|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

חשיפה ב-News1 / פושע בחליפה במועצת ראשל"צ

דעבול הזמין 'יהלומים' ושילם במזומנים; <br>בנו נעצר בחשד שגייס פושעים מג'ואריש

אסף דעבול החבר במועצת העיר ראשון לציון קשור עם גורמי פשיעה בעייתיים ופועל בשירותם דעבול הזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שביצעו עבירות יבוא סמים ושילם במזומנים 110 אלף ש"ח בנו שי דעבול שילם 50 אלף דולר במזומנים תמורת 'יהלומים' כביכול ה"סחורה" לא סופקה ואז החלו הלחצים והאיומים המשטרה עצרה וחקרה את שי דעבול במשך כיומיים בחשד שהפעיל פושעים ממשפחת פשע בג'ואריש כדי שיאיימו ויסחטו כספים משני הגורמים שלא סיפקו את ה"סחורה"
10/12/2016  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
דעבול. כסף שחור, גורמי פשיעה

עסקי השוחד של אסף דעבול
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון, אסף דעבול, שבביתו התגלו עבירות בנייה חמורות, צעק וגידף ואיים על בכירים בעירייה כדי שיקבלו את בתו למשרה פיקטיבית בעירייה * בזמנו הפנוי הוא עוסק בתיווך לשוחד, כולל מעטפות מזומנים * מאנשי עסקים בראשל"צ ניסה לקבל שוחד בהיקף מיליונים במסווה של תיווך עסקי * במעשיו הוא משרת את קבוצת גינדי ואת קבוצת מעוז דניאל
לרשימה המלאה

אסף דעבול דרש 16 מיליון שוחד; לאחר שנדחה החל להתנכל ליזמים
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון הציע לפחות לשלושה יזמים הפעילים בראשל"צ לרכוש את פרויקט טורבינות החשמל ברמת הגולן ב-80 מיליון ש"ח * מאחד מהם המייצג קבוצת משקיעים דרש לסדר עבורו כתמורה עמלה 20% מהעסקה - 16 מיליון ש"ח (במקום 2% כמקובל) * באותו מעמד איים על היזם כי ביכולתו - מתוקף חברותו כחבר ועדת התכנון והבנייה - להשפיע על בקשות להיתרים לבניה ברשל"צ * ואכן, לאחר שנדחה החל לנצל מעמדו בוועדות השונות בעירייה וניסה להכשיל בקשות להיתרים שהגישו היזם והמשקיעים
לרשימה המלאה

עבירות בנייה בבית אסף דעבול; מקיים יחסי שוחד עם כמה גורמים
יואב יצחק
דעבול משמש חבר מועצת העיר ראשון לציון, יו"ר ועדת ביקורת, חבר ועדת המכרזים וחבר ועדת הבנייה * בביתו בוצעו עבירות בנייה בהיקף של 100-70 מ"ר * למרות הבדיקות שנערכו, הדין עמו לא מוצה - הוא טרם חויב בתשלום היטלי פיתוח וטרם הועמד לדין * דעבול משתמש לרעה בתפקידו ומטיל אימה על יזמים ובעלי תפקידים בכירים בעירייה * במקביל הוא מקיים יחסי שוחד עם כמה גורמים, ובהם יזמי נדל"ן בראשון לציון * דעבול מכחיש את כל החשדות נגדו
לרשימה המלאה

חשיפה ב-News1: מידע דרמטי ונפיץ שהגיע ל-News1 חושף תמונה מדאיגה על המתרחש באחת הערים הגדולות בישראל. על-פי החשד והמידע שהצטבר, אסף דעבול - החבר במועצת העיר של ראשון לציון ומכהן כחבר בוועדות מרכזיות, לרבות בוועדת התכנון והבנייה, חבר לגורמי פשיעה ומקיים יחסי שוחד עם אנשי עסקים. חמור מכך: אסף דעבול, שהעיד בעצמו על היקלעותו לקשיים כספיים, מתנהל עם כספים שחורים, עשה שימוש בכספים שחורים כדי להזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שאחד מהם נלכד בגין עסקי סמים, ואף ניהל יחסי שוחד עם כמה גורמים שנזקקו להיתרים מעיריית ראשון לציון.

