|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

"חכו לסבסוד ולא תהיה רפורמת מוניות"

ארגוני מוניות השירות תובעים הקלות לעומת שחקנים חדשים בשוק משרד התחבורה והשר מביעים נכונות לגמישות בעניין רב-קו מצומצם והגדלת מספק המושבים
07/12/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מכינים לקריאה שנייה ושלישית

עבודה בשוטף...
לקראת סוף הדיון התחוללה מהומה בעקבות ויכוח סוער ומלווה בצעקות בין נהגי המוניות על עניינים הקשורים לרשיונות. היו"ר איתן כבל, שנוהג בדרך כלל לדכא התפרצויות מיד, שתק שלא כדרכו. כעבור דקה ארוכה הרגיע את הרוחות, והעיר בצחוק: "רק רציתי להראות לכם איך אתם עובדים בשוטף..."

דיון מקדים ראשון בוועדת הכלכלה בהצעת חוק מוניות השירות הממשלתית שמציע משרד התחבורה. משרד התחבורה הביא לדיון (יום ד', 7.12.16) את צמרת המשרד - השר, מנכ"ל המשרד וראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.

בפתח הדיון הבהיר יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל כי "לא נקיים דיונים עד אינסוף. נעשה הכל להוציא תוצאה טובה לאזרחי ישראל".

בזה אחר זה דיברו ראשי ארגוני המוניות השונים, והציגו קו אחיד ובו דרישות נחרצות להגדלת משך ההסתגלות (מעבר) לקווים קיימים משלוש שנים לשש לפחות (כי חלק מהרפורמות יהיו בעוד 3.5 שנים"), לשילוב רב-קו, להגדלת מספר המושבים ל-13 וקביעת מתווה פיצוי מוסכם. הדוברים הפליגו בשבחי המוניות כאלו שעודדו בזמנו את התחרות מול אגד ודן, שנתנו מענה בעתות משבר ודרשו שלא להיזרק לכלבים, כלשונם.

היו"ר כבל הביע הסתייגות מקשירה בין בקשת הסבסוד להצעת החוק: "אם נחכה לסבסוד - לא תהיה רפורמת מוניות. המדינה תידרש להרבה מאוד-מאוד כסף", הבהיר. חבר הנהלת התאגדות מוניות השירות, שלמה בורה - שקודם לכן דרש סובסידיה "אפילו לא תפעולית". כך אמר: "אם כך - אין עתיד לענף". ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שאל דב: האם יסכים לכך שבשלב הראשון ייכנס השירות לערך צבור רב-קו בלי להידרש לשאלת הסובסידיה, והיועץ ששכרו ארגוני המוניות, ויקטור אררה, השיב: "התשובה היא כן".

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי הוא רואה במוניות שירות משלים, התחייב שלא לקדם רפורמה שאינה טובה, וציין כי אינו מתרגש מבעלי העניין או בעלי העט ויעשה גם בתחום הזה מה שטוב לאזרחי ישראל, תוך התייחסות בעבוד לעוסקים בענף שעובדים קשה לפרנסתם. עוד אמר כי אחת המטרות היא ליצור לאוטובוסים תחרות טובה מהיום, ולהפוך קווי מוניות לרווחיים.

כרטיס חכם ומצומצם

בחדר הוועדה הייתה תמימות דעים באשר לכך שצריך לשלב בענף מוניות השירות את הכרטיס החכם, אולם משרד התחבורה אינו מעוניין בשילוב מלא, ומציע אחת משתיים - כרטיס חכם שיהיה מיועד למוניות בלבד או רב-קו אנונימי שיאפשר רק שימוש בערך צבור. כ"ץ אמר כי אישור רב-קו ייעשה רק בכפוף למגבלות פיננסיות (מצד משרד האוצר) ומגבלות טכנולוגיות.

