|
אמנון ברודי, יו"ר על בד [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
על-בד משואות יצחק פרסמה (יום א', 19.3.17) את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנתר 2016:
ההכנסות ברבעון הרביעי של 2016 הסתכמו בכ-358 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-376 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ב-2016 הסתכמו בכ-1.51 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.1% בהשוואה להכנסות של 1.49 מיליארד שקל ב-2015.
עלייה זו נובעת בעיקר מעלייה במגזר המגבונים בגרמניה ללקוחות קיימים ועלייה במגזר מוצרי הספיגה בארה"ב ללקוחות קיימים וחדשים, בקיזוז הירידה במכירות מוצרי ההיגיינה הנשית ללקוחות קיימים והירידה במכירות למגבונים בארה"ב.
במהלך 2016 ירדו שערי המטבע הממוצעים של האירו והדולר מול השקל בכ-1.5% ו-1.2%, בהתאמה, אל מול התקופה המקבילה אשתקד. למרות שחיקת המטבעות הצליחה החברה להציג צמיחה בהכנסות 2016.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ-74.5 מיליון שקל (מהווים 21% מהמחזור), ירידה של כ-1% בהשוואה לרווח גולמי של 77.6 מיליון שקל (שהיוו 21% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ב-2016 הסתכם בכ-327 מיליון שקל (מהווים כ-22% מהמחזור) עלייה של כ-2% לעומת 320 מיליון שקל (אשר היוו 21% מהמחזור) ב-2015. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיפור בתפוקות הייצור במגזר המגבונים.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל, בדומה לרווח תפעולי של כ-17.5 מיליון שקל (שהיוו כ-5% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ב-2016 הסתכם ב-92.2 מיליון שקל, עלייה של כ-23% לעומת רווח תפעולי של 74.8 מיליון שקל (אשר היוו 5% מהמחזור) אשתקד. עיקר העלייה ברווח התפעולי נובעת משיפור ברווח הגולמי ומקיטון בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות הנהלה וכלליות. בחלוקה למגזרים, ניתן לראות כי העלייה נובעת ממגזר המגבונים הלחים בישראל, באירופה ובארה"ב.
הרווח נקי של על בד ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ-10.6 מיליון שקל המהווה 3.6% מהמכירות, עלייה של 43% לעומת רווח נקי של 7.4 מיליון שקל, המהווה 2.7% ברבעון המקביל ב-2015. הרווח הנקי ב-2016 הסתכם בכ-54.6 מיליון שקל, עלייה של כ-36% בהשוואה לרווח נקי של כ-40.2 מיליון שקל ב-2015.
נכון ל-31.12.2016, ההון העצמי של על בד הסתכם בכ-502 מיליון שקל וזאת לעומת הון עצמי של כ-474 מיליון שקל בסוף שנת 2015.