|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

כדי לא לשכוח

רכב להסעת ילדים יחויב במערכת התרעה <br>

במהלך דיון סוער בנושא נימק משרד התחבורה כי יצרנים מסרבים להעמיד מוצרים שעומדים בתקינה מחשש שאחריות לאסון תוטל עליהם יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "יש לחשוב על פתרונות. חיי הילדים האלה על ראשו של השר" הוסכם על קול קורא ליצרנים לפתח מוצרים מתאימים ובחינת הקלה בתקינה הקיימת על אבזרים אלה
07/03/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
"חיי הילדים על ראש השר" [צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה המיוחדת לזכויות הילד קיימה (יום ג', 7.3.17) דיון המשך בנושא מיגור תופעת שכחת ילדים ברכב. יושב-ראש הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, פתחה את הדיון הרביעי בנושא מאז הקיץ: "התחלנו לעסוק בנושא בצורה אינטנסיבית בחודש יולי עם ריבוי המקרים שזעזעו את כולם והבנו שמדובר במגפה, שזו תופעה שיכולה לתפוס כל אחד. ישבנו בצוות מקצועי ששר הבריאות הסכים שמשרדו ירכז, החלטנו שהולכים למהלך מערכתי של כלל הגופים - משרד החינוך, הבריאות, התחבורה. הגענו לכמה החלטות שחלקן יצאו לדרך, אך אנחנו רגע לפני הקיץ ויש תחושה שכמה דברים לא סגורים עד הסוף ובהם נרחיב. אני מקווה שהדיון יוביל לקיץ שקט בגזרה הזו".

מירי כהן, משרד הבריאות: "אני רוצה לציין לטובה את הגופים השונים שפועלים אתנו כדי לצמצם את הבעיה ולמנוע ככל הניתן. התמקדנו כמשרד הבריאות בהסברה, ריכזנו מאמץ עם כל משרדי הממשלה בנושא, פעלנו כדי להביא אותו לכלל המגזרים. נמשיך לעשות זאת, אך אנו צריכים את כולם במהלך, בכל הגזרות, גם הטכנולוגיות".

עינת סגל, משרד התחבורה: "החדשות הטובות הן שבמסגרת הסעות יש תקנה מחייבת שנכנסת לתוקף בתחילת החודש הבא. בנוגע לרכבים פרטיים - ניסחנו קול קורא, תקצבנו חצי מיליון ש"ח כי הבדיקות במכון התקנים יקרות ורצינו לתמרץ יצרנים אבל הם לא מעוניינים להשתתף בגלל נושא האחריות - אם לא ישתמשו במערכת כראוי, אם הורים ינטרלו אותה כי היא תעצבן אותם, אם תהיה תקלה שיכולה לקרות, הם לא יכולים לקחת אחריות על אדם פרטי. נוכח כך החליט שר התחבורה שלא לחייב כרגע תקנה ברכב פרטי".

יו"ר הוועדה התרעמה על הדברים: "למה במקומות שנוח לנו אנחנו מחייבים, ושכשיש חיי ילדים על הפרק אנחנו מתחילים לחשוב למה לחייב? צריך למצוא דרך, לראות איך מוצאים עזר כזה וגם לא מפילים אחריות במקרה אסון על מי שלא אחראי. אם שר התחבורה היה אומר: אנחנו מחויבים, נפעל בתקופה של זמן מסוים כדי למצוא את הפתרונות, הייתי יכולה לחיות עם זה בשלום, אבל התשובה היא לא, אי-אפשר, אז תגידי לשר התחבורה שהחיים של הילדים האלה על הראש שלו".

סגל: "בשוק קיימות מערכות אך הן לא עומדות בתקן. כל אחד יכול להתקין מוצרים משרוך מציל חיים ועד מערכות חיישנים שכל אחד יכול לקנות. ההורים יכולים לרכוש את המוצרים. אין בעולם מדינה אחת שחייבה התקנה של המערכות האלה. הדברים מדברים בעד עצמם".

ח"כ אורי מקלב: "משרד התחבורה הוא המוסר של ההורים?! אל תשאלו למה ההורים לא קונים אמצעים, תעשו. אתם שוב בורחים מאחריות. 10 ילדים נהרגים כל שנה מנסיעה לאחור של רכבים כי סירבתם לתקן תקנה של חיישנים מתאימים. אני לא חושב שיש עוד נושא שדנו בו כל כך הרבה, יש אבזרים שונים, גם כאלה שיכולים לעמוד בתקן. יש 1,001 תירוצים אבל האחריות אצלכם במשרד התחבורה".

