ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בהצעת חוק פרטית שהגישו ח"כ
איתן כבל ושורת חברי כנסת, להרחיב את החובה לפיצוי צרכן כשטכנאי מאחר, גם למקרים של התקנת ציוד כשהצרכן מתקשר בחוזה עם עוסק או הסרתו בעת סיום ההתקשרות.
נוסח הסעיף כיום מחייב עוסק לפצות צרכן בגין איחור העולה על שעתיים של טכנאי במסגרת חוזה למתן שירות, רק במקרים הקשורים לתקינות הטובין שנמצאים אצל הצרכן. מטרת החוק הייתה לגרום לעוסקים להעריך את זמנו של הצרכן, וכן, אם טכנאי מאחר, לפצות את הצרכן על שנאלץ להישאר בביתו ונמנע ממנו להקדיש זמן זה לסידורים אחרים או לעבודה.
היעדר ציון מפורש לכך שהפיצוי יחול גם על התקנה והסרה של טובין בידי טכנאי, גורם לכך שחברות רבות מנצלות את המצב ולא מפצות את הלקוח אם הטכנאי מאחר, מכיוון שאין מדובר בתקינות הטובין המצויים אצל הצרכן, שכן בהתקנה אין כלל טובין של העוסק אצל הצרכן וכן בהסרת הטובין אם הם תקינים, אך הלקוח אינו מעוניין בהם עוד, לא מדובר בעניין של תקינות הטובין.
לכן, מוצע לקבוע במפורש שהפיצוי יינתן בגין איחור טכנאי גם כשמטרת ביקורו היא התקנה או הסרה של ציוד, על-מנת להגשים את מטרת החקיקה ולחייב את העוסק במתן שירות ראוי, שאם לא יעשה כן ידע שעליו לפצות את הצרכן בגין ההמתנה ובזבוז הזמן שנגרם לו.
הצעת החוק תובא בקרוב לקריאה טרומית בכנסת.