בשנים האחרונות גדלה מאוד התופעה שנקראת כתבות שליליות באינטרנט. הכוונה היא לאותו מצב שבו אדם פותח גוגל ומקליד את השם שלו ורואה כתבות או פסקי דין שליליים שבאים להעיב על השם שלו. הבן אדם מקבל הלם של החיים שלו, ולא יודע מה לעשות.
השלב הבא כאשר מתאוששים סוף כל סוף מההלם מתחילים לחשוב מה עושים ואיך פותרים את הבעיה הנוראית הזו?
בדרך כלל מה שאנשים עושים זה קודם כל להקליד בגוגל: הסרת כתבות שליליות מגוגל. הבעיה היא שהנושא הוא מעט יותר מורכב ממה שפוגש את העין.
המורכבות הזו היא בעיקר העובדה שלא ניתן במרבית המקרים להסיר כתבות שליליות לחלוטין. במרבית המקרים מה שניתן לעשות זה לדחוק את הכתבות השליליות האלו לעמודים אחוריים בלי האופציה להסיר אותן סופית.
מה זה בעצם אומר?
העניין הוא שאתרים גדולים וחזקים, כמו אתרי חדשות למשל לא מוכנים להסיר את הכתבות לאלתר. כלומר, מדובר בפרנסה שלהם ולא ניתן לדרוש מהם בשום צורה הסרה של הכתבות, בעיקר כי הם מדווחים על מצב עובדתי קיים.
מכאן מתחיל הפלונטר הגדול ביותר, מה עושים?
הפתרון שלנו לנושא הוא מעט אחר, מה שאנחנו מציעים זה למעשה דחיפה של הכתבות השליליות למטה בגוגל לדפים אחוריים, כדי שיהיה ניתן להגיע למצב שבו גולש אשר מחפש את העסק שלכם או את השם שלכם במנועי חיפוש, ימצא את הדברים שאנחנו מכינים בדיוק בשביל זה ולא את הדברים השליליים שהיו שם.
איך זה קורה?
למעשה התהליך שאנחנו עובדים בו, נקרא בשפה המקצועית "
ניהול מוניטין באינטרנט". כלומר יוצרים מוניטין חדש עבור האדם או העסק שאנחנו עובדים בשבילו. המטרה שלנו היא ליצור מצב שבו בעל העסק זוכה למוניטין חדש ברשת, וכאשר נכנסים לגוגל ומקישים את השם שלו מקבלים אך ורק תוצאות חיוביות. כלומר, מקישים את השם של האדם ולא רואים בכלל את כל הכתבות השליליות אלא רואים אך ורק את הדברים החדשים, שאנחנו יצרנו עבורו. ככה זה מתנהל בצורה הכי נכונה.