ח"כ שאשא-ביטון: "אולי ניתן ללכת לעזרים יותר פשוטים. אולי ניתן למצוא נתיב משפטי לאחריות. אני רוצה תקינה שתחייב הורים להשתמש בעזר טכנולוגי כל שהוא. נקיים דיון על עזרים טכנולוגים למציאת פתרונות".

בעקבות הדברים סוכם בין הצדדים כי הקול הקורא של משרד התחבורה ליצרנים לפתח תקינה לאמצעי התרעה של שכחת ילדים בכיסא ילדים ברכב ייצא בתוך שבוע ויפורסם באופן בולט, בנוסף סוכם כי תיבחן הגמשת התקינה הקיימת בנושא, שייתכן ששינויה יכניס מוצרים קיימים לגדרי התקינה.

לאחר הדיון פרסם השר ישראל כ"ץ הודעה כי חתם על תקנה לפיה החל ב-1 באפריל 2017 יחויב כל רכב להסעת ילדים בהתקנת מערכת מיוחדת למניעת שכחת ילדים בכלי הרכב, כתנאי לקבלת רישיון להסעת ילדים. הוא אמר כי אין בכוונתו לחייב את התקנת המערכת בכל כלי הרכב, שכן "מדובר בהוצאה מיותרת ולא חיוניות עבור רבים מהנהגים שאינם מסיעים תינוקות ולכן עבורם זאת גזרה כספית שאין בה כל צורך".

הילד לא הגיע לגן

בהמשך עסק הדיון בפניית גננות להורים שילדם לא הגיע למסגרת לאחר שעה מתחילת הפעילות.

היו"ר שאשא ביטון: "אני יודעת שבהרבה מקומות זה עבד, הייתה הערכות מצד מוסדות הלימודים, אני רוצה לוודא לפני שאנחנו נכנסים לקיץ איך מציפים מחדש ומגייסים את הגננות"

לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות, הסתדרות המורים: "היה פיילוט עם מערכת אלקטרונית במספר גני ילדים עם תוצאות מאוד מוצלחות, גננות לא יתקשרו להורים כדי לדעת איפה הילד".

ח"כ שאשא ביטון: "את אומרת שאם הורים שכחו את הילד אז שימות?! גננות מטלפנות, שולחות מסרונים, אז הן יכולות גם להתקשר להורים. אפנה בראש גלי לכל הגננות במדינת ישראל כדי להבין מה עמדתן. אתן עושות עוול לקבוצה ענקית של גננות שנמצאות שם. אין עליהן שום אחריות מוסרית או פלילית".

רות ברק, סגנית מנהלת המחלקה לגננות, הסתדרות המורים: "גננת שתחליט על כך ביוזמתה לא נתנגד, אבל לא ניקח אחריות על דבר כזה ולא ניתן שיהיה חוק כזה. עם 35 ילדים בשעת העומס של קבלתם גננת לא יכולה להתקשר".

פוקמנוסקי: "אין לך מושג מה קורה בגנים".

שאשא ביטון: "יש לי מושג אני מלווה גננות, מבקרת בגנים. אני מאוכזבת מהנימה והשיח, קיבלתי מאות פניות כולל ציבוריות מגננות שרוצה להיות חלק מרשת הביטחון הזו. סיכמנו בקיץ הקודם שתרתמו בלי חקיקה, בלי חוזר מנכ"ל לבקשתכן, שבכל גן הגננת תסכם עם ההורים על אופן הפעולה, אני יודעת שבפנייה שלי הגננות ירתמו".

פוקמנוסקי: "זה מה שנעשה. כל הדברים האלה נעשו".

שרה דורות, גננת, הסתדרות המורים: "אחרי 30 שנה של גננת מצטיינת אם אקח אחריות על זה גם בלי חקיקה ויום אחד לא אספיק להתקשר וילד ישכח זה מה שיזכרו לי, אותי יאשימו. אני אפרוש מיד עם הראש באדמה".

קרן אוחנה-איוס, יושב-ראש האיגוד הארצי לגנים פרטיים: "אני מאוכזבת מהדברים. אנחנו באים בגישה אחרת אף שרף הסיכון אצלנו גבוה משלכם, שכן אנחנו מדברים על גילאי לידה עד שלוש, בהם זה קורה יותר. החלטנו שאנחנו מתרגלים למצב חדש, שאנחנו מוכנים לסייע, לא ממקום של אחריות אלא מחויבות - מוכנים לעשות את השינוי כדי להציל ולו ילד אחד".

