רשות מקרקעי ישראל והממשלה עשויים לבטל את ההחלטה להעתיק את התעופה האזרחית משדה דב לנמל התעופה בן-גוריון. כך רמז מנכ"ל הרשות,
עדיאל שמרון. הוא דיבר בסוף השבוע (יום ה', 8.12.16) בכינוס כלכלי באילת. ההחלטה האחרונה של הממשלה קובעת, שיש לסגור את שדה דב בעוד כשנתיים, בינואר 2017, ולפנות 800 דונם לבניית אלפי דירות.
"אם כך יקרה, יהיה מהר יותר להגיע ברכב מתל אביב לאילת, מאשר לנסוע לנתב"ג, לטוס לשדה החדש בתמנע, ולנסוע משם 20 קילומטר לאילת", אמר שמרון. דבריו באו על-רקע ההכנות להעברת שדה התעופה ממרכז אילת לתמנע במאי 2017, ולאור חששות לפקקי תנועה בכביש מהשדה החדש לעיר אילת.
דברי שמרון עוררו זעם וחששות בין בעלי המגרשים מצפון לירקון, המחכים זה עשרות שנים לאפשרות לבנות אלפי דירות על המגרשים, שכיום עומדים עליו בנייני השדה והמסלולים. הם מאיימים בנקיטת צעדים משפטיים, אם יוחלט לדחות או לבטל את העברת השדה. בעלי המגרשים מודאגים במיוחד מכך, שהרמז על ביטול סגירת שדה דב בא מפיו של מנכ"ל רשות מקרקעיי ישראל, האיש שיותר מכל אדם אחר צריך לכאורה לדרוש פינוי מהיר של השדה, כדי לקדם בניית אלפי דירות. הבעלות על המתחם נמצאת בעיקר בידי רמ"י ופרטיים.
עיריות תל אביב ואילת, מצד שני, מצדדות בהקפאת התוכנית להעתקת שדה דב. הן חוששות ששילוב העתקת שני שדות התעופה יביא לירידה חדה במספר הטסים לאילת, וכן לפגיעה במצב הכלכלי של אילת. ראש עיריית תל אביב-יפו,
רון חולדאי, הציע באחרונה להעתיק את המסלול בשדה דב 300 מטר, דבר שישחרר לדעתו לבניה את רוב הקרקעות הפרטיות.