ועדת השרים לחקיקה תומכת (יום א', 5.3.17) בהצעת החוק שהגיש ח"כ
יואב קיש (הליכוד) המחייבת עסקים בינוניים וגדולים שכרתו עסקה עם לקוח, למסור לו הקלטה של מעמד ההתקשרות.
בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי כיום עסקות מכר רבות בין עוסקים לצרכנים מתבצעות באמצעות הטלפון. אותם עוסקים, בעיקר הגדולים, שבהם נוהגים להקליט את השיחות עם הצרכנים לטובת שימוש עתידי בשיחות אלו, לרבות שימוש משפטי.
אולם כאשר הצרכנים מעוניינים להאזין להקלטה ולהשתמש בה לצרכיהם, הם נתקלים בסירוב מצד העוסק. מדיניות זו של העוסקים עלולה להביא לפגיעה בצרכנים דוגמת חיוב שגוי או ביצוע עסקות בתנאים שונים מהתנאים עליהם סוכם. כמו-כן, החזקת ההקלטה בידי העוסק בלבד מונעת מהצרכן לנקוט פעולות משפטיות לשם הגנה על זכויותיו.
התיקון לחוק מיועד לצמצם פערי כוחות אלו על-ידי ביטול המצב הקיים, שבו רק צד אחד יכול ליהנות מן השימוש בהקלטות.
מוצע לחייב העברת העתק של ההקלטה לצרכן שביקש זאת. נותן שירות שיפר את חובתו למסור את ההקלטה יידרש לפצות את הלקוח.
הצעות חוק זו נבדלת מקודמות שדמו לה בכך שאינה מחייבת עוסקים להקליט שיחות או לשמור את ההקלטות ברשותו, אלא קובעת כי עליהם למסור העתק של הקלטת השיחה לצרכן כל עוד ההקלטה נמצאת ברשותם, במישרין או בעקיפין.
התיקון לחוק לא יחול על עסקים קטנים שמספר המועסקים בהם קטן מ-20 או שמחזור מכירותיהם קטן מ-10 מיליון שקלים בשנה.