אורה גולדהירש, משרד החינוך: "יועצות שוחחו עם גננות, נעשו דיונים עם ההורים, הדבר הועלה למודעות. יש מצבים בהם גננות לא יוכלו להרים טלפון, אמרנו להן שאין להן אחריות לעשות זאת, יש להן רצון לעשות זאת. אחרי חופשת הפסח יועצות יפגשו עם גננות לצורך ריענון וחבירה לנושא הזה, שיכלול שוב את העיסוק בשאלה האם הן רוצות להיות שותפות, האם הן יכולות ואיפה החשש שלא ויש חשש כזה".

בהמשך הציגה ח"כ שאשא ביטון שתוף פעולה בין משרדי האוצר, החינוך והמשרד לשוויון חברתי (ישראל דיגיטלית) לסבסוד מערכות דיגיטליות שיוצבו בגנים, וציינה כי בכוונתה לקדם את המהלך.

ח"כ שאשא ביטון סיכמה את הדיון: "אני לא מתכחשת לעובדה שזה מפחיד וכולנו מפחדים שזה יהיה על הראש שלנו, זה לא אומר שאנחנו יכולים להימנע מלתת יד. משרד התחבורה - הוועדה קוראת לפרסם עוד השבוע את הקול הקורא ליצרנים להציע עזרים להתראה על המצאות ילד בכיסא הבטיחות ברכב, באמצעות פרסום בולט אמצעי התקשורת. הוועדה מבקשת לבדוק את שאלת האחריות המשפטית במקרה שהעזר לא יתריע על שכחת ילד ברכב.

"למשרד הכלכלה ולמכון התקנים - הוועדה קוראת לבחון את התקנה בנושא שמסתמנת כמחמירה מדי. למשרד החינוך - הוועדה מבקשת לקדם עזר טכנולוגי אחר שיסייע לצוותים בגנים להתריע על היעדרות ילד וכן לקרוא לכל הצוותים המקצועיים בגנים להתקשר להורים במקרים בהם ילד מאחר לגן, ובכך להיות חלק מרשת הביטחון לטובת הילדים. למשרד הרווחה - קריאה דומה לכל מפעילי המעונות. הוועדה תקים דיון נוסף בטרם תצא הכנסת לפגרה, בו תבקש מיצרנים להציג פתרונות למניעת שכחת ילדים ברכב".

תאריך:  07/03/2017   |   עודכן:  07/03/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רכב להסעת ילדים יחויב במערכת התרעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
"מתברר שאין באמת כוונה של אף רגולטור להוריד את מחירי הדיור. שר האוצר אולי מעוניין בכך, אבל הרגולציה הכלכלית פועלת בכיוון ההפוך. כל רגולטור משיקוליו הוא", כך סיכם (יום ג', 7.3.17)) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ישיבה מיוחדת שקיים בנושא התייקרות המשכנתאות, לבקשת חברי הכנסת מיקי לוי ויעקב אשר.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
בתום שבועות ארוכים של דיונים, אישרה (יום ג', 7.3.17) ועדת העבודה והרווחה של הכנסת פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השירות האזרחי, המסדירה לראשונה את המסגרת והתנאים לביצוע שירות לאומי / התנדבותי מטעם המדינה למי שאינו משרת בשירות סדיר בצה"ל (למעט אלה שקיבלו פטור משירות מטעמי דת, הכלולים בחוק אחר).
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
"אני עובדת כרופאה בגלל ציונות ואהבת המקצוע. המצב בשטח גרוע. העומס בלתי אפשרי. רופאים בורחים מהמערכת. משרד הבריאות לא חי במציאות, זו שעת משבר ואתם מדברים על קיצוץ? חשבתי שלפחות משרד הבריאות אתנו ואני מגלה פה שגם הוא לא" -כך תיארה (יום ג', 7.3.17) ד"ר פנינה בסרגליק, רופאת משפחה במכבי שירותי בריאות בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בנושא סוגיות בתקציב מערכת הבריאות - בדגש תקצוב קופות החולים - דוח מבקר המדינה 65ג.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) קיימה הבוקר (ג') ישיבת מעקב שניה בנושא בקשה לחוות דעת מבקר המדינה על טיפול המדינה בריבוי תאונות הדרכים בכביש 66.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת החלה (יום ג', 7.3.17) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לפיקוח על צעצועים מסוכנים. הצעת החוק נועדה לנתק את ההסדרה מחקיקת החרום המסדירה את הנושא כיום, וכן להגדיר מהו צעצוע מסוכן ולקבוע הסדרים שיגבילו או ימנעו את השימוש בו.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il