|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פערים בין-מגזריים בלימודי האנגלית ביסודי

60% מהתלמידים במגזר היהודי התחילו ללמוד אנגלית בכיתות א' ו-ב' לעומת 23% מהתלמידים במגזר הערבי בניגוד לציוני המיצ"ב - מספר בתי הספר בחמישון התחתון המלמדים אנגלית בכיתה א' כפול ממספר בתי הספר בחמישון העליון פער גם בין בי"ס ממלכתיים לדתיים
14/02/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
רוצה לדעת מניין האנגלית שלי? [צילום: לפטריס פיטרקיס/AP]

הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ב', 13.2.14) דיון בנושא 'לימודי אנגלית בבתי ספר יסודיים - צמצום פערים וגיל התחלתי ללמוד השפה'. יושב-ראש הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, פתחה את הדיון: "אנחנו נמצאים מול שוקת שבורה שנוצרה לאורך שנים. האנגלית היא מפתח לעולמות רבים, בטח ובטח ללימודים גבוהים. אנחנו יכולים לסקור הרבה התייחסויות לנושא במערכת אבל גם אם תלמידים מוציאים ציונים יפים מאוד ב-4 וב-5 יחידות, תמיד בפרקטיקה אנחנו בפיגור. ככל שצוללים פנימה מוצאים פערים בין מספר השעות והכיתה בה מתחילים ללמד אנגלית, ושמגיעים לגיל חובה לא עומדים במספר שעות הלימוד שדורש משרד החינוך. לצד כך יש בעיה קשה ברמת, בדרך ובאופן ההוראה. יש מורים בלי הכשרה מתאימה ואין מספיק מורים. יש צורך בתורה סדורה שלא קיימת כרגע".

לקראת הדיון הכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך המסכם את מדיניות לימוד האנגלית בישראל. מנתוני המסמך שהתבססו על נתוני משרד החינוך וסקר חיצוני, עלו פערים בגיל ההתחלתי ובמספר השעות המוקדשות לאנגלית בין המגזרים. עוד עלה כי מחצית מן התלמידים מתחילים ללמוד אנגלית כבר בכיתות א'-ב', ו-95 אחוזים מהם מתחילים ללמוד אנגלית קודם לכיתה ד'.

נתוני משרד החינוך לתשע"ו מצביעים על 23.5% מהתלמידים המתחילים בכיתה א', כ-25% מתחילים בכיתה ב', 46.5% בכיתה ג' ו- 5% בכיתה ד'.

עוד עולה כי 60% מהתלמידים במגזר היהודי התחילו בלימוד האנגלית כבר בכיתות א'-ב' מול 23% מהתלמידים במגזר הערבי. 57% מבתי הספר במגזר היהודי מתחילים ללמד כבר בכיתות א'-ב', ומנגד 69% מבתי הספר במגזר הערבי התחילו ללמוד בכיתה ג' ומעלה.

גם בין בתי הספר במגזר היהודי נרשמו פערים - 52% מבין בתי הספר הממלכתיים דתיים מתחילים ללמוד אנגלית בכיתה א' או ב', לעומת 60% מן התלמידים בבתי ספר הממלכתיים.

בחינוך העברי עלה כי תלמידים מרקע כלכלי-חברתי חלש מתחילים ללמוד אנגלית מוקדם יותר: כ-40% מהתלמידים מרקע כלכלי- חברתי נמוך התחילו ללמוד אנגלית בכיתה א', מול 25% מן הרקע הכלכלי-חברתי הגבוה. 47% מבתי הספר בחמישון הטיפוח הנמוך ביותר מלמדים אנגלית בכיתה א' לעומת 26% מבתי הספר בחמישון הטיפוח החזק ביותר.

יו"ר הוועדה השיגה על הנתונים המצביעים כי תלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך מקבלים יותר שעות אנגלית: "צריכים להיות זהירים ולבדוק מה קורה במערכת החינוך בנוגע לשפה האנגלית, מי מלמד, מה מלמד, מי מפקח שם. המשרד לא עד הסוף יודע מה קורה בשטח. אנחנו רואים שבפועל למרות כביכול מספר השעות ההישגים נמוכים יותר באוכלוסייה זו".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת): “חווייתי את הקשיים האלה, למדתי בחו"ל תואר שני ושלישי, ההתחלה בארה"ב הייתה לי קשה מאוד. בלי ידידים שעזרו לא הייתי מצליח להסתדר. תהיתי למה אני מגיע למצב הזה, למדתי שזה משהו אפשר לרכוש בתוך זמן קצר. אם אנחנו רוצים שהתלמידים ימשיכו ללימודים גבוהים האנגלית מאוד מרכזית. עבור התלמידים הערבים האנגלית משמשת כשפה רביעית".

