|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

סקר TGI

ערב השינוי: 43% האזנה לתחנות גל"ץ

לרשתות קול ישראל האזינו 36% ולרדיו האזורי 33% במחצית השנייה של 2016 נמשכת מגמת הירידה בקריאת העיתונות המודפסת גלובס עוקף את דה-מרקר, הארץ ומעריב מתאוששים
25/01/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת העיתונים   |   תגובות
גלגלצ. הכי מואזנת [צילום: איתמר לוין]

סקר TGI לשנת 2016 מעלה כי התחנה הכי מואזנת במחצית השנייה של 2016 הייתה גלגלצ (33%). אחריה: גלי צה"ל - 22.5%, רשת ב' - 22%, רשת ג' - 14.5%, קול חי - 5.1%, רשת א' - 4.8%, קול ברמה -3.3%, רשת מורשת - 3%, גלי ישראל - 2.4%. יתר תחנות הרדיו האזורי קיבלו 22.1% האזנה. עם זאת, יחסית למחצית הראשונה של 2016 - קיימת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לתחנות גל"ץ, אולי בשל לוח השידורים החדש שהושק, אם כי לעומת השנה שקדמה חלה דווקא עלייה קלה.

ככלל, ניכרת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לרדיו במחצית השנייה של 2016 לעומת החציון הקודם, מ-70.7% ל-67.4%.

הסקר מראה כי המגמה העולמית של ירידה בקריאת עיתונים אינה פוסחת על ישראל, ולמרות המלחמה הניטשת בין ידיעות אחרונות לישראל היום, שניהם חווים ירידה במספר הקוראים. למרות שהשינויים בין שניהם מסקר לסקר אינם מובהקים, לאורך שלוש השנים האחרונות, ניתן לראות מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור הקריאה.

בעיתוני יום חול ניכרת ירידה חדה מובהקת מאז יולי-דצמבר 2014 כאשר שיעור הקריאה עמד על 59.9% ל-54.9% ביולי-דצמבר 2016. שיעור הקריאה בעיתונות סוף-השבוע התנהג בצורה דומה (אומנם הירידה קלה יותר) מינואר-יוני 2015 כאשר שיעור הקריאה עמד על 61.3% עד יולי-דצמבר 2016 כאשר שיעור הקריאה בסוף-השבוע עומד על 58.4%. ירידות אלו הינן מובהקות סטטיסטיות.

עלייה לגלובס
למרות הנסיונות למכור את גלובס שהיה בבעלות אליעזר פישמן, החשיפה ליומון הכלכלי עלתה ועקפה לראשונה את דה-מרקר. בתוך שנה החשיפה לגלובס זינקה ב-50% לכדי 6%. גם גיליון סוף השבוע של העיתון (יום ה') עלה ל-4.4% אחוזי חשיפה.

ככלל, מגמת הקריאה של העיתונות המודפסת ממשיכה בירידה בשלוש השנים האחרונות. החשיפה לישראל היום במהלך השבוע ירדה מ-39.7% לפני חצי שנה ל-38.6%, כמו גם החשיפה לידיעות אחרונות שירדה מ-34.9% ל-33.9%. בסופי-שבוע גובר ידיעות בפער של אחוז על ישראל היום.

בעיתונות יום חול במחצית השנייה של 2016, ממשיך ישראל היום להוביל בצורה מובהקת לעומת ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה של 38.6% לעומת 39.7% במחצית הראשונה (שינוי לא מובהק סטטסטית). באותה התקופה, שיעור הקריאה של ידיעות אחרונות עומד על 33.9% לעומת 34.9% במחצית הראשונה (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית). גם בראייה שנתית ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת סטטיסטית ביום חול (ינואר-דצמבר 16' לעומת ינואר-דצמבר 15') כאשר שיעור הקריאה עומד על 39.2% לעומת 39.5%. זאת לעומת ידיעות אחרונות שעומד על אחוז קריאה של 34.4% לעומת 35.4% בשנה הקודמת.

בסוף שבוע, הפער בין שני העיתונים אינו מובהק אך ידיעות אחרונות ממשיך להוביל. ידיעות אחרונות עומד על 38.0% ביולי-דצמבר 16' לעומת 37.7% בינואר-יוני 16'. ישראל היום עומד על שיעור קריאה של 37.2% ביולי-דצמבר 16' לעומת 37.6% בינואר-יוני 2016.

בדומה למצב החצי שנתי, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל בסוף-השבוע ברמה שנתית, אבל שיעור הקריאה של שני העיתונים צמוד ואינו מובהק סטטיסטית. שיעור הקריאה לגיליון יום ו' של העיתון עומד על 37.8% לעומת 39% בשנה קודמת. זאת לעומת ישראל היום שרשם עלייה מ-36.7% ב-2015 ל-37.5% ב-2016.

נבלמה ההידרדרות בהארץ

ההידרדרות של עיתון הארץ נבלמה ומ-3.9% חשיפה הוא עלה ל-4.6% בחצי השנה האחרונה. עם זאת הוא עדיין נקרא פחות לעומת השנה שקדמה. בסופי-שבוע רושם העיתון עלייה לכדי 6.4% חשיפה.

מעריב משתפר ומגיע ל-4.7% ביום חול ובסוף-השבוע ל-6.8%. זאת בניגוד למגמה של החינמון מעריב הבוקר שמקבל פחות חשיפה מגלגולו הראשון - פוסט.

בנוסף לנתוני החשיפה והאזנה, המהווים אינדיקטור להתנהגות בפועל ניתן לבחון שינוי בעמדות הציבור לאורך הזמן כלפי התייחסותם לאמצעי מדיה השונים, באמצעות השינוי בהסכמתם להגדי סגנון החיים השונים הנמצאים ב-TGI.

לדוגמה, שיעור המסכימים מאוד / מסכימים כי יכולים "להסתדר בקלות ללא עיתון יומי עלה מינואר-יוני 2014 מ-60.6% ל-67.8%. כמו-כן, אחוז המצהירים (מאד מסכימים / מסכימים) ש"אני מקשיב לרדיו כל יום" ירד מ-54.8% ל-46.5% ביולי-דצמבר 2016. במקביל, אם בינואר-יוני 2014 43.4% הצהירו (מסכים מאוד / מסכים) כי "כעת כשאני משתמש באינטרנט אני קורא פחות עיתונות מודפסת" ביולי-דצמבר 2016 שיעור ההסכמה עם היגד זה עלה ל-54.1%.
TGI ישראל סקר בוגרים - נתוני חשיפה לעיתונות ורדיו - השוואה שנתית - ינואר-דצמבר 2016 לעומת ינואר-דצמבר 2015 / טבלה
צניחה בשיעור קריאת עיתונים בעיקר ביום חול. שיעור ההאזנה לרדיו יציב לאורך זמן , למרות ירידה במחצית השניה של 2016. סקר TGI בוגרים התפרסם היום ומשקף את התקופה: ינואר -דצמבר 2016.

תאריך:  25/01/2017   |   עודכן:  25/01/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערב השינוי: 43% האזנה לתחנות גל"ץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עוד פעם סקר
25/01/17 18:58
2
שמ
26/01/17 07:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת העיתונים
האם ישראל היום הוריד את מספר העותקים שהוא מפיץ בסופי השבוע? בשלושת השבועות האחרונים חדל החינמון לפרסם על גבי העיתונים שמחולקים בסופי השבוע את מספר העותקים שבו הם מופצים.
24/01/2017  |  יונתן כיתאין  |   חדשות
קבוצת שוקן וקבוצת ידיעות אחרונות נמנעות מחשיפה ומפרסום מידע רגיש, זו על זו, ומהצגת המידע כדבעי ובמלוא חומרתו, בגלל מידע נפיץ המוחזק אצלם. בין היתר: מידע על סחיטה שבוצעה בעבר נגד שוקן על-רקע כספי-מיני. בין שתי הקבוצות, שבראשן עומדים ארנון מוזס מזה ועמוס שוקן מזה, קיים בפועל מאזן אימה ופחד הגורם לשיתוק ולפרסומים בלתי נכונים או מוטים. כך מתברר ממידע שהובא ל-News1.
10/01/2017  |  יואב יצחק  |   תחקירים
סיקור אוביקטיבי ובלתי-משוחד הוא מטבע הדברים נשמת-אפה של תקשורת הוגנת ואבן הבוחן שלה. לפיכך, אם אכן נרקמה עסקת הון-שלטון-עיתון בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, הרי שהיה בה משום הפרה בוטה של העיקרון המקודש הזה.
10/01/2017  |  ראובן לייב  |   מאמרים
למרות ש-53% מהציבור מאמין כי הבעיה המרכזית בתקשורת הישראלית היא הטיה פוליטית, מעל מחצית מהציבור מייחס אמינות לכלי התקשורת שנתפסים על ידו כמייצגי "התקשורת הישראלית". שוויון מעניין קיים בין שני הערוצים המסחריים, ובין שני העיתונים הנפוצים. ערוצי הטלוויזיה נתפשים אמינים יותר מהעיתונים.
15/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
נפלאות הן דרכיה של התקשורת. סיפורה של ענבל אור תפס ותופס כותרות גדולות, בעוד קריסתו של אליעזר פישמן היא עניין לאתרים מקצועיים בלבד. רק שנבין את הפרופורציות: כל החובות של אור אינם מתקרבים להתחיל לדגדג את החובות של פישמן. אצל אור מדובר בכמה מאות מיליוני שקלים; פישמן הוא סיפור של 5 מיליארד שקל. יש לפישמן חברות, שכל אחת מהן חייבת יותר מאשר אור.
02/09/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il