|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מטוסי הכיבוי שבו הבוקר לפעולה [צילום: יעקב כהן, פלאש 90] נזק רב לרכוש בכל הארץ [צילום: יעקב כהן, פלאש 90]
פינוי נפגעים ותושבים בחיפה [צילום: יעקב כהן, פלאש 90] השריפה בחיפה [צילום: אריאל שליט/AP]

עשן ודליקות בצפון, במרכז ובדרום

נעצר חשוד פלשתיני בהצתה; <br>הסופר-טנקר נחת בערב בארץ

כוחות המשטרה עצרו חשוד - פלשתיני שוהה בלתי חוקי - בחשד להצתת האש שגרמה לשריפה בבית מאיר יחד איתו נמצאים בידי המשטרה תשעה חשודים בהצתות חלק ממטוסי הכיבוי, הממלאים את מכלי המים שלהם במהלך טיסה צמודה לפני הים, לא יכולים לעשות זאת כעת בשל גובה הגלים בים התיכון הסופר-טנקר נחת בישראל ב-19:00 בערב
25/11/2016  |   איציק וולף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות

כוחות כיבוי האש פעלו במהלך הלילה (יום ו', 25.11.16) בזירות רבות - בחיפה, בבית מאיר ובמקומות נוספים - ונאבקו בשריפות הרבות. בבית מאיר נשרפו בתי מגורים, אך כוחות כיבוי האש הצליחו לתחם על הדליקה ולמנוע את המשך התפשטותה לבתי המושב וליער ירושלים המקיף אותו. עם זאת, עדיין אין שליטה מוחלטת על הלהבות וקיים חשש שהרוחות המזרחיות העזות ילבו את האש/

על-פי הערכת המצב העדכנית' הוחלט לרכז את המאמצים בשמירה מן האוויר על היקף המושב במטרה למנוע מן האש להתפשט אל היער. מטוסי הכיבוי שהפסיקו את פעולתם בלילה בשל החשיכה שבו והמריאו. עם זאת, חלק מן המטוסים, הממלאים את מכלי המים שלהם במהלך טיסה צמודה לפני הים, לא יכולים לעשות זאת כעת בשל גובה הגלים בים התיכון.

כוחות המשטרה עצרו חשוד - פלשתיני שוהה בלתי חוקי - בחשד להצתת האש שגרמה לשריפה בבית מאיר. יחד איתו נמצאים בידי המשטרה תשעה חשודים בהצתות.

בזירה אחרת, בין כפר נחף ליישוב הר חלוץ, כובתה האש והתושבים הורשו לחזור לבתיהם. כמו-כן, הוחזר זרם החשמל לאזור. מן המשטרה נמסר כי כוחות משטרה וכיבוי אש יישארו באזור על-מנת לוודא שהאש לא מתלקחת מחדש. שריפת חורש פרצה גם בישוב כעביה, הסמוך לקריית טבעון. אין נפגעים בדליקה ולא נגרם נזק. תושבי חמישה בתים פונו מבתיהם.

במהלך הלילה עלה מניין הנפגעים בשריפות בחיפה ל-163 נפגעי שאיפת עשן. 76 מן הנפגעים פונו לבית החולים רמב"ם שבעיר. שבעה מהם הושארו הלילה להשגחה והשאר שוחררו. 52 נפגעי עשן פונו לבית החולים כרמל, חמישה מתוכם הושארו להשגחה. 35 נפגעי עשן פונו לבית החולים בני ציון (רוטשילד) ו-11 מהם הושארו להשגחה במשך הלילה.

אמש הודיעה עיריית חיפה כי טרם חלפה הסכנה הנשקפת לתושבים בשכונות רבות של העיר. על-פי הודעת העירייה, תושבי השכונות רמת ספיר, רמות רמז, רמת חן, רמת אלמוגי, רוממה, אחוזה, חורב, רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה, נאות פרס ודניה שטרם התפנו מבתיהם, נקראים להתפנות באופן מידי. "ההישארות בבתים מסוכנת", נכתב בהודעה. היום לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בכל השכונות שפונו מתושביהן.