מפמ"ר אנגלית במשרד החינוך, ציונה לוי: "ישנה בעיה והיא הוחרפה אבל מטפלים בה ומושקע תקציב כדי לטפל בסוגיה. יש מחסור במורים, וכך כשרוצים לשים מורה בכיתה לא תמיד שמים את המורה הכי מקצועי שהשפה האנגלית היא שפה ראשונה שלו, זה בלית ברירה. מדובר בתהליכי אורך, אנחנו משקיעים בתוכנית לאומית גם בעניין רמת המורים, גם לגבי גיל התחלת הלימודים וכן לגבי המקצועיות של הלימוד, שזה כאמור לא פחות חשוב ממספר השעות. ישנה חשיבה להתחיל לימודים מכיתה ג', מרבית בתי הספר כבר שם".

משה זעפרני, מנהל אגף שפות, משרד החינוך: "במסגרת התוכנית הלאומית הסוגיה נידונה עם אנשי מקצוע ומספר ועדות כדי לדעת פעם אחת ולתמיד מה הכי טוב לילדים שלנו. יש חוקרים שאומרים ככל שנקדים ללמד שפות הקליטה תהייה טובה יותר ולא יפחד משפות, האינטונציה שלו תהייה טובה יותר. מצד שני יש חוקרים שאומרים בואו נבסס את שעות שפת האם ואחר כך התלמיד ישיג מהר יותר את השפה הנוספת והלמידה תהייה טובה יותר. אנחנו מנסים להבין מה מתאים לנו".

פרופסור עפרה ענבר: "השאלה תלויה בגורמים רבים. עשינו מחקר, לימדנו אותו חומר גם בכיתה ג' וגם בכיתה ד', והתלמידים בכיתה ד' הצליחו יותר אבל יש דברים שלא תמיד נמדדים במיצב או בהישגים מידיים. יש דימוי עצמי וביטחון בהיבט של שפה, עשינו מחקר בקרב ילדים שמתחילים ללמוד בכיתה א', כששאלנו אותם בסוף שנה מה יקרה אם תייר יפנה אליהם באנגלית ברחוב הם ענו שידברו אתו בניגוד לילדים שלא למדו. יש גם עייפות מלמידה. השאלה מתרכזת למי ואיך מלמדים".

ד"ר ריבי כרמל, סמינר הקיבוצים: "בדרך לימוד לא נכונה לא משנה אם נתחיל מוקדם יותר, לא רק שלא מקדמים את הביטחון העצמי אלא פוגעים בו. הרבה ילדים אומרים אני שונא אנגלית, זה גרוע מלא ללמד, זה לעשות נזק. אם אנחנו לא חושבים לעמוק אז לא יהיו מורים או שהכשרתם לא תהייה מתאימה וכך יש פערים אדירים בין ילדים".

ח"כ שאשא-ביטון: "אני מסכימה עם הדברים. יש להקים מבנה נכון מהכיתות הגבוהות יותר ולהורידו למטה עם השנים, תוך החלטה איזה סוג מורים דרוש והכשרתם. מנגד יש תחושה שהדברים נעשים בלי למהר. מדובר במשבר של שנים, אנחנו צריכים תוכנית חרום".

חגית גליקמן, מנהלת ראמ"ה, משרד החינוך: "בנוגע לשילוב הדיבור במבחני המיצ"ב, לטווח ארוך אנחנו מתכננים לעבור למיצ"ב ממוחשב, כבר עשינו פיילוט מוצלח השנה בכיתה ח'. אנחנו בשלבי פיתוח וכשנעבור נפתח גם מודולה של דיבור באמצעות המחשב, בתקווה שגם בתי הספר יתאמו מבחינת תשתית".

שוש קיפר, מנהלת בית הספר 'מגן' ת"א: "אנחנו מלמדים מספר שפות לאורך שנות היסודי - אנגלית, ערבית, סינית, בשילוב תרבות ובשיתוף פעולה עם בתי ספר מרחבי העולם. אנגלית היא הדגל שלנו, אנחנו לומדים בכל שנה נושא - אומנות באנגלית, אגדות, ספרות, דרמה. הילדים מדברים ממש כמו דוברים טבעיים".

יו"ר הוועדה סיכמה את הדיון: "צריך להגדיר מחדש מה אנחנו רוצים במסגרת לימוד האנגלית בישראל. התחושה היא שכל הביצים בסל אחד ואין כיוון ברור. אנחנו מעוניינים לתת לכל ילד במדינת ישראל אפשרות שווה לדבר אנגלית מגיל צעיר ובאופן אחיד, לדבר אנגלית ולקבל את היכולת ללמוד את השפה. אנחנו מבקשים שהדבר לא יהיה וולונטרי אלא מוסדר. נבקש שבתוך שלושה חודשים תוצג בפנינו התכונית הלאומית ללימוד האנגלית. אני מבקשת שתהייה התייחסות להכשרת המורים ואופן הלימוד, וכן שהדברים יהיו שיטתיים כולל הורדת גיל האנגלית והבאת מורים מתאימים".
לימודי אנגלית בגיל הרך ובכיתות הנמוכות של בית-הספר היסודי / מסמך
סוגיית הוראת אנגלית כשפה זרה לילדים בגיל הרך ובכיתות הנמוכות של בית-הספר היסודי שנויה במחלוקת בקרב קובעי מדיניות בתחום החינוך וחוקרי בלשנות והוראת שפות. מחקרים אמפיריים רבים בתחום זה מעידים כי ללומדים בוגרים יתרון על לומדים צעירים בכל הנוגע לקצב לימוד השפה. עם זאת, יש מחקרים המצביעים על התועלת בתחילת לימוד שפה זרה בגיל צעיר, הן מבחינת רמת ההישגים הסופית בהיבטים מסוימים של רכישת השפה (25 עמ')

