הנהלת אל על אומרת (יום ד', 16.11.16) כי בשל עיצומי הטייסים והתעקשותם לטוס רק בכיוון אחד, בוטלה הערב טיסה 075 להונג קונג וטיסת החזור 076 מהונג קונג לתל אביב. החברה תשיב לנוסעים את כספם.
מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: אנו מתריעים מבעוד מועד שהנהלת אל על מאיימת לבטל את הטיסה לבייג'ין שתוכננה להערב, בשעה שישנם צוות ו-3 טייסים זמינים שיכולים להטיס אותה. אם הטיסה תבוטל, גם הטיסה חזור מבייג'ין לישראל תבוטל, והמשמעות לכך היא שמאות נוסעים צפויים להיתקע בבייג'ין בסוף השבוע הקרוב.
בהנהלה אמרו: עיצומי הטייסים פוגעים זה חודשים ארוכים בפעילות החברה. העיצומים מתבטאים בחוסר ההענות של הטייסים לאייש טיסות ולטוס כטייסים פעילים הלוך וחזור ודרישה לטיסה רק בכיוון אחד. צר לנו על הפגיעה בנוסעים, אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על-כנו ואת החברה לפעילות סדירה. בוועד הגיבו: אנו קוראים להנהלה ולדירקטוריון להתעשת ולהפסיק לפגוע בלקוחות החברה.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר בכינוס התעופה הבינלאומי של מכון פישר: "מה שקורה בחברת אל על זו טרגדיה. על כל המעורבים לסיים את הסכסוך הזה ולשמר את הנכס של נאמנות האזרחים לחברות ישראליות. שימור הנאמנות והאיכות זה המפתח הגדול, לקוח שעוזב אינו חוזר. חברת אל על השתלבה בצורה מצוינת בשמים הפתוחים בניגוד לחששות ואסור ליירט את ההמראה. רפורמת השמים הפתוחים הביאה לתחרות החופשית ושמרה על חוסנן של החברות הישראליות. הנוסעים הישראלים הצביעו בעלייה למטוס ובחברות הישראליות אחוז הנוסעים עלה".
ניר דגן, נשיא ומנכ"ל קבוצת ארקיע הציג בכינוס נתונים חדשים המצביעים על כך שהתפתחות האוטומציה מביאה לכך שטייס ממוצע מטיס את המטוס בעצמו כארבע דקות בממוצע בכל קטע טיסה, בחבר-דיון בנושא השפעות והתפתחות באוטומציה.