מיקרוסופט ישראל מאריכה באופן אוטומטי מנוי לשימוש בתוכנות אופיס 365 פרסונל - נטען בבקשה לתביעה ייצוגית בסך 12.9 מיליון נגדה, שהוגשה (15.7.17) לבית המשפט המחוזי מרכז.
אסי פידל אומר, כי רכש "מנוי לחודש אחד" לתוכנה זו, וסבר - כפי ששמה מלמד - שהתוכנית היא לחודש אחד. לדבריו, מתחת לתיאור מסלול המנוי הנרכש נכתב באותיות קטנות "חידוש אוטומטי של המנוי לחודש אחד", ואולם הוא אינו זוכר אם הבחין בכיתוב זה, וממילא - מדובר בהפרת של חוק הגנת הצרכן. בפועל, מיקרוסופט האריכה את המנוי אוטומטית וגבתה ממנו 30 שקל לחודש נוסף.
בבקשה נטען, כי הלקוחות שהמנוי שלהם הוארך אוטומטית, אינם מודעים לכך שהעוסק אינו רשאי לחדש באופן אוטומטי וללא הסכמתם ואישורם מראש עסקה צרכנית קצובה בזמן. לדבריו, במקרה שלו סירבה מיקרוסופט להחזיר את התשלום שגבתה ממנו שלא כדין, למרות מספר פניות, תוך שהיא מתבססת על תקנון השימוש בתוכנה - שלדבריו סותר את הוראות החוק. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד ליאור חאיק וטרם הוגש כתב הגנה.