תאריך:  14/02/2017   |   עודכן:  14/02/2017
עידן יוסף
+"מ-2015 - ירידה של 12% בתביעות אבטלה"
12:53 14/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך אמר מנכ"ל שירות התעסוקה בדיון בכנסת  ▪  משרד הכלכלה: נקצה 750 מיליון שקלים לסיוע תעסוקתי בדימונה, ערד וירוחם
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+מגדל דוחה את ההסכם עם סלינגר
12:41 14/02/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
כל חברות הביטוח אישרו את ההסכם לפריסת הגדלת ההון  ▪  מגדל מתנגדת, ויו"ר החברה אמר כי "אינני יודע מניין נביא מיליארדי שקלים"  ▪  למגדל הון של 5 מיליארד שקל  ▪  דורשת פריסה הדרגתית למשך 16 שנים  ▪  הבעיה המיידית: לא תוכל לחלק דיבידנד
(דנינו. לא מדייק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+62% מהבקשות לגיור התקבלו
00:32 14/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדיין יש המבקשים להתגייר ונדחים, אינם מקבלים נימוקים בוועדת החריגים. פרוטוקולים לא נחשפים, ולמערך הגיור הממלכתי אף חסרים נתונים על מספר המתגיירים
([צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90])
+בקריאה ראשונה: עדכוני חדשות בערוץ 99 יוגדרו "משדרים מוספים"
23:53 13/02/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שידורי ערוץ הכנסת (תיקון מס' 8) (עדכוני חדשות), התשע"ז-2017 - מטעם ועדת הכנסת. מוצע בה לתקן את ההגדרה "משדרים מוספים", כך שיכללו בה עדכונים כתובים בענייני היום בארץ ובעולם. כמו כן מוצע להבהיר כי ועדת הכנסת מוסמכת לקבוע הוראות גם לעניין שידור עדכונים כתובים בעניינים פרלמנטריים ובענייני היום בארץ ובעולם. עוד מוצע לקבוע כי הוראות החוק המוצע, וכן הוראות חוק שידורי טלוויזיה מהכנסת (תיקון מס' 6), התשע"ו-2016 (פורסם ביום ז' באב התשע"ו (11 באוגוסט 2016)) (להלן - החוק המתקן), יחולו על הגוף המשדר שיקבל רישיון לשידורים בערוץ הכנסת לאחר כניסתו לתוקף של החוק המתקן.
+גלנט שוב עזב ישיבה בכנסת
23:34 13/02/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
שר השיכון השתתף במשך כשעה בישיבת ועדת הכלכלה, ואז קם ויצא, למרות שהוזמן לשעתיים  ▪  בשבוע שעבר עזב לאחר 30 דקות ישיבה של הוועדה לביקורת המדינה  ▪  לפני שעזב אמר כי "יש מה לשפר בתוכנית מחיר למשתכן", אך לא אמר מה
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פערים בין-מגזריים בלימודי האנגלית ביסודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדיין יש המבקשים להתגייר ונדחים, אינם מקבלים נימוקים בוועדת החריגים. פרוטוקולים לא נחשפים, ולמערך הגיור הממלכתי אף חסרים נתונים על מספר המתגיירים
14/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר השיכון יואב גלנט עזב (יום ב', 13.2.17), בפעם השנייה בתוך חמישה ימים, ישיבה של ועדה בכנסת. בשבוע שעבר (יום ד', 8.2.17) יצא לאחר 30 דקות מישיבה של הוועדה לביקורת המדינה. היום נכח כשעה בישיבת ועדת הכלכלה, ואז, ב-13:30 קם ויצא. גלנט הוזמן לשעתיים ואישר את בואו.
13/02/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
סירובו של צה"ל להכיר במועדי ישראל ולהתנהל לפיהם היא חלק ממגמת ההתכחשות העצמית של צה"ל לערכיו היהודיים, שלאחרונה הגיעה לטונים גבוהים בפקודת השירות המשותף ובגזירת הזקנים.
13/02/2017  |  עידן יוסף  |   מאמרים

13/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
תרעומת הובעה (יום ב', 13.2.17) בוועדת הכספים בעקבות התנערות המדינה מאחריותה להשלכות הכספיות הנובעות מקליטת פצועי הקרבות בסוריה במרכז הרפואי גליל בנהריה. זאת לאחר שבדיון התברר שבית החולים שסובל ממילא מבעיות של תקציב, מחסר תקינה וכוח אדם, נקלע לגירעון בעקבות פער עצום בין עלות האשפוז של הפצועים בפועל, כ-13,000 שקלים ליום אשפוז, לבין הסכום שהוא מקבל לצורך כך מהמדינה, כ-1,300 שקלים.
13/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il