על-פי תחזית מזג האוויר, צפוי גם היום אובך מלווה ברוחות מזרחיות חזקות. מדובר בתנאי מזג אוויר קיצוניים וחריגים לעונה. הרוחות צפויות להיחלש רק ביום שני. גשם קל צפוי לרדת ביום שלישי וייתכן שיתחזק ביום רביעי.

תאריך:  25/11/2016   |   עודכן:  25/11/2016
איציק וולף
+הסופרטנקר הגיע לישראל להשתתף בכיבוי הדלקות
20:40 25/11/16  |  
הסופרטנקר - מטוס כיבוי אש הענק היחידי מסוגו בעולם, נחת בערב שבת בנתב"ג. המטוס האמריקני מסוג בואינג 747-400, שיכול לפעול גם בלילה, יחל עוד בליל שישי לסייע בכיבוי שריפות בעיקר בהרי ירושלים. המטוס נשכר על-ידי משרד החוץ בחוזה עם חברת גלובל סופרטנקר.
+קול ישראל: לא נפעיל גל שקט בשבת
14:30 25/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברשות השידור אומרים כי לא יופעל גל שקט להודעות חרום עבור שומרי השבת כי "לא הוכרז מצב חרום"  ▪  פורסמו הנחיות הלכתיות לשבת השריפות
(שרידי האש בחיפה [צילום: אריאל שליט/AP])
+עשרות כבאים אמריקנים יגיעו לישראל
14:11 25/11/16  |  
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הנחה להפעיל את הסכם שיתוף הפעולה עם ארגון הכיבוי האמריקני. משמעות הדבר היא שעשרות כבאים אמריקנים צפויים להגיע בימים הקרובים לישראל ולסייע במאמצים לכיבוי הדליקות.
+מצרים תשלח 2 מטוסי כיבוי לישראל
14:04 25/11/16  |  
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל את הצעתן של ירדן ושל מצרים למשלוח סיוע לישראל לכיבוי השריפות. מצרים תשלח שני מטוסי כיבוי וירדן תשלח כבאיות.
+כובתה הדליקה ביישוב חרשים שבגליל
13:55 25/11/16  |  
כוחות כיבוי האש הצליחו לכבות את הדליקה ביישוב חרשים סמוך לכרמיאל. היישוב פונה מתושביו לאחר שהאש התפשטה לקרבת בתי מגורים. לפי שעה לא ידוע על נזק למבנים ביישוב.
+ההצתות של 1947
13:40 25/11/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בארכיון התמונות של יד יצחק בן-צבי התגלו השבוע תמונות המתעדות הצתה של בתים ובתי כנסת בעירק - ארבעה ימים לאחר החלטת החלוקה. האש הייתה נשק נגד יהודים כבר לפני 70 שנה
(פוגרומים בעירק [צילום: ארכיון יד בן-צבי])
+כל תושבי חיפה יכולים לשוב לבתיהם
13:26 25/11/16  |  איציק וולף
תושבי השכונות בחיפה שטרם קיבלו היתר לשוב לשכונותיהם רשאים לחזור לבתיהם. כך הודיעה המשטרה. ברחובות גוט לוין, הנטקה, איינשטיין ופרויד טרם הושבה תשתית החשמל לסידרה, עובדי חברת החשמל פועלים ככל יכולתם להשיב את התשתית לרחובות אלו. בכל שאלה בסוגיית השבת זרם החשמל יש לפנות למוקד חברת החשמל 103.
+נתניהו: הקמת טייסת הכיבוי לא נכללה בשום דוח
13:10 25/11/16  |  
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סייר באתר הדליקה שהשתוללה הלילה במושב בית מאיר ואמר כי קיבל את ההחלטה על הקמת טייסת הכיבוי אחרי הדליקה בכרמל לפני 6 שנים, בלי שהדבר נכלל באף דוח ביקורת. "הייתה החלטה ברורה לעשות את זה בשריפת הכרמל תוך כדי השריפה, אחר כך החלטנו להקים טייסת, אפילו שזה לא נכלל בשום דוח. לא בדוח המבקר על השריפה, כלום. שתי מילים חסרות שם: מטוסי כיבוי. אי אפשר להילחם באש בלי לוחמי אש כמוכם, אי אפשר, וזאת גבורה, אתם עומדים בקו האש, אבל אין שריפות יער ואין שריפות שטח, אין היום טיפול בעולם, אפקטיבי, בלי מטוסי כיבוי. ואני גאה על כך שיש לנו היום טייסת כיבוי גדולה וטובה", אמר.
