התרוצצות בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות לקראת יום שלישי, בו אמור
אגד להשבית את כלל השירות בניסיון להכריח את הממשלה להיכנע לדרישותיו של הקואופרטיב בכל הקשור להסכם סובסידיה חדש ותובעני.
משרד התחבורה מחייב את כל המפעילים לתגבר בכ-10% את כלל הנסיעות שלהן כדי לתת מענה חלקי לשירות קווי אגד. כל חברה התבקשה, בהתאם לגודלה, לגייס כמה עשרות אוטובוסים, והחברות מחפשות כל אוטובוס פנוי.
המשרד עושה מאמץ עילאי להשלים את השירות החסר, לפחות בנקודות ביקוש עיקריות, ואף שוקל לאפשר לנוסעים נסיעה ללא תשלום באוטובוסים בהם לא מותקנות מכונות כרטוס.
דובר ההסתדרות הודיע כי בהיעדר פריצת דרך משמעותית ביממה הקרובה, ההסתדרות והעובדים נערכים להשבתה גורפת של כל קווי אגד החל ביום ג' (21.3.17) מהשעה 05:00 בבוקר, וללא הגבלה.
יו"ר ההסתדרות
אבי ניסנקורן מנקה את הנהלת אגד מאחריותה