אסף דעבול הצליח במשך זמן רב לחמוק מאור הזרקורים, לשטות ברבים וטובים, ולהציג עצמו כמי שנלחם כביכול בשחיתות. דעבול הצליח, עד כה, לחמוק ממיצוי הדין עמו למרות עבירות בנייה חמורות בביתו, לכפות העסקה פיקטיבית של בתו בעיריית ראשון לציון, לאחר שאיים על בכירים בעירייה לבל יסכלו העסקתה, ואף לסכל הדחתו מוועדות חשובות בעיריית ראשון לציון, למרות שפעל תוך ניגוד עניינים בעייתי ואף פלילי.

דעבול הצליח לתעתע ברבים, כולל ברשויות החוקרות, בדרך של יצירת מראית עין של שיתוף פעולה עם המשטרה (משל הוא בחזקת איש ציבור המשמש כ'מודיע'); וכן בדרך של 'קניית חסינות' בתקשורת - הזנת עיתונאים מכלי תקשורת שונים ב'מידע' שערורייתי, כביכול, נגד ראש העיר ראשון לציון ונגד כמה אנשי עסקים, כך שאותם עיתונאים טובים וישרי-דרך, שלא ידעו ולא הבינו, בזמן אמת, כי מדובר במידע מגמתי ו/או כוזב, ראו עצמם מחויבים לדבוק בסיפוריו, במקום לבדוק את החשדות החמורים נגדו.

המידע המפליל


ההתפתחות הדרמטית ממוקדת בפרטי המידע שלהלן הנחשפים כאן לראשונה:

  • אסף דעבול הזמין לפני כשנתיים 'יהלומים' משני גורמים (שמותיהם מצויים בידי הח"מ), שנלכדו מאוחר יותר בגין עבירות של יבוא סמים. תמורת הזמנתו שילם 110 אלף ש"ח במזומנים (חלק בשקלים וחלק בדולרים);

  • בנו, שי דעבול, הזמין גם הוא לפני כשנתיים 'יהלומים' מאותם שני גורמים שנלכדו כאמור בעבירות סמים. תמורת הזמנתו שילם 50 אלף דולר, במזומנים;

  • מחמת חלוף הזמן, ולאחר שה'סחורה' לא סופקה, דרשו האב ובנו מאותם שני גורמים להשיב את הכסף. הדרישה הועלתה כאשר ברור וידוע כי מקור פוטנציאלי להשבת הכספים הוא רווחי הסמים. משמעות הדבר: דעבול האב ודעבול הבן דורשים למעשה את הכסף, בכל מצב, גם אם מרווחי סמים;

ההסתבכות אירעה לאחר שהתברר כי שני הגורמים שקיבלו לידיהם את הכספים, מתקשים להשיב את הכספים ו/או כאמור לספק את הסחורה שבה דובר לכאורה: 'יהלומים'. הקושי התחדד מחמת כניסת המשטרה לפעולה - אחד הגורמים נעצר, הסמים נתפסו, והוא נשלח למאסר שאותו ריצה.

האב דעבול ובנו שי נקלעו לבעיה: על-פי החשד, הם שילמו כספים במזומנים - כספים שחורים כאמור - תמורת 'יהלומים', ונותרו בלא כלום בידיהם. קשייו של דעבול-האב גדולים, והוא מצוי בחובות כבדים, כפי שהעיד על עצמו, לאחר ש'שרף' כמיליון ש"ח במהלך הבחירות למועצת העיר ראשון לציון (בידי News1 מידע הטעון חקירה לפיו קיבל חלק מכספים אלה מגורם פשיעה מוכר, צ'). מחמת זאת, דעבול האב החל להפעיל לחצים על אחד משני הגורמים, בפניות חוזרות ונשנות, באמצעות הטלפון ובאמצעות שליחים.

משפחת פשע מג'ואריש גויסה לפעולה

בנו של אסף, שי דעבול, השתמש בשבועות האחרונים בשיטה "מקורית יותר": הוא גייס עבריין-בכיר ערבי, ממשפחת פשע מג'ואריש, הידועה לשימצה, וזה החל לאיים על שני הגורמים. ממידע שהובא בפני הח"מ וכן משיחות שתועדו והוקלטו ושמורות ב-News1, עולה, כי התקיימה לפחות פגישה אחת ובה מצאו עצמם שני הגורמים מאוימים: אם לא ישיבו את הכספים בתוך ימים ספורים שנקצבו להם ו/או אם לא יספקו את הסחורה שהוזמנה - חייהם וחיי בני משפחותיהם בסכנה אמיתית. השניים נדרשו לנהל את המגעים, מעלה והלאה, רק עם נציג משפחת פשע מג'ואריש, שכן הוא "קנה" את החוב.

