|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

יום האישה הבינ"ל 2017

אות הקלון ל"מאליס" על החפצת נשים

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "פרסומת המשתמשת באופן מניפולטיבי בנשים "הידועות" כששות אלי קרב, אותן משלחים זו נגד זו למטרות הנסתרות מעיניהן ומשרתות את הפרסומאי"
07/03/2017  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
פאלי. שימוש באלימות [צילום: Youtube]

הרכב הוועדה המקצועית:
ענבל אביב דגן - מנהלת קשרי הממשל ויצו, פרופ' ענת פירסט-מכללת נתניה, אביעד קיסוס- איש תקשורת ומנחה, אביב יהלום-מייסד אסל"י, אורית סוליציאנו-מנכ"ל איגוד ארגוני הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, ענת סרגוסטי-עיתונאית משפטנית ואקטיביסטית, ורד כהן ברזילי-תא העיתונאיות ופעילה פמיניסטית, בילי מוסקונה לרמן-אשת תקשורת, בוגרות תוכנית מנהיגות צעירה בויצו: ניצן פיאלקוב, רעות אדינייב, ליאת שרר ומזכירת הוועדה-ענת צבר.

קמפיין מאליס של משרד הפרסום פירמה קריאייטיב והפקות הוכרז (יום ב', 6.3.17) כקמפיין הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2016. בפרסומת של מותג הקוסמטיקה מופיעות ארבע דוגמניות מפורסמות - שירז טל, רוסלנה רודינה, בר פאלי ודורון מטלון - כשהן נאבקות על הזכות לשמש כ"פנים" בקמפיין של מאליס.

הארבע אף סוטרות זו לזו במהלך מאבקן ורק לאחר שכל הנשים היכו זו את זו מציינים נציגי החברה שכעת הן מוכנות לנסות את המוצר שלהן - מסיכת פנים. מנימוקי הוועדה: "הפרסומת מקבעת ומחזקת סטריאוטיפיים לגבי נשים אשר, לכאורה, רק רבות ומתחרות אחת עם השנייה. הפרסומות אלימה ועושה שימוש באלימות כדרך לגיטימית להשגת מטרות - על-מנת להכין את פני הנשים לטיפול הן מכות זו את זו. במהלך הפרסומת מסתבר שהיה רצון של נציגי החברה באמת להשתמש רק בפנים שלהם לנסות את המוצר - מסיכת הפנים. כלומר, הפרסומת גם רואה בפנים של נשים חפץ שניתן להשתמש בו לצורכיהם". לאור האלימות הקיימת בפרסומת החליטה הוועדה להעניק לפרסומת זאת את אות הקלון.

לדברי גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "מדובר בפרסומת המשתמשת באופן מניפולטיבי בנשים "הידועות" כששות אלי קרב, אותן משלחים זו נגד זו למטרות הנסתרות מעיניהן ומשרתות את הפרסומאי. השפעת הפרסומות לא מצטמצמת להרגלי הצריכה שלנו, ועיקר הנזק הינו השפעתן על דפוסי המחשבה, נורמות ודפוסי ההתנהגות בין המינים. פרסומות העושות שימוש לרעה בדימוי ובגוף האישה מעוותות את תפיסת המציאות. ניתן לעשות שימוש במוטיבים מגדריים ולשמור במקביל על עקרונות של פרסום צודק והוגן".

"אנו קוראות לחברות המסחריות ולמפרסמים לקראת שנת 2017 להצטרף למגמה עולמית המטמיעה חשיבה מגוונת, שוויונית ומכבדת-צוות האגף בכך מקצועית יסייע לכל חברה שתפנה לויצו קמפיין "אות הקלון" 2018 יעניק אף ציון לשבח לחברות שירימו את הכפפה".

קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים זו השנה התשיעית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי במטרה להנכיח את דימויים של נשים בשיח התקשורתי כ"מראה שחורה" שתשמש כקטליזטור לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ובתרבות וכן להעלות את המודעות לנזק החברתי והערכי שמסבות פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי.

