חברת התעופה קתאי פסיפיק תחל את פעילותה בחודש הבא בטיסה יומית מהונג קונג לישראל. קתאי פסיפיק היא חברה נוספת המתחרה על כיסו של הצרכן הישראלי לצד פעילותה של אל-על, חברת היינאן וקוראין ובהמשך גם סינגפור אייר ליין שבוחנת את הכניסה לפעילות בקווים לישראל. הטיסה הראשונה של קתאי פסיפיק מתוכננת להגיע לישראל ב-26 למרס.
שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין כי: "פתיחת שוק התעופה לתחרות והוזלת המחירים לצרכן תוך מתן מענה לגידול המאסיבי בתעופה האזרחית בישראל הינה המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר שבוצעה בישראל בשנים האחרונות. הסכם השמיים הפתוחים הינו אחד המהפכות הצרכניות החברתיות הגדולות של השנים האחרונות ממנה מרוויח הציבור".
יותר ממיליון נוסעים למזרח
על-פי ניתוח כלכלי מקיף שהוצג לאחרונה לשר ישראל כ"ץ, ניתוח העוסק בגידול בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון ועל גודלו של השוק בין ישראל לאסיה, (כולל אוסטרליה וניו-זילנד) החברות המפתחות את הקווים למזרח תוכלנה להפעיל טיסות בתפוסה מלאה בקווים שבין המדינות עם עשרות אלפי נוסעים כבר בעונת הפעילות הראשונה שלה. 60% מאלה הטסים בטיסות הישירות צפויים להמשיך ליעדים נוספים במזרח הרחוק ולערים כמו מלבורן או סידני, בנגקוק והאיים, מנילה, ויעדים נוספים.
מהנתונים עולה כי יותר ממיליון נוסעים טסים מדי שנה מישראל ליעדים במזרח, רובם הגדול בטיסות לא ישירות. בין השאר, כ-325 אלף טסו בקו בין ישראל לתאילנד, יותר מ-200 אלף בקו בין ישראל לסין, כ-100 אלף טסו בקו להונג קונג, 67 אלף טסו בקו ליפן, כ-55 אלף לאוסטרליה ומספר דומה ל
קוריאה הדרומית וכ-50 אלף טסו בקו בין ישראל לפיליפינים, ומספר דומה גם לסינגפור.
בנוסף לכך, קהלים נוספים של מאות מיליוני תיירים נוצרים שחיים במזרח אסיה וחלקם עשויים לבוא לבקר בישראל, וכן קיימת פעילות עסקית ענפה של חברות ישראליות. בין ישראל לאסיה יש תנועה גדולה של אנשי עסקים הזקוקים לטיסות קישור בין ישראל אוסטרליה ומזרח אסיה. עם כניסתה של קתאי פסיפיק לישראל והפעלת טיסה יומית שלה בקו שבין תל אביב להונג קונג, יעמוד מספר הטיסות הישירות למזרח אסיה על ארבע - טיסותיהן של קתאי, קוריאן, אל על והיינאן.