נודע, כי בנסיבות אלה, ונוכח הסיכון הממשי והחשש לבני המשפחות, פנה אחד הגורמים למשטרה בתלונה נגד שי דעבול ונגד איש הפשע ממשפחת פשע מג'ואריש. ואכן, המשטרה נכנסה לפעולה מהירה. שי דעבול נעצר והובא למתקני המשטרה בלוד. הוא נחקר בחשד לסחיטה באיומים. דעבול הבן שוחרר ביום 07.12.16 בתנאים מגבילים, לאחר יומיים בהם היה מוחזק במעצר. שחרורו, המהיר יחסית, נעשה מחמת זאת שגורמים מסוימים נמנעו ממסירת מידע וראיות מפלילות, מחשש שיבולע להם. חלק מהמידע מצוי באותן שיחות מתועדות המצויות כאמור בידי הח"מ. אסף דעבול, ששהה בעת חקירת הבן בחו"ל בביקור בסין (מי מימן את הנסיעה לסין ואת הקודמת למרוקו???), טרם נחקר, למרות הלחצים המאיימים שהפעיל גם הוא לקבל את הכסף, ועל-אף המידע המפליל נגדו בכמה נושאים.

כפי שחשפנו ב-News1: שורש הרע היה ונותר חבר המועצה בראשל"צ, אסף דעבול, המשמש, בין היתר: חבר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, חבר ועדת המכרזים, וחבר בוועדת הביקורת. דעבול, שלמרבה הפרדוקס מציג עצמו כלוחם בשחיתות וכנקי כפיים, מפעיל אמצעי סחיטה ואיומים נגד גורמים עסקיים בראשון לציון שנמנעו מתשלום שלמונים, מהלך אימים על עיתונאים הפועלים במקומונים בעיר, ומטיל אימה ופחד על פקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, לרבות על ראש העיר דב צור. מחמת כל זאת, אין מנוס מכניסת המשטרה לפעולה מהירה ודחופה.

  • אסף דעבול, אליו פנה הח"מ, סירב להגיב לגופו של עניין - בעניין הכספים שדרש לקבל, והוא אף דרש שנימנע מלפנות אליו.

תאריך:  10/12/2016   |   עודכן:  11/12/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דעבול הזמין 'יהלומים' ושילם במזומנים; בנו נעצר בחשד שגייס פושעים מג'ואריש
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דורין
10/12/16 11:29
2
אלי מ. מראשל"צ
10/12/16 12:15
 
עובד עירייה
10/12/16 20:26
3
ראשוני
10/12/16 18:20
4
ניר פנקירוב
10/12/16 19:46
5
שמעון בן אייש
10/12/16 21:17
6
הניה תושבת רישון
10/12/16 21:24
7
משה מראשון לציון
10/12/16 22:05
8
גי
10/12/16 22:43
9
האחריות
11/12/16 09:23
10
ישעיהו קוצ'ינסקי
11/12/16 18:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
הביקורת על הפרקליטות היא חיונית, ועל פניו אין מניעה לפרסם את שמות הפרקליטים אליהם היא מתייחסת. כך קובע (יום ה', 8.12.16) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל.
08/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופט: הרשם הבכיר בנימין בן-סימון, בית משפט השלום בירושלים
06/12/2016  |    |   כתבות
יחידת יהלום ברשות המיסים הפרה התחייבות שלטונית שקיבלה תוקף של החלטת בית משפט, אך בדיעבד אפשר לה בית המשפט לחזור בה מהתחייבות זו. כך עולה (27.11.16) מהחלטתו של שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון.
05/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
חשודים ונאשמים בעלי קשרים וממון, מנהלים קמפיינים נגד הפרקליטות ואף היו לחצים פוליטיים למנוע קידום של פרקליטים שטיפלו בתיקים כאלו. כך אמר (2.12.16) פרקליט המדינה, שי ניצן, בכינוס העמותה למשפט ציבורי.
04/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, אושרית רוטקופף, הצדיקה סטייה מן הדין והפרת הסכם, מתוך סימפטיה שהייתה לה לגוף הנתבע - מסיק שופט בית המשפט המחוזי מרכז, יעקב שינמן.
01/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר העיר  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אסף דעבול  /  מי ומי  
נאור: שופט ידון בתיקי עו"ד שייצגה אותו  /  איתמר לוין
עלילות כתילי  /  איתמר לוין
הפרקליטות הפרה צו של ביהמ"ש המחוזי  /  איתמר לוין
"יודעת בתוך חמש דקות"  /  איתמר לוין
הפשע השתלם מאוד  /  איתמר לוין
"שיהיה לכם לבריאות"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il