קבוצת Switi מבקשת (5.2.17) מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע, שהיא הזוכה במכרז למתן שירותי תכנון והנדסה לחלק התת-קרקעי במרכז ירושלים של הקו הכחול ברכבת הקלה. כזוכה במכרז נקבעה קבוצת Ineco, הכוללת חברה זו ואת חברת ינון הישראלית.
על-פי העתירה, מדובר במנהרות האמורות לעבור מרחוב בר-אילן עד אזור דרך עמק רפאים, מתוך הקו שיחבר את גילה ורמות. בקבוצה העותרות מצויות חברת SWS האיטלקית (המתכננת את מערת BBT בין אוסטריה לאיטליה, באורך 55 ק"מ); לומברדי הנדסה השווייצרית (תכננה את המנהרה הארוכה בעולם, מנהרת סן גוטהרד בהרי האלפים); Crew האיטלקית (תכננה 50 תחנות תחתית); ולוויטן הנדסה, שהשתתפה בתכנון קווי הרכבת הקלה.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יואב הירש, אור יונה וגיא אריאלי, נטען כי הצעת SWITI היא הטובה ביותר. אולם ועדת המכרזים סברה בטעות, כי הצעה זו כפולה מהאומדן שלה, שכן היא סיכמה את הנתונים המט"חיים שהציעה העותרת יחד עם הנתונים המקבילים בערכם השקלי וכך הוכפל היקפה.
צוות תוכנית-האב לתחבורה בירושלים הגיב באומרו, כי העותרת היא היחידה אשר לא השכילה להגיש הצעה כספית על-פי הוראות המכרז וההוראות שניתנו למציעים במסגרת שאלות ההבהרה. הצוות מוכן להניח, כי העותרת טעתה ולא נקטה בתכסיסנות, אולם הטעות הייתה מהותית ולא ניתן לתקן אותה מבלי לפגוע בהליך המכרזי ובשוויון בין כל המציעים. התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד
אמיר קדרי ויעל פטובי.