציג לא רק של העובדים אלא גם של הנהלת אגד, מה שמעמיד אותה לכאורה בניגוד עניינים.
כאשר התכוון ועד העובדים הקודם לצאת לשביתה בשנת 2015, בלמו אותו מזכירות אגד וההסתדרות, בטענה שאם ישבית אגד את התחבורה הציבורית יילקחו מאגד באופן מיידי קווים שונים, בהם קווים שקיבל מ
משרד התחבורה ללא מכרז, בהם קווים באוטובוסים רבי-קיבולת בירושלים ובגוש-דן. הנהגים אומרים כי כעת מתברר שהאיום שהושמע אז פתאום אינו נלקח בחשבון, מה שמוכיח שהיה זה איום סרק.
ל-News1 נודע כי נהגים שהביעו את חוסר רצונם להשתתף בשביתה טוענים כי קיבלו איומים על-ידי חברי מזכירות אגד ואנשי הנהלת אגד. לדבריהם, נאמר להם כי יבולע להם הן על-ידי ההסתדרות והן על-ידי אגד. הם האשימו את יו"ר ההסתדרות בכך שהוא עושה שימוש ציני בעובדי אגד כדי לקדם את עצמו פוליטית במרוץ הבחירות. לרוב, הטענות על איומים מגיעות מצד עובדים המעוניינים לשבות, אולם כאן נראה שהתהפכו היוצרות.
העובדים ציינו כי הנהלת אגד משתמשת בהם על-מנת לקדם את ענייניה הפוליטיים, והראיה לכך היא שבמו"מ מול ממשלת ישראל לא שותפים ועד העובדים וההסתדרות. דבר המוכיח שוועד העובדים וההסתדרות לא יקבלו את מבוקשם בהסכם הקיבוצי.
עוד אמרו כי בשעה שהנהלת אגד חוסכת ומונעת מן העובדים שי לחג, היא מקיימת מסע פרסום עצמי בעלות של מיליוני שקלים במדיות השונות כדי ליצור בציבור דעת קהל חיובית כלפה. הם הוסיפו כי אגד מחליפה בימים אלה את צי כלי הרכב הפרטי למנהלים זוטרים מסיטרואן לסקודה ולמנהלים בכירים מפז'ו 508 ליונדיי אי-40, גם זאת בעלות של כמה מיליוני שקלים.
באגד מעוניינים כי המדינה תממן מענקי פרישה בסכומי עתק של 1.7 מיליון שקלים לכל עובד ועוד, וזאת למרות שנתח השוק של אגד בתחום התחבורה הציבורית נחתך משמעותית.
סגן הממונה על התקציבים באוצר אודי אדירי מזכיר כי ביחס ליתר החברות, יש לאגד עלות עודפת של חצי מיליארד שקל. הוא הטיל את האחריות להתייעלות על בעלי אגד. לדבריו, אף עובד באגד לא פוטר ואין סיבה לשביתה הנעשית על גב הנוסעים. אדירי אמר כי הפגיעה היחידה בעובדים היא השי לחג שההנהלה הורידה להם.
יו"ר ההסתדרות ניסנקורן אמר כי גם אחרי השיפור בשאר נהגי התחבורה הציבורית מקבל נהג חדש 7,200 שקל ברוטו. הוא האשים את המדינה בדרדור רמת השכר והפיכת הנהגים לעובדי קבלן. ניסנקורן הכחיש קשר בין התמודדותו בבחירות להסתדרות לשביתה שהוא מתכנן.
שמעון גולדברג, יו"ר אגף הכספים באגד, אמר כי הארגון יודע להתייעל ומדי שנה מאז שנות האלפיים מתייעל בכ-2% לשנה, והתייעל ב-750 מיליון שקלים. גולדברג אמר כי הוא מעוניין בחזון של 18 שנים קדימה של הסכמים קיבוציים אותם מעוניין אגד להחיל. הוא קרא לאוצר שלא להתייחס לאגד כאל טייקונים, אלא כאל שווים בין שווים.