+דליקה סמוך ליישוב יצהר שבשומרון
13:07 25/11/16  |  
כ-300 מטרים מגדר הביטחון הצפונית של היישוב יצהר שבשומרון פרצה בצהריים דליקה. במקום נמצאים שני מטוסי כיבוי ו-3 כבאיות. אין גישה לכבאיות לאיזור הלהבות שממוקמות בשטח הררי. המטוסים מטילים חומר מעכב בעירה, והכבאיות נערכות על דרך הבטחון.
+אגד העמיד 300 אוטובוסים לתושבים ולחיילים
13:02 25/11/16  |  
בהוראת גורמי הביטחון והמשטרה, יעמיד קואופרטיב אגד למעלה מ-300 אוטובוסים לחילוץ התושבים והזרמת חיילי צה"ל לאזורי השריפות ביממה האחרונה, בעיקר בגזרת הצפון ובהרי ירושלים.
+רוב מפוני חיפה יכולים לשוב לבתיהם
12:50 25/11/16  |  
תושבי חיפה המתגוררים בשכונות רמת אלון, רמות רמז ,רמת גולדה, רמת בגין, רמות חן, רמת אלמוגי למעט רחוב איינשטיין שיישאר סגור, רשאים לחזור לבבתיהם. כוחות משטרה וכיבוי אש ימשיכו לפעול בשכונות הללו על מנת לוודא שהאש לא מתלקחת בהן מחדש. חברת החשמל תיקנה את מרבית הנזקים והפגיעות ברשת החשמל והחזירה את האספקה הסדירה לרוב הלקוחות בחיפה. נמשכות העבודות ברחוב האנטקה וברחוב גוט לוין. עובדי חברת החשמל ממשיכים במתכונת חירום גם בסוף השבוע.
+שר הפנים: לזרז פטור מארנונה לבתים שנשרפו
11:37 25/11/16  |  
שר הפנים אריה דרעי, הנחה את הרשויות המקומיות לפעול לצמצום ביורוקרטיה ולקצר הליכים במתן פטור מלא מארנונה לתושבים שבתיהם נפגעו לחלוטין בשריפות ברחבי הארץ. הנחיית השר דרעי ניתנה בכפוף לסעיף 330 לפקודת העיריות המתייחס לבתים שנהרסו כליל ולא ניתן עוד להתגורר בהם. ״על הרשויות לעשות הכל כדי להקל על התושבים בימים אלה. אנחנו נעשה הכל להקל על התושבים שבתיהם נפגעו וחווים סבל ומצוקה״, אמר דרעי.
+שני מוקדי הצתות בנחל קנה שבשומרון
11:33 25/11/16  |  
שתי דליקות פרצו לפני הצהריים בנחל קנה שבשומרון. הדליקות פרצו בשני מוקדים במקביל מערבית ליישוב נופים במקביל. על-פי החשד מדובר בהצתות. האש התקדמה בחסות הרוחות המזרחיות לכיוון מטעי הפלשתינים הנמצאים בנחל ולעבר היישוב אל-מתן הסמוך לקרני שומרון. אולם לאחר זמן קצר הצליחו כוחות כיבוי האש להשתלט עליה ולכבות אותה בלי נפגעים ובלי נזק משמעותי.
+סכנה מסיבי אסבסט בדליקה בבית מאיר
11:30 25/11/16  |  
צוותים של המשרד להגנת הסביבה דיווחו כי באתר השריפה במושב בית מאיר שבהרי יהודה יש מעורבות אסבסט בשישה מוקדים שונים לפחות, והאסבסט עדיין מעשן. בשל השריפה יש חשש לנוכחות של סיבי אסבסט באוויר, ויש חשש לבריאות הציבור. כמו כן בשל השריפה, מדידות החלקיקים מעידות על רמה גבוהה למדי של זיהום אוויר (pm2.5 בין כמה עשרות ל-200, pm10 בין 600 ל-1,200. ערך התרעה לפי חוק אוויר נקי לחלקיקי pm10 הוא 300 מיקרוגרם למ"ק ולחלקיקי pm2.5 הוא 130 מיקרוגרם למ"ק).
([צילום: המשרד להגנת הסביבה])
+התחדשה הדליקה בשכונת רמת אשכול בחיפה
11:13 25/11/16  |  
בשעה האחרונה התחדשה הדליקה בשכונת רמת אשכול בחיפה. כוחות כיבוי נמצאים במקום.
+תלונה ליועמ"ש נגד רבה של צפת שהתיר לירות במציתים
10:53 25/11/16  |  
חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) פנתה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקשה ממנו לפעול נגד רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, לאחר שפרסם פסק הלכה המתיר לירות בערבים המנסים להצית אש. גרמן קראה ליועץ המשפטי לממשלה ״לפעול מיידית כדי לשים קץ לדברי הבלע ההסתה והגזענות של רב ראשי בעיר בישראל״. לטענתה, בעת הקשה הזו יש להעלות על נס את גילויי הסולידריות והערבות ההדדית ולא את ההסתה.
+החל מיום א': שמאי מס רכוש יעריכו בתים שנשרפו
10:45 25/11/16  |  
משרד האוצר ורשות המסים החליטו להפעיל את מערך מס רכוש ולפעול במהירות האפשרית כדי לסייע לאזרחים שבתיהם נפגעו בהצתות. על פי ההערכה, בחיפה לבדה נשרפו כ-600 בתים. הפעלת מס רכוש נעשית לנוכח הערכות המשטרה כי חלק ניכר ומרכזי מההצתות הן פעילות חבלנית עויינת. החל מיום ראשון יחלו שמאי מס רכוש להעריך את הנזקים בכל האירועים ויעמדו לטובת האזרחים בכלל מוקדי השריפות במטרה לתת סיוע מיידי. לצורך כך ייפתחו מספר מוקדים של מס רכוש באזורים שנפגעו. בנוסף, יופעל מרכז מידע טלפוני שיקלוט את הפניות ויספק מענה לשאלות. רשות המסים תודיע בהמשך על דרכי ההתקשרות עם המוקדים ועם מרכז השירות הטלפוני.
+מחשבות בוערות
10:01 25/11/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חמש הערות בימי של להבות: מיהם המסיתים שצריך לטפל בהם, האם כל הפינויים היו מוצדקים, מה היו הכשלים עליהם הצביע המבקר, ומי תופסים טרמפ על מצב חרום לאומי
(זה לא חופש ביטוי [צילום: אריאל שליט, AP])
+12 חשודים בהצתות ובהסתה לביצוע הצתה
09:36 25/11/16  |  
12 חשודים נחקרים על ידי חוקרי משטרת ישראל בחשד להצתות או להסתה לביצוע הצתה. מן המשטרה נמסר כי ככל שניתן יהיה לפרסם מידע נוסף מבלי לפגוע בחקירות - המידע יפורסם.
+שריפה גדולה ביישוב חרשים, פונו בתים
09:32 25/11/16  |  
שריפה גדולה פרצה (יום ו', בישוב מצפה חרשים שבגליל העליון. במקום פועלים צוותי כיבוי אש ומשטרה. בשל קרבת הלהבות אל קו הבתים שבחלקו הדרומי של היישוב לפנות את בתיהם. 15 צוותי כיבוי במקום ערוכים להגנה על היישוב, כמו-כן במקום פועלים מטוסי כיבוי יוונים וטייסת הכיבוי הארצית.
+השריפות בחיפה ובזכרון יעקב - הצתות בזדון
09:02 25/11/16  |  
השריפות בזכרון יעקב ובחיפה הוצתו על רקע לאומני. כך עולה מן המידע העדכני של כוחות הביטחון. שר האוצר, משה כחלון, המתגורר בחיפה אמר הבוקר (יום ו', 25.11.16) כי השריפה הגדולה בחיפה הוצתה על רקע לאומני. דובר מחוז חוף בשירותי הכבאות אמר הבוקר כי נשללה האפשרות שהשריפה בזכרון יעקב פרצה בעקבות רשלנות או בשל גורמי טבע ובשל כך - ההערכה היא שמדובר בהצתה בזדון.
+ה'סופר טנקר' ינחת בישראל ב-18:50
07:18 25/11/16  |  
מטוס ה'סופר-טנקר', המטוס המיוחד מדגם בואינג 747-400 המסוגל לשאת 75 טון של חומר מעכב בערה, צפוי לנחות בישראל בליל שבת, בשעה 18:50. כך נמסר מרשות שדות התעופה.
+הופסקה תנועת הרכבות מקרית גת
06:51 25/11/16  |  
בשל דליקה שפרצה בשני מוקדים באזור מחלף קריית גת שבכביש 6 הופסקה תנועת הרכבות מקרית גת. כביש 6 נסגר לסירוגין בהתאם להנחיות כוחות כיבוי האש. אחד ממוקדי האש כובה ועל השני הושגה שליטה.
+נעצר שב"ח פלשתיני בחשד להצתה ביער ירושלים
06:46 25/11/16  |  
המשטרה עצרה לפנות בוקר פלשתיני שוהה בלתי חוקי בישראל בחשד להצתת אש ביער ירושלים. הוא חשוד בהצתה שהביאה לפינוי בתי המושב בית מאיר במהלך הלילה. שירותי כיבוי האש הצליחו בשעות האחרונות למנוע את המשך התפשטות האש במושב וביער הסמוך לו. עם זאת, התושבים עדיין אינם מורשים לשוב לבתיהם.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נעצר חשוד פלשתיני בהצתה; הסופר-טנקר נחת בערב בארץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ואונסקו אוסקוט!
25/11/16 09:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
שרת המשפטים, איילת שקד, הצהירה כי תעמוד על כך שגורמי התביעה ישתמשו בחוק למאבק בטרור כדי לדרוש עונשי מאסר של עשרות שנים למציתים על-רקע לאומני.
24/11/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
שרשרת הדליקות הקשות הפוקדת עתה את המדינה גורמת, ואולי עוד תגרום, לנזקים של מאות מיליוני שקלים לבעלי הדירות, וגם לנכסי המדינה. האם ומי יכסה את הנזק? ננסה לענות בשורת שאלות ותשובות.
24/11/2016  |  אלעזר לוין  |   כתבות
יום שלישי לגל ההצתות הערבי. עשרות שריפות בוערות ברחבי הארץ רובן בשליטה. מצב חרום כללי הוכרז וכל לוחמי האש נקראו להתייצב. רבבות תושבים פונו בחיפה.
24/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בין היישובים יובלים ואשחר שבמועצה האזורית משגב בגליל התחתון פרצה בשעות הערב שריפת חורש גדולה. צוותי כיבוי נמצאים בדרכם למקום. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק.
23/11/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
מזג-האוויר הקשה החל מאתמול גרם לשריפות רבות ברחבי הארץ. רכוש רב ובתים רבים ניזוקו, אבל גם כאשר אנשים לא נמצאים סמוך לשריפה ומבלי שזה עולה על דעתם, העיניים עלולות להיפגע.
23/11/2016  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   כתבות
רשימות נוספות   /   אסונות/פגעי טבע  /  מי ומי  
נעצרו פועלים בחשד לגרימת השריפה בנטף  /  איציק וולף
שריפה גם בדולב; תושבים פונו  /  איציק וולף
שריפה בזכרון יעקב; שכונות שלמות פונו  /  מירב ארד, איציק וולף
נקודת העניין הנמוג  /  איתמר לוין
החניון: שלב הפיצוי  /  עו"ד דפנה פישר, עו"ד שרון מאירי
NIMBY במהופך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il