דירוג הפרסומות ש"זכו" באות הקלון של ויצו
ועדת השיפוט מצאה לנכון לגנות גם את התופעה בה גברים משחקים דמויות של נשים מבוגרות
▪ ▪ ▪

מקום ראשון - פירמה קריאייטיב והפקות מאליס מסכת הפנים

מקום שני - גיתם BBDO סלט אסם

מקום שלישי - TRUE מתחם קניות מבנה מקום שלישי

מקום רביעי - פרידן ראובני IPG CAROLINA LEMKE BERLIN

מקום חמישי - ענבר מרחב G קולון - שימי תבורי ויהודית באומן

נימוקי הוועדה באשר לפרסומות נוספות

מקום 2 בדרוג - סלט אסם - בפרסומת מופיעה אישה המכינה סלט על שם "שף מהולל" בעודה מחוברת לחוטי חשמל. האישה נראית מבולבלת שמה תטעה בדבריה. כאשר היא אומרת משהו הנחשב "טעות" היא מתחשמלת. במהלך הסבריה על הסלט מתברר שכל אמירה שלה בדבר עשייה שלה או חשיבה שלה מובילה לכך שהיא מתחשמלת. בסיום הפרסומות בעודה מתחשמלת אומרת האישה שהשף לבדו הכין את הרוטב לסלט. הפרסומת אלימה ביותר ואף סדיסטית ופוגעת בזכויות אדם. הפרסומת מנציחה חלוקת כוח, שכבר נדמה שחלפה מהעולם, בה הגבר הוא החזק והשולט באישה ורשאי אף להתעלל בה ואילו האישה רק צריכה להישמע להוראותיו ולא לחשוב אפילו על לעשות משהו על-פי רצונה. גם פרסומת זו נותנת לגיטימציה לשימוש בכוח ובאלימות כדרך לגיטימית להשגת מטרות ואין זה מקרי שדווקא אישה היא הקורבן לאלימות. מעניין לדעת מה הייתה תגובת הציבור ו\או המפרסמים אם במקום אישה היו מציעים לחשמל בעל חיים?

מקום 3 - מתחם קניות מבנה - בפרסומת זו, אישה מציגה את בן-זוגה בסביבה הטבעית שלו - אוכל על הספה מול הטלוויזיה. היא מסבירה שקוראים לו זכר כי בעבר הוא היה זוכר דברים שעליו לעשות, כמו קניות, מתנות לחג. היום הוא כבר לא זוכר ולכן נקבת הזכר עומדת לתלוש לו את ה... אולם, לזכר יש מזל שיש לו את מבנה והוא יכול לקפוץ ולקנות וכך לשרוד עוד יום בעולם. מבנה עושה את החיים פשוטים אפילו לזכר. הפרסומות משמרת סטריאוטיפים לגבי גברים ונשים על-פיהם גברים פוחדים להמרות את פי נשותיהם ואם וכאשר זה קורה הנשים מתעללות בהן. כמו-כן, הפרסומת מציגה גברים כחסרי יכולת לחשוב ולדעת מה צורכי הבית והמשפחה והם בסך-הכל ממלאים בפחד את הוראות, שרצוי שיהיו פשוטות, שניתנו להם על-ידי בנות זוגן. הדימוי שעולה מהפרסומת לגבי גברים הוא שהם חסרי אונים ואילו הדימוי שעולה לגבי נשים הוא שהן שתלטניות. בנוסף, על-פי הפרסומות נראה שנשים תופסות גברים כילדים שעושים רק את מה שנאמר להם ואינם מבינים את החיים ו\או הוראות מורכבות.

מקום 4 - קרולינה למקה - בפרסומת, בר רפאלי יחד עם קבוצת רקדניות רוקדות כאשר חלקן לבושות בתחתונים וחולצה. הן רוקדות כאשר לעיתים הן מנענעות את ישבנן ולעיתים הן מבליטות את החזה שלהן. לא ברור הקשר בין המוצר אותו רוצים לפרסם לבין הפרסומת. אלמלא הלוגו לא היינו יודעים שמדובר בפרסומת למשקפי שמש. ייצוג כזה של נשים בפרסומות ושימוש בגופן לפרסום תורם להחפצה של נשים. יש לציין שקרולינה למקה זכתה גם בעבר להיכלל ברשימת הפרסומות הסקסיסטיות ביותר.

