54% מהציבור מודים כי צפו בשנה האחרונה בתכנים פיראטים. כך עולה מסקר שערכה יפעת בקרת פרסום באמצעות מכון המחקר CI. מבין המשיבים בחיוב, בלטו צעירים בני 29-18.
הוכחה לאיום שיוצרת התופעה על תחום הקולנוע ושחקני הטלוויזיה הרב-ערוצית ניתן למצוא בכך ש-64% מבין אלה שצפו בתכנים פיראטים בשנה האחרונה, הצהירו כי צפו בכמות גדולה יותר של תכנים אלה, בהשוואה ללפני 3 שנים.
הנתון המעניין הוא שדווקא למרות התופעה המתגברת של הצפייה הפיראטית, כ-59% מהמשיבים תומכים במאבק של יוצרים ומפיקי סרטים בתכנים פיראטים, כאשר בין התומכים ישנה מובהקות לאוכלוסייה המבוגרת יותר.
לצד הצפייה בתכנים פיראטים באפליקציות קודי, פופקורן ובאתרי הורדות וסטרימינג, שנת 2016 התאפיינה בגידול בתקציב הפרסום של מפיצי סרטי הקולנוע ושל חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית.
בשנת 2016 הגדילה yes את ההשקעה לפרסום ב-16% עם השקעה של 33.6 מיליון שקלים עם הקמפיינים "יס עם מי לגדול", "יס - אין לכם יס?" ו"יס - ספריית וי-או-די 24/7".
בשנת 2016 הגדילה הוט את ההשקעה לפרסום ב-20% עם השקעה של 30.5מיליון שקלים עם הקמפיין "הוט - משהו טוב קורה בשירות של הוט", "הוט - עונה אליפות בהוט" ו"הוט - הצטרפו להוט לטריפל שבמבצע". בשנת 2016 הגדילה יונייטד קינג את ההשקעה לפרסום ב-15% בהשקעה של 24.5 מיליון שקלים.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "התכנים הפיראטיים מייצרים אתגר למודל הרווח של מפיצי הסרטים ושחקני הטלוויזיה הרב-ערוצית, בדומה לאתגר שהציב
ישראל היום לפתחו של
ידיעות אחרונות. תעשיית הקולנוע והטלוויזיה חייבת לייצר ערך מוסף מול התכנים הפיראטים ולהמשיך במאבק עיקש להגבלתם".