|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
דגלים שחורים ביציע לוח ההצבעה

חוק ההסדרה אושר סופית בכנסת

האופוזיציה הסירה את הסתייגויותיה וחוק ההסדרה אושר בלילה בקריאה שנייה ושלישית וייכנס לספר החוקים פעילי שמאל ביציע האורחים הניפו בדים שחורים וסולקו
06/02/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ברוב של 60 מול 52 אישרה (יום ב', 6.2.17) מליאת הכנסת את חוק ההסדרה, להסדרת ההתיישבות ביהודה ובשומרון. מיד לאחר אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית, הניפו פעילי שמאל ביציע המליאה בדים שחורים במחאה, וסולקו בידי סדרני הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השב מביקורו בלונדון לא הספיק להגיע להצבעה במועד. ח"כ בני בגין (ליכוד) וח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) הצביעו עם האופוזיציה נגד החוק.

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג אמר לפני ההצבעה: "בנימין נתניהו מועל בתפקידו בחוקקו את החוק הזה, מועל במפעל הציוני. רכבת האימה הזו יוצאת מכאן ותעצור בתחנה הסופית האג, ומקרונותיה יצאו כתבי אישום בינלאומיים נגד חיילים וקצינים יהודים וישראלים. על כתבי האישום הללו יהיה חתום ראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו. תעצור ביבי. תעצור. ההצבעה אינה בעד או נגד המתיישבים, אלא בעד או נגד האינטרס הכללי של ישראל. ממשלת ישראל והקואליציה מחוקקת הערב חוק שהוא סכנה חמורה לישראל. חוק שמייצר סיפוח דה-פקטו בניגוד לכל ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל. החוק הזה יספח אל מדינת ישראל מיליוני פלשתינים, שידרשו זכות בחירה וזכויות אזרחיות מלאות ויביאו את קיצה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית ואת קיצו של והחזון הציוני. לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של המדינה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט לחוקי המדינה, בניגוד מוחלט לדעתם של היועצים המשפטיים הבכירים בממשלה ובניגוד למשפט הבינלאומי. יש חוקים שדגל שחור מתנוסס מעליהם. זה בדיוק החוק הזה. כשאנחנו ניבחר זה יהיה החוק הראשון שנבטל".

השר אופיר אקוניס השיב בשם הממשלה: "הוויכוח הלילה הזה הוא של מי הארץ הזו, ועל הזכות הבסיסית שלנו על הארץ שלנו. אנחנו מצביעים הערב על זכותנו על הארץ. אנחנו מצביעים על הקשר בין העם היהודי לבין ארצו. לשמחתי הציבור מאמין בנו ולא בכם מה שאומר שהוא גם מאמין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. לעניין השארת הגושים זו המצאה ישראלית לשיח פנימי. אין ערבי אחד שמסכים לזה. חברי הרשימה המשותפת רוצים נסיגה מלאה אבל הם לפחות אומרים את האמת. אבל באים החברים מיש עתיד ומטשטשים, ממצאים המצאות, מתחפשים, זורקים סיסמאות הכל כדי לא לנהל ויכוח. מפלגת העבודה רצה חזק שמאלה יותר ממרצ אבל לא אומרים את האמת. שמעתי את ח"כ הרצוג ואת נבואות הזעם שלו, אין כאן שום כניעה לשום ימין קיצוני. הודענו אתמול לפני ישיבת הממשלה שהחוק יבוא להצבעה הלילה וכך יהיה. ולגבי מה שאמר ח"כ הרצוג שכשהם יבחרו הם יפסלו את החוק, אז כנראה שהחוק לא ייפסל לעולם".

השר זאב אלקין השיב: "אני פונה לראש האופוזיציה, חצית הרבה מאוד קווים שעד היום חצו רק חברי הרשימה המשותפת. לראות את ראש האופוזיציה עומד מעל הדוכן הזה ומתכנן בפני בית הדין הבין לאומי בהאג שמדינת ישראל תגיע לשם. מנהיג מפלגה ציונית זה מה שאתה מייחל. דווקא אתה בן של שגריר ישראלי שעמד שם באו"ם וקרע לגזרים את אותה החלטת או"ם אתה זה שמטיל את יהבך על בית הדין הבינלאומי בהאג? תזכרו שבסוף זו הארץ שלנו וזו המדינה שלנו ולא הכל זה פוליטיקה, ולכן לקרוא מכאן לבית הדין בהאג לבוא בחשבון עם ההנהגה הישראלית רק בגלל המחלוקת איתכם, תתביישו לכם".

