סקר TGI לשנת 2016 מעלה כי התחנה הכי מואזנת במחצית השנייה של 2016 הייתה גלגלצ (33%). אחריה:
גלי צה"ל - 22.5%, רשת ב' - 22%, רשת ג' - 14.5%, קול חי - 5.1%, רשת א' - 4.8%, קול ברמה -3.3%, רשת מורשת - 3%, גלי ישראל - 2.4%. יתר תחנות הרדיו האזורי קיבלו 22.1% האזנה. עם זאת, יחסית למחצית הראשונה של 2016 - קיימת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לתחנות גל"ץ, אולי בשל לוח השידורים החדש שהושק, אם כי לעומת השנה שקדמה חלה דווקא עלייה קלה.
ככלל, ניכרת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לרדיו במחצית השנייה של 2016 לעומת החציון הקודם, מ-70.7% ל-67.4%.
הסקר מראה כי המגמה העולמית של ירידה בקריאת עיתונים אינה פוסחת על ישראל, ולמרות המלחמה הניטשת בין
ידיעות אחרונות ל
ישראל היום, שניהם חווים ירידה במספר הקוראים. למרות שהשינויים בין שניהם מסקר לסקר אינם מובהקים, לאורך שלוש השנים האחרונות, ניתן לראות מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור הקריאה.
בעיתוני יום חול ניכרת ירידה חדה מובהקת מאז יולי-דצמבר 2014 כאשר שיעור הקריאה עמד על 59.9% ל-54.9% ביולי-דצמבר 2016. שיעור הקריאה בעיתונות סוף-השבוע התנהג בצורה דומה (אומנם הירידה קלה יותר) מינואר-יוני 2015 כאשר שיעור הקריאה עמד על 61.3% עד יולי-דצמבר 2016 כאשר שיעור הקריאה בסוף-השבוע עומד על 58.4%. ירידות אלו הינן מובהקות סטטיסטיות.
עלייה לגלובס
למרות הנסיונות למכור את גלובס שהיה בבעלות
אליעזר פישמן, החשיפה ליומון הכלכלי עלתה ועקפה לראשונה את דה-מרקר. בתוך שנה החשיפה לגלובס זינקה ב-50% לכדי 6%. גם גיליון סוף השבוע של ה
עיתון (יום ה') עלה ל-4.4% אחוזי חשיפה.
ככלל, מגמת הקריאה של העיתונות המודפסת ממשיכה בירידה בשלוש השנים האחרונות. החשיפה לישראל היום במהלך השבוע ירדה מ-39.7% לפני חצי שנה ל-38.6%, כמו גם החשיפה לידיעות אחרונות שירדה מ-34.9% ל-33.9%. בסופי-שבוע גובר ידיעות בפער של אחוז על ישראל היום.
בעיתונות יום חול במחצית השנייה של 2016, ממשיך ישראל היום להוביל בצורה מובהקת לעומת ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה של 38.6% לעומת 39.7% במחצית הראשונה (שינוי לא מובהק סטטסטית). באותה התקופה, שיעור הקריאה של ידיעות אחרונות עומד על 33.9% לעומת 34.9% במחצית הראשונה (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית). גם בראייה שנתית ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת סטטיסטית ביום חול (ינואר-דצמבר 16' לעומת ינואר-דצמבר 15') כאשר שיעור הקריאה עומד על 39.2% לעומת 39.5%. זאת לעומת ידיעות אחרונות שעומד על אחוז קריאה של 34.4% לעומת 35.4% בשנה הקודמת.
בסוף שבוע, הפער בין שני העיתונים אינו מובהק אך ידיעות אחרונות ממשיך להוביל. ידיעות אחרונות עומד על 38.0% ביולי-דצמבר 16' לעומת 37.7% בינואר-יוני 16'. ישראל היום עומד על שיעור קריאה של 37.2% ביולי-דצמבר 16' לעומת 37.6% בינואר-יוני 2016.
בדומה למצב החצי שנתי, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל בסוף-השבוע ברמה שנתית, אבל שיעור הקריאה של שני העיתונים צמוד ואינו מובהק סטטיסטית. שיעור הקריאה לגיליון יום ו' של העיתון עומד על 37.8% לעומת 39% בשנה קודמת. זאת לעומת ישראל היום שרשם עלייה מ-36.7% ב-2015 ל-37.5% ב-2016.
נבלמה ההידרדרות בהארץ
ההידרדרות של
עיתון הארץ נבלמה ומ-3.9% חשיפה הוא עלה ל-4.6% בחצי השנה האחרונה. עם זאת הוא עדיין נקרא פחות לעומת השנה שקדמה. בסופי-שבוע רושם העיתון עלייה לכדי 6.4% חשיפה.
מעריב משתפר ומגיע ל-4.7% ביום חול ובסוף-השבוע ל-6.8%. זאת בניגוד למגמה של החינמון מעריב הבוקר שמקבל פחות חשיפה מגלגולו הראשון - פוסט.
בנוסף לנתוני החשיפה והאזנה, המהווים אינדיקטור להתנהגות בפועל ניתן לבחון שינוי בעמדות הציבור לאורך הזמן כלפי התייחסותם לאמצעי מדיה השונים, באמצעות השינוי בהסכמתם להגדי סגנון החיים השונים הנמצאים ב-TGI.
לדוגמה, שיעור המסכימים מאוד / מסכימים כי יכולים "להסתדר בקלות ללא עיתון יומי עלה מינואר-יוני 2014 מ-60.6% ל-67.8%. כמו-כן, אחוז המצהירים (מאד מסכימים / מסכימים) ש"אני מקשיב לרדיו כל יום" ירד מ-54.8% ל-46.5% ביולי-דצמבר 2016. במקביל, אם בינואר-יוני 2014 43.4% הצהירו (מסכים מאוד / מסכים) כי "כעת כשאני משתמש באינטרנט אני קורא פחות עיתונות מודפסת" ביולי-דצמבר 2016 שיעור ההסכמה עם היגד זה עלה ל-54.1%.