ארגון 15 דקות מדווח כי מערך שירות התחבורה הציבורית שנועד לתת מענה להשבתת מערך הרכבות במרכז הארץ, מתל אביב לצפון, קרס. בקרי שטח דיווחו כי מאות נוסעים המגיעים למתחם ארלוזורוב אינם מקבלים מידע בסיסי, אין דיילים, אין מודעות, ועמדות המודיעין סגורות.
עוד נמסר, כי בתחנת האוטובוס מעבר לכביש, שם עובר קו מאסף מתל אביב לחיפה, לא ניתן לשלם לנהגים באוטובוס, עמדת תשלום ניידת בודדה שהוצבה במקום פסקה מלפעול בשל כשלים טכניים והנוסעים מטורטרים לשלם באוטובוס אחר - ואז לעלות על האוטובוס לחיפה.
מנכ״ל 15 דקות גיל יעקב: ״
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נכשלת במתן חלופות להפסקות יזומות של שירותי הרכבת. זהו כשל מתמשך שנוסעי התחבורה הציבורית משלמים עליו בזמן יקר מדי. נדרשת התערבות ישירה של שר התחבורה ומנכ״ל המשרד בטיפול בכשלים הסדרתיים. הגיע הזמן לתקן את הכשלים אחת ולתמיד״.
מ
משרד התחבורה נמסר בתגובה כי "מסקנותיו של ארגון 15 דקות אינן עולות בקנה אחד עם המידע הידוע לנו. עד כה שירות התחבורה הציבורית והשרות הרכבתי מתנהל בקו ת״א -חיפה כסדרו.
מדובר בסגירה מתוכננת ומצומצמת מיום חמישי בעשר בלילה עד יום א׳ בחמש לפנות בוקר כאשר תנועת הרכבות לכיוון צפון מסתיימת בנתניה. הרכבת מפעילה הסעות לנתב״ג ושרות התחבורה הציבורית ת״א-חיפה תוגבר על בסיס ביקוש שנרשם בסגירות הקודמות.
לדברי המשרד, 40 אוטובוסים נוספו לשירות הרגיל והועמדו לצורך תגבור קווים 901 ישיר ו-910 מאסף. מספר הנוסעים, על-פי רישום מדויק, עומד על כ-45-30 איש בכל נסיעה (כלומר, יש מקום). יצוין, כי בסביבות השעה 12:00 נוצר עומס זמני בשל קבוצת חיילים גדולה שהגיעה למקום. בתוך זמן קצר נשלחו אוטובוסים מהתחנה המרכזית לארלוזרוב כמענה נקודתי.
עוד נמסר כי "תקלה מקומית באחד ממכשירי הכרטוס באחת מהנסיעות הרבות היא הסיבה שהנוסעים באותה נסיעה בלבד התבקשו לתקף את כרטיס הרב קו באוטובוס סמוך.
על-פי נתוני
רכבת ישראל כמות הנוסעים היורדים בתחנת ארלוזורוב דלילה ביחס ליום שישי רגיל, יש דיילים ושילוט הסברה בהתאם ואין עדות למתואר.