יוזם החוק ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני רוצה להודות לתנועת שלום עכשיו וליתר ארגוני השמאל שהיו הקטליזטור לחוק הזה ולאזרחי ארצות הברית שהצביעו לנשיא טראמפ". יוזם החוק ח"כ יואב קיש: "לפעמים בכנסת הזו יש רגעים שאתה לא שוכח. תודה לכל החברים שהצביעו בעד. תודה לראש הממשלה שבלי התמיכה שלו זה לא היה קורה". ח"כ שולי מועלם רפאלי, מיוזמי החוק, אמרה: "זהו יום היסטורי עם אישורו של חוק היסטורי. בתיהם של אזרחים שבנו את ביתם ביהודה ושומרון בעידוד ממשלות ישראל לא יהיו עוד מטרה עבור ארגוני השמאל הקיצוני שחותרים להרוס ולפגוע בהתיישבות. נשיאת בית המשפט העליון צריכה להבין שלבג"ץ אסור להיגרר ולהתערב בחוק שעוסק בסוגיה מדינית מובהקת. אם זה יעשה, נפעל לקידום פסקת ההתגברות ולקידום החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון".

תאריך:  06/02/2017   |   עודכן:  06/02/2017
עידן יוסף
+"מצאנו אוצר - ואנו נוהגים בו בשלומיאליות"
12:37 07/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עיכובים רבים, חוסר ידע, חוסר-תיאום בין תשתיות, ביורוקרטיה והתנגדות רשויות מקומיות - כך מתעכב הגז הטבעי מלהגיע למפעלים ולצרכנים פרטיים
([צילום: פלאש 90])
+לוין: לשקול מחדש הקמת קזינו באילת
11:16 07/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: אנחנו מחמיצים החמצה ענקית שנצטער עליה שנים רבות  ▪  הוסיף: הקמת אי-מלאכותי בים ישרת את כל הטיסות לאילת
(השר יריב לוין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+228 תיקים בחודש על התחזות
09:23 07/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון הוועדה המשותפת לחוק המאגר הביומטרי התגלה: בחודש האחרון נפתחו 228 תיקים על התחזות וזיוף תיעוד  ▪  יו"ר הישיבה מקלב: "מיצינו את הדיון העקרוני במתווה החדש. נחזור לממשלה ונדרוש לדעת האם ההצעה הממשלתית תקפה"
(ממשיכים לדון בביומטרי [צילום: דוברות הכנסת])
+ילדים אוטיסטים נותרים בבית בגלל מחסור במעון-יום שיקומי
00:43 07/02/17  |  
ילדים עם אוטיזם נותרים בבית בגלל מחסור במעון-יום שיקומי. מדובר בילדים תושבי המרכז. כך מסרה עמותת אלו"ט בדיון-מעקב בנושא של הוועדה לביקורת המדינה. יושב-ראש הוועדה, ח"כ קארין אלהרר, קראה למשרד הרווחה למצוא מקום לילדים אלו בתוך שבועיים, וכן לילדים שאינם מוגדרים מעוכבי-התפתחות - ולכן אינם זכאים ע"פ החוק למעון-שיקומי, אך חולים בסרטן, מעיים, דיאליזה, סכרת-נעורים ואפילפסיה. לדברי אלהרר, "בחודשים האחרונים הגיעו אלי תלונות רבות על ילדים שלא נמצא להם מקום במעון יום שיקומי. רק 10% למעונות כאלו לפעוטות נמצאים בדרום הארץ, ובנוסף ניכר מחסור במטפלות".
+שלום עכשיו: נעתור לבג"ץ נגד חוק ההסדרה
23:34 06/02/17  |  
לאחר אישור חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת הודיעה תנועת השמאל הרדיקלית שלום עכשיו כי בכוונתה לעתור לבג"ץ. בהודעתה מסרה כי "אל מול הטירוף הזה נהיה אנחנו המבוגר האחראי ונבלום את החוק המסוכן הזה בבג"ץ". על-פי הארגון, בעקבות אישור החוק יוכשרו כ-4,000 יחידות דיור, יופקעו כ-8,000 דונם אדמה פלשתינית פרטית ו-54 מאחזים בלתי חוקיים יוסדרו ויקבלו מעמד.
+ההימורים על מרוצי סוסים לקראת ביטול
22:50 06/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האוצר יקצה מיליוני שקלים לטיפול במכורים להימורים  ▪  יו"ר הפיס: ההפחתה בעמלות תיפגע בכ-1,000 זכיינים וכן ב-997 משפחות שעוסקות בתחום
([צילום: פלאש 90])
+"תוציאו שתי עיניים לערבים כדי להוציא אחת למתנחלים"
22:02 06/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: עסקים יחויבו להודיע מראש על אזורים בהם אינם נותנים שירות  ▪  ברשימה המשותפת ניסו לעכב את ההצבעה ואחריה דרשו דיון מחדש
([צילום: פלאש 90])
+"לא נאפשר לממשלה לכפות מהלכים"
21:42 06/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש התייחס על היוזמה לצמצום חקיקה פרטית: "רק ועדת הכנסת תיקבע בעניין הזה"
(קיש. מבקש מינון להביא הצעות[צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+רחל עזריה תעמוד בראש ועדת הרפורמות
21:33 06/02/17  |  
ועדת הכנסת אישרה את מינויה של ח"כ רחל עזריה (כולנו) ליו"ר הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התכנון והבניה (תיקון - פיצול דירות) ובסעיפים מהצעת מחוק ההסדרים ("ועדת הרפורמות"), במקומו של ח"כ אלי כהן שמונה לשר הכלכלה.
+ועדה מיוחדת בכנסת לפרשת ילדי תימן
21:20 06/02/17  |  