5 - קולון - בפרסומת שימי תבורי מודיע לציבור הגברים שהם יכולים להיות רגועים כיוון שגם הוא יודע כיצד להפעיל מכונת כביסה. בהמשך הוא מסביר כיצד מכבסים ומסיים בטיעון שזה כל כך פשוט שאפילו כל גבר יכול לעשות את זה. על-פי הפרסומת, באופן טבעי על גברים לא מוטל תפקיד של עשיית כביסה וכך בפרסומת יש ניסיון להעביר מסר שוביניסטי על תפקידים מגדריים. במצג של פרסומת מתקדמת עשו שימוש בגבר לתפקיד נשי והגברים מוצגים בה כחסרי יכולת אפילו לעשות כביסה. כך מוטמעות תפיסות מגדריות לגבי חלוקת תפקידים לגבי מטלות הבית בין גברים ונשים.

ועדת השיפוט מצאה לנכון לגנות גם את התופעה בה גברים משחקים דמויות של נשים מבוגרות. על-פי רוב בפרסומת כאלו גברים משחקים דמויות נשיות מגוחכות מבחינת השפה, הלבוש, הבנה בטכנולוגיה. על-אף היותן של הפרסומות מצחיקות ושנונות, נראה שנשים מבוגרות מוצגות בהן כנלעגות. כך, למרות המסווה של פרסומת קלילה ומצחיקה מועברים מסרים פוגעניים לגבי נשים מבוגרות (למשל הפרסומת של לאומי דיגיטל).

בשנה שעברה הוענק אות הקלון לקמפיין "מילקי גולד" של אדלר חומסקי & ורשבסקי. לדברי הארגון, האות ניתן למלקי גולד על היותו מקבע ומחזק סטריאוטיפיים מגדריים הפוגעים בנשים. הפרסומת הנציחה סטריאוטיפיים מגדריים לפיהם כל עיסוקן של בחורות צעירות הוא בכסף ובחיפוש אחר בעל עשיר, שיוכל לספק להן רמת חיים גבוהה. בשנים קודמות הוענק האות לקמפיין קפה טורקי עלית של באומן בר רבנאי, לקמפיין לדאוג למשפחה זה לנקות בסנו ג'ט של משרד הפרסום דרורי שלומי, לקמפיין "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התיירות בכיכובה של נעה תשבי, לקמפיין החזיות של FIX גיבור סברינה של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, לקמפיין השקה ל"קניון ארנה", לפרסומת של מי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כליםFairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

תאריך:  07/03/2017   |   עודכן:  07/03/2017
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אות הקלון ל"מאליס" על החפצת נשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה (יום ב', 7.3.17) את הדיון הראשון שעסק ב"איתור מסמכים של נעלמים מתקופת קום המדינה ונגישותם".
07/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
היום לפני 66 שנים, נפתח משפטם של יוליוס ואתל גרינגלאס-רוזנברג, זוג יהודים אמריקנים, שנודעו בכינוי "מרגלי האטום", באשמת מכירת סודות הגרעין של ארה"ב לרוסים.
06/03/2017  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בתום יום דיונים ארוך, אישרה בסופו של דבר (יום ב', 6.3.17) ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק שמסדירה את מעמדה של חברת קצא"א לאחר תום תקופת הזיכיון שלה בסוף חודש מרס, זיכיון שניתן לחברה בשנת 1968.
06/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר חברת הביטוח מגדל, יוחנן דנינו, יופיע לראשונה מזה זמן רב בפומבי, ויענה על שאלות נשיא לשכת סוכני ביטוח אריה אברמוביץ'. דנינו יתייחס ככל הנראה גם לפרישת מגדל ממוסדות ענף הביטוח, ויסביר את הסיבות לכך. הראיון יתקיים (יום ג', 21.3.17) במסגרת הכינוס השנתי של 1,700 סוכני ביטוח חיים ופנסיה, שייערך באילת.
06/03/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
פרויקט הענק של חברות אפריקה-ישראל ותיא, לבניית 350 דירות יוקרה בהרצליה - נמצאת בספק. החברות קיוו למכור את הדירות בכ-1.1 מיליארד שקל, ולחלק ביניהן את התמורה חצי-חצי. אולם זה עתה הודיעה רשות מקרקעי לתיא, שהיא דורשת להחזיר לה חלק מהמגרש בן 45 הדונם, ללא תמורה. הדבר מעמיד כמובן בספק אם כדאיות פרויקט הענק.
06/03/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il