ח"כ נורית קורן (ליכוד) אמרה שיש להתאמץ ביותר בנושא הטכנולוגי. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) ביקש שהרפורמה תביא להוזלת הנסיעה ואמר כי בלי מוניות שירות אי-אפשר להגיע היום מטייבה או מכפר סבא לנתניה. ח"כ חנין אמר כי אי-שילוב הרב-קו מהווה חסם בפני שימוש אזרחים במוניות שירות. חנין, המקדם בימים אלה הצעת חוק פרטית בנושא, טען כי ב"הצעת החוק יש הרבה עקבות של חשיבת אוצר, וזה בסדר; אבל החשיבה התחבורתית צריכה להיות בראש ובראשונה". הוא בירך על שינוי הגישה, כלשונו, במשרדי האוצר והתחבורה שהכירו בחשיבות מוניות השירות - שהן חלק מרכזי מאוד מפתרון בעיות התחבורה, כי השירות גמיש, משלים, מקדים ליצירת ביקושים ולפעמים גם מתחרה בקווי האוטובוס.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), הסביר כי הצעת החוק הוצאה מחוק ההסדרים לנוכח התנגדות משרד המשפטים. בדבריו, חזר על הנימוקים שהשמיעו איגודי המוניות, וכך עשתה גם חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד). ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) אמרה כי שאלת הרב-קו היא משמעותית ביותר.

1,200 פניות מהציבור

סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, סיפר לוועדה כי בעקבות קול קורא שפורסם לציבור הגיעו כ-1,200 פניות. הוא אמר כי בשנת 2006 היו כ-2,250 מוניות שירות וכיום פועלות רק כ-800. גנון הסביר כי לאחר תקופת מעבר של 3 שנים יצאו הקווים המתפנים והקווים החדשים לתחרות במכרז, והרשימה החדשה תתבסס על בחינה ארצית ועל הרחבת אזורים חדשים ושיפור אזורים פעילים. בהתייחסו למספר המושבים במונית, אמר כי את מספר הנוסעים יקבע אגף הרכב, ו"אם הדבר מתאפשר - לא נמנע". השר כ"ץ העיר: "המטרה היא להתחרות בתנאים טובים מול תחבורה ציבורית, ללא מגבלה". שוקי שדה, שייצג את המסיעים הפרטיים, הזהיר כי הם ייפגעו אם תתאפשר הסעת 13 נוסעים במונית.

גנון הבהיר כי התכנון נעשה מנקודת מבטו של הנוסע ורמת השירות, שירצה ויוכל להשתמש. לדבריו, מתקיימת בדיקה ארצית במודל ביקושים פוטנציאליים, אזורים עתירי נוסעים ומחוללי ביקושים. החומר שייאסף יועבר לסינון כלכלי כדי שלא יהיו קווים לא רווחיים, אך יהיו קווים לאזורים מוטי ביקוש כגון בתי חולים, תחנות רכבת ושדות תעופה.

עוד הזכיר שבעלי הרשיונות יחויבו להכין תוכנית תפעולית ומספר המינימלי של מוניות לתאגיד יוגדל. המכסה תיקבע על-פי רמת השירות שצריך לתת לציבור ותתאפשר הגדלת מספר המוניות בקווים משגשגים. לדבריו, תבוטל האפשרות לשני תאגידים באותו קו, יורחבו האזורים הפעילים וייוצרו אזורים חדשים של שירות. כמו-כן, יהיו מספר קווים באותו אזור לאותו מפעיל.

גם בשבת ובלילה

מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי, דרשה שהתאגידים שייבחרו יהיו חייבים להפעיל מוניות בשבתות ובלילות: "אני לא רואה התייחסות בהצעת החוק לחובת תפעול 24/7 למרות שזו הסיבה לנחיצותן. לכן, צריך להכניס זאת כתנאי בחוק, עוד הרבה לפני שמדברים על נושאים הקשורים לכספים ואיתנות פיננסית של התאגידים. אי-אפשר לתכנן רשת קווים רק מההיבט הכלכלי. יש כדאיות כלכלית ברמת אביב ואין כדאיות כלכלית בכפר שלם או ביפו. באשר לתכנון הקווים - לא ברור איך הוא ייעשה, על-פי איזה קריטריונים? בנוסף החוק נותן סמכויות בלתי מוגבלות למפקח על התעבורה. הוא המחליט, הקובע, הנותן, הלוקח וגם ערכאת הערר באופן שסותר הגיון של ניהול תקין. מישהו חושב שאם ניתן לקבל המרה לעומת אי-ודאות בעוד 3 שנים זה לא יצמצם את הענף? החשיבה צריכה להיות חכמה כי מי שיוכל לקחת היום ודאות לעיסוק עתידי כנהג מונית מול צורך להתמודד במכרז בעוד 3 שנים זה וחוסר ודאות - יחסלו את הענף". יוסי סעידוב מארגון 15 דקות, אמר כי רב-קו אנונימי יגרום לכך שאזרח ותיק יחכה לאוטובוס. היו"ר כבל נזף בו: "הרשות המבצעת צריכה לקבל החלטות בעניין, ולא אנחנו". סעידוב טען שסובסידיה לענף היא השקעה שמחזירה את עצמה ועל כל שקל שיושקע נקבל 20-10 שקלים.

הוועדה קיימה היום את הישיבה הראשונה בהצעה ותמשיך לדון בה כבר בשבוע הבא כדי לאשרה לקריאה שנייה ושלישית עד סוף החודש.

תאריך:  07/12/2016   |   עודכן:  07/12/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיטל להבי / Meital Lehavi   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חכו לסבסוד ולא תהיה רפורמת מוניות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אילן זיקרי
7/12/16 18:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ד', 7.12.16) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק פנסיה חובה לעצמאיים. ניתוח החוק המוצע, כפי שנעשה על-ידי News1, מגלה, כי הוא יקטין את הכנסתו של עצמאי מוצע ב-550 שקל לחודש, וייתן לו בתמורה פנסיה העשוי להגיע ל-2,000 שקל לחודש.
07/12/2016  |  אלעזר לוין   |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדות החוקה חוק ומשפט וחוץ וביטחון, אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון- התשע"ז 2016, שיזמו הח"כים בצלאל סמוטריץ', יואב קיש, שולי מועלם רפאלי, דוד ביטן ואורן חזן. שמונה ח"כים תמכו בהצעת החוק וחמישה התנגדו.
07/12/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
"אני לא יודע למה החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות חוקק רק ב-98. יש דברים בסיסיים מוסריים שצריכים להיות מובנים מאליהם", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם בדיון (יום ד', 7.12.16) על מוכנות הרשויות המקומיות ליישום פרק הנגישות בחוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. "כולנו נגיע לאיזו שהיא הגבלה. השאלה רק מתי. אנשים עם מוגבלויות גם ככה קשה להם בחיים. מה הם מבקשים? להגיע לכל מקום, כמו כולם. יש הרבה חוקים שלא מיושמים, אבל זה חוק שלא פייר לא ליישם. הוא בסדר עדיפות ראשון".
07/12/2016  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה הערב (יום ג', 6.12.16) לדון בפרק התקשורת מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית ל-2018-2017 ("חוק ההסדרים"), ועסקה ברפורמה להגברת התחרות בשוק התקשורת הקווית. לפיהם החברות בזק והוט יחויבו לאפשר לחברות תקשורת מתחרות לעשות שימוש בתשתיות שלהן.
06/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
תרעומת הביעו (יום ג', 6.12.16) השר לשירותי דת ויו"ר ועדת הכספים בישיבה שנייה במסגרת דיוני התקציב ל-2018-2017, על מה שהם מכנים 'אפליה לרעה' של שירותי הדת בהשוואה לכל שאר השירותים הניתנים לאזרח באמצעות תקציבי משרדי הממשלה השונים. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו לא מצליחים לשבור את תקרת הזכוכית של תקציבי שירותי הדת למרות שאנשים נזקקים לשירותים אלו, לא פחות משירותים אחרים. זה חייב להשתנות. לא אתפשר על-כך". השר לשירותי דת, דוד אזולאי (ש"ס): "אנחנו כל הזמן מתייעלים אך לא מקבלים תמורה עבור ההתייעלות. המדינה חסכה כסף רב במשך שנים עקב צמצום שירותי הדת והפחתת תקנים. עתה, נדרש שהכסף יוחזר לפחות בחלקו על-מנת להעמיד מערכת שירותי דת ראויה".
06/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
רק ארבע מרפאות שיקום בכל הארץ  /  עידן יוסף
פטור ממס לדלק יינתן בחרום  /  עידן יוסף
נתקעה תוכנית לאומית להעסקת מוגבלים  /  עידן יוסף
לא לחוק המואזין (2)  /  איתן קלינסקי
ערים חכמות כראי ליחסי הממשל המרכזי והשלטון המקומי  /  יהודה קונפורטס
הכנסת בעליבותה  /  שמעון זיו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il