|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שבועיים לאוצר לחזור עם מענק למפעל בתמנע

יו"ר ועדת הכספים גפני הקציב למשרד האוצר ארכה להסביר להיכן נעלמו 80 מיליון ש"ח שהובטחו למפעל הנחושת "אי היענות לבקשה תוביל לסנקציות מצד ועדת הכספים. לא נעביר חוקים חיוניים לאוצר. אסור שהמפעל יעזוב את ישראל"
16/01/2017  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 20
[צילום: פלאש 90]

תרעומת של ועדת הכספים כנגד אגף התקציבים במשרד האוצר בעקבות עיכובים וסירוב של האוצר להעברת מענק בסך 80 מיליון ש"ח למפעל מכרות הנחושת בתמנע, על-אף סיכומים קודמים בעניין. כך עלה (יום ב', 16.1.17) בדיון מיוחד שקיימה הוועדה בנושא. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "כשחוקקנו כאן בוועדת הכספים את חוק ששינסקי 2 שעסק בהגדלת המיסוי והתמלוגים על רווחים ורווחי יתר המופקים ממשאבי הטבע, ידענו כולנו, שמפעל הנחושת בתמנע איננו בקטגוריה של המפעלים שנקשרו באותו חוק ועל-כן הייתה הסכמה שלגביו יהיו הקלות וגם יינתנו לו מענקים על-מנת להבטיח את פעילותו, מכיוון שחשוב שהמפעל הזה יהיה כאן וגם חשוב שימשיך להעסיק מאות עובדים".

המפעל שהוקם עוד טרם חקיקת חוק ששינסקי 2, חוק ששינה את כללי המשחק בהיבטים המיסויים, נפגע מהחוק וכבר בדיוני ועדת הכספים על חוק ששינסקי הסכימו כל חברי הוועדה, יחד עם נציגי ממשלה שונים, כי יש להחריג את המפעל או למצוא דרכים להיטיב עימו על-מנת שלא ייפגע באופן שיוביל לעזיבתו את ישראל.

יוזמי הדיון היו חברי הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), דוד ביטן (הליכוד) ואראל מרגלית (המחנה הציוני). ח"כ לוי אמר, ש"סוכם שהמפעל יקבל מהמדינה מענק של 80 מיליון ש"ח והאוצר חזר בו מביצוע ההסכם. כעת יש סכנה לפיטורי כ-250 עובדים והעברת האבנים לירדן ושם יעשו את עבודות הפקת הנחושת. כבר נשאבו המים והתחילו לבצע כרייה של הנחושת בפועל. זאת כשמחיר הנחושת בעולם הולך ועולה. אנחנו בפתחה של תקופה שבה בעלי המפעל שנמצאים במקסיקו, צריכים לרכוש מכונות חדשות להגברת קצב הכרייה ועכשיו אנחנו נמצאים במבוי סתום בין המדינה למפעל עצמו. יש ויכוח על סכום הסיוע שהמדינה אמורה לתת למפעל. בסוף, בעלי המפעל יאמרו שאם ככה עושים עסקים בישראל נעביר את המפעל לירדן ואנחנו כולנו נצא מופסדים מהעניין".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "אני רואה בכך דיון חרום. זו דוגמה למה אי-אפשר לסמוך על פקידי האוצר שייקבעו מה יקרה פה במדינה ולמה צריך להוציא מהם סמכויות. מדובר בקבוצת אנשים שנטלה לעצמה מנדט לקבוע מה יקרה פה, לכן חושב שוועדת הכספים צריכה לומר שהיא יוצרת את התנאים לקיום המפעל. אם התוצאה של התנהלות האוצר תהיה שהמפעל יעבור לירדן זו תהיה שגיאה חמורה ואין לאנשי האוצר מנדט לעשות את הטעות הזו כי זו החלטה ברמה של אסטרטגיה לאומית. מדובר כאן בשאלה האם כשמדברים על הפרחת הנגב מדובר רק במילים או שבאמת מתכוונים לכך ואף מבצעים פעולות ממשיות בשטח. צריך להשאיר את המפעל הזה ולמנוע פיטורי מאות עובדים דווקא בנגב, בפריפריה הרחוקה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "מלכתחילה בששינסקי 2 היה ברור לכולנו שמדובר במפעל יוצא-דופן, מפעל ששונה מחברת כיל וחברות אחרות. גם כל ההתנהלות שלהם (של מפעל הנחושת בתמנע (א"ק)) ציינו אותנ לשבח אז. עתה, להתנכר למיזם כה חשוב ומשמעותי, כזה שמשתמש באופן חיובי באוצרות הטבע וגם מספק מקומות עבודה, עם שכר רואי מעל הממוצע ושגם נותן אופק תעסוקה למאות עובדים בדרום זה אבסורד. זאת במיוחד לאור העובדה שגם הייתה הסכמה של כולנו כאן בוועדה וגם של האוצר במהלך הדיונים על ששינסקי 2 שיש לטפח את המפעל ובסוף, שום דבר לא קורה. זה אבסורד. זו אוזלת יד אם כולנו מסכימים ודברים לא מתבצעים".

יועץ בחברת 'ערבה-מיינס', יוסי שניר: "מדברים כל הזמן על הבאת משקיעים חדשים למדינת ישראל ועכשיו כשמשקיעים באים דבר לא קורה. יש לנו כבר 40 קמ"ר מכרות מתחת לפני הקרקע, כבר השקענו 200 מיליון דולר בהקמת המפעל ועכשיו אנחנו רוצים להשקיע עוד 300 מיליון דולר. הגענו להסכמות במסגרת מה שכונה 'ועדת הארבעה', שכללה את האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה. הגענו למסקנה שהחברה, מעבר לדברים שקבעו בחוק ששינסקי 2, המפעל צריך עוד 80 מיליון ש"ח מענק מהמדינה כדי להגיע לכדאיות כלכלית בעקבות דוח ששינסקי. משרד הכלכלה כבר הסכים לתת 40 מיליון ש"ח אך האוצר לא מוכן לתת ה- 40 מיליון הנוספים. כרגע אנחנו מעסיקים 200 עובדים ורוצים לגייס עוד 250".

רכז תעשיה ומסחר באגף התקציבים באוצר, אמיר רשף, אמר ש"ההתחייבות של מנכ"ל משרד ראש הממשלה להענקת מענק של 80 מיליון ש"ח למפעל איננה התחייבות של האוצר, אלא עמדתו האישית של מנכ"ל משרד רה"מ. לזכות המפעל כבר עומד מענק שאושר ב-2010 של 115 מיליון ש"ח ועד היום הכסף הזה שוכב. הכסף מחויב בתקציב בכל פעם מחדש אך לא יוצא אל הפועל, כי טרם החלו ההשקעה בפעילות התעשייתית שבגינה הוא יוכל לקבל את הכסף. החלו בפעילות הכרייה אך לא בפעילות התעשייתית". מנכ"ל המפעל, שניר: "לא החלה הפעילות התעשייתית בגלל ששינסקי, תקועים עם המפעל". רשף: "המענק עומד מינואר 2010, כבר 7 שנים עברו ועתה להתחייב לעוד 80 מיליון ש"ח אין כל סיבה".

נציג מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, אסף גרינוולד: "החברה קיבלה כתב אישור להשקעות והייתה אמורה לקבל מענק של 115 מיליון ש"ח וניתנו מאז 4 הארכות למועד הביצוע. בפעם האחרונה ניתנה ההארכה בדצמבר 2016 לחצי שנה נוספת. עד היום החברה לא עשתה את ההשקעה ולכן מתוך הכרה שמדובר בעניין תחרותי (העמדת המענק עבור פעילות תעשייתית במשאב הטבע), העמדה שלנו היא שכשיבוא משהו קונקרטי לדיון נדון בו. הייתה נכונות לבוא לקראת החברה".

סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד רה"מ, אמיר ברקן: "במסגרת צוות הארבעה התחלנו לגלגל את העניין כדי לפתור את הבעיה שנוצרה בעקבות אישור חוק ששינסקי 2. החוק הזה שינה להם את התוכנית העסקית. פעם אחת העלנו להם את שיעור התמלוגים מ-2.5% ל-5% בעוד לאשלג הורדנו, פעם שנייה העלו את מס רווחי היתר. אבל מכיוון שזה מפעל שיש לו פג תוקף כי יכול לכרות לכל היותר 13-14 שנים והנחושת נגמרת, ואז יכול להיות מצב אבסורדי שבשנה מסוימת המפעל ישלם מס רווחי יתר למרות שאין לו. זו בעיה. פעם שלישית, פגענו במפעל בחוק ששינסקי בנוגע למס חברות כשאמרו להם אתם לא זכאים למס חברות מופחת ובמקום 9% תשלמו 25%. בחנו את 3 הטענות הללו ולעניין התמלוגים ומס רווחי יתר הוחלט למצוא דרך לפצות אותם, בין השאר לתת להם את המענק של 80 מיליון ש"ח וזה התבטא במכתב של מנכ"ל משרד רה"מ. בסופו של דבר המשקיעים האלה צריכים ודאות, אנחנו המלצנו בהתאם".

נציג המפעל, דב אברמוביץ': "יש מידה של חוסר הגינות בדברי נציגי משרדי האוצר והכלכלה. כיום, החברה שורפת 2 מיליון דולר בחודש בגין העסקת עובדים והפעילות ויש החלטת ממשלה לסייע למפעל תמנע וגם הבטחת ועדת הארבעה על מענק של 80 מיליון ש"ח, אז אם הם לא רוצים שיגידו ונפסיק לשרוף כאן כסף".

יו"ר הוועדה גפני סיכם את הדיון: "כשהיה דיון על חוק ששינסקי 2 על מיסוי רווחים המופקים ממשאבי הטבע, היה ברור שחברת 'ערבה מיינס' (המפעל בתמנע) תקבל את המענק הזה ואם היה מתעורר ויכוח, חוק ששינסקי 2 לא היה עובר במתכונתו הנוכחית. האוצר לא יוצא פה טוב. כיוון שלא היו חילוקי דעות בעניין הזה גם בדיונים על החוק. מדובר במפעל שצריך לקבל את הסיוע של המדינה ולא נמצא בקטגוריה של ששינסקי 2 והיה ברור שיכול להעביר המפעל למקום אחר והעובדים יישארו ללא עבודה. גם מדובר במפעל שחשוב שיהיה כאן. פתאום מתברר ששוב חוזרים לעניין 'ערבה מיינס'. אני העברתי את החוק בהנחה שיש בינינו הסכמה וזו הפרה של ההסכם בינינו. דיברתי עם מנכ"ל האוצר והוא בטיח לי פתרון בתוך כמה ימים. המשמעות של מה שקורה עכשיו היא, שכל פעם אנחנו מעבירים חוקים, לעיתים חוקים קשים מאוד, תוך שאנחנו נלחמים בעורכי דין ונציגי ציבור ובחרבות, וכשאנחנו מגיעים להבנות והסכמות עם משרדי הממשלה ובראשם האוצר, ההסכמות לא מיושמות. אם זה כך, בפעם הבאה לא נעביר את החוקים הללו. כולם מסכימים ואז בא אגף תקציבים ומתנגד להעברת הכספים". גפני ציין, שהוא "נותן לאוצר שבועיים לחזור לוועדה עם תשובה חיובית לגבי העברת המענק של ה- 80 מיליון ש"ח. אם התשובה תהיה שלילית, אני אכנס את הוועדה על-מנת להחליט אילו חוקים של האוצר אנחנו מקדמים ואילו לא. ואז זה לא יעלה לאוצר 80 מיליון ש"ח אלא מיליארדי שקלים".

עוד ציין גפני בפני נציגי האוצר בסיכום: "תעזבו אותי ואת הוועדה. בסוף החברה תחליט לעזוב את ישראל ותעביר את פעילותה לירדן והמשמעות היא אבדן המפעל ופגיעה בעובדים. חיזרו לוועדה עם תשובה חיובית!".

תאריך:  16/01/2017   |   עודכן:  16/01/2017
עידן יוסף
+בקריאה ראשונה: פסילה מהתמודדות לכנסת גם לפי ההתבטאויות
23:43 16/01/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 47) (מניעת השתתפות בבחירות בשל התבטאות מועמד) (קריאה ראשונה) - של חבר הכנסת עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. סעיף 7א קובע כי רשימת מועמדים, וכן מועמד יחיד, לא ישתתפו בבחירות לכנסת "אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי העניין, במפורש או במשתמע", כדי לשלול את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כדי להסית לגזענות או כדי לתמוך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל . מוצע להבהיר כי "מעשיו של אדם" כוללים גם התבטאויות, כפי הגישה המקובלת בפסיקה.
+חוק המים יוחזר לדיון בוועדה
23:37 16/01/17  |  
מליאת הכנסת הצביעה ברוב של 52 תומכים ללא מתנגדים, בעד החזרת הצעת חוק המים (תיקון מס' 27), התשע"ז-2017, לוועדה המשותפת לוועדת הפנים ולוועדת הכלכלה, להמשך דיון.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב אברמוביץ /  Avramovic Dov"   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שבועיים לאוצר לחזור עם מענק למפעל בתמנע
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיבל (יום ב', 16.1.17) בלשכתו את השר זאב אלקין שהגיש לו 72 חתימות של חברי כנסת הדרושות על-מנת להתחיל בהליך הדחה נגד חבר הכנסת באסל גטאס (בל"ד). איסוף החתימות התאפשר לאחר שחברי הכנסת של יש עתיד שינו את דעתם בעניין.
16/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה (יום ב', 16.1.17) פה אחד, לקריאות שניה ושלישית, את הצעת חוק התיקון לחוק השיפוט הצבאי שלפיה מיועד לשירות צבאי וביטחוני שהוא בעל רישום פלילי יעודכן בטרם גיוסו וביום גיוסו לאפשרותו לבקש מצה"ל המלצה לחנינה מנשיא המדינה.
16/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בכנסת קוראת למשרד הבריאות לסגור לאלתר את בית החולים הגריאטרי 'נווה שבא' בבאר שבע, או לטפל לאלתר בליקויים שנמצאו במקום.
16/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ב', 16.1.17) פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק אימוץ ילדים המבקשת להתיר למאומצים לפרסם עובדה זו ברבים. הצעת החוק היא מיזוג של שלוש הצעות חוק שיזמו חברי הכנסת אורן חזן (הליכוד), יעל גרמן (יש עתיד) ויפעת שאשא ביטון (כולנו). בעייתיות איסור הפרסום הורגשה במהלך הדיון, כאשר בלית ברירה נמנעה הוועדה מלשדר את המאמצים והמאומצים הבגירים בעת שדיברו, על-אף רצונם להיחשף.
16/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
על אף המדיניות המוצהרת של הממשלה בדבר צמצום תאגידי המים ל-11 במספר לשם הגברת יעילותם טרם יושם העניין, וגובה ההוצאות מתגלגל לפתחו של התושב המממן את פעילות התאגיד. ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת (יום א', 15.1.17) בתיקון לחוק שמציע ח"כ אורן חזן (ליכוד) לשנות את המצב.
15/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il