ועדת הכנסת אישרה פה אחד הקמתה של ועדה זמנית חדשה בכנסת - "הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן". בראש הוועדה נבחרה לעמוד חברת הכנסת נורית קורן וחברים בה 16 ח"כים על פי החלוקה הבאה - 4 מהליכוד, 3 מהמחנה הציוני, 2 מיש עתיד, וחבר אחד מכל אחת מסיעות הרשימה המשותפת, כולנו, הבית היהודי, ש"ס, ישראל ביתנו, יהדות התורה ומרצ. בין השאר, תפקח הוועדה על יישום החלטת הממשלה בעניין חשיפת החומרים בפרשה וכן על פעולות הממשלה להגיע לחקר האמת בסוגיה. הוועדה גם תרכז תלונות של משפחות ותעסוק בנושא מאגר DNA למציאת התאמה בין קרובי משפחה. הוועדה תפעל במשך תשעה חודשים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק הרצוג   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלום עכשיו   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק ההסדרה אושר סופית בכנסת
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לסקירה
6/02/17 23:45
 
למגיב
7/02/17 05:34
 
נתין מדמנת ישראל
7/02/17 09:09
2
פועה
7/02/17 00:09
3
יוסי ארגואן
7/02/17 06:19
4
יוסי ארגואן
7/02/17 06:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הרפורמות אישרה (יום ב', 6.2.17) את הצעת חוק הסדר ההימורים בספורט לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק עוסקת בביטול ההימורים על מרוצי סוסים, הגבלת הפרסום על הימורים הן בתקציב והן בשעות הפרסום, קביעת הסדר עמלות חדש לזכיינים.
06/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 6.2.17) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ שולי מועלם רפאלי לתקן את חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, ואת חוק הגנת הצרכן בעניין. ההצעה נועדה למנוע הפליה על בסיס מקום מגורים במתן כניסה לעסק, למקום ציבורי או מתן שירות ציבורי, וכן לחייב בעלי עסקים בגילוי נאות במקרה שהם לא מספקים מוצר או שירות למקום כלשהו בישראל, לרבות שטחי יהודה ושומרון.
06/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת קיימה (יום ב', 6.2.17) דיון בעקבות יוזמת שרת המשפטים איילת שקד והשר יריב לוין לצמצם באופן משמעותי את יכולתם של חברי כנסת להציע הצעות חוק פרטיות.
06/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אני שומע בימים האחרונים קמפיין שלם נגד חוק ההסדרה, נגד החוקיות שלו. אני שומע אנשים שאומרים: אין שום סיכוי בעולם שהחוק הזה עומד במבחן בג"ץ. אני שומע שאנשים אומרים שאנחנו מחוקקים את זה בכוונה כדי שבג"ץ יפסול, ואז נוכל להאשים את בג"ץ. חברים, הקמפיין הזה מלא בטענות מוזרות - בלשון המעטה.
06/02/2017  |  בצלאל סמוטריץ'  |   מאמרים
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, טוען כי חוק ההסדרה יסכן את שלום חיילי צה"ל וכי על כל אדם לאומי להתנגד לו. הדברים נאמרו לקראת העלאת חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת מאוחר יותר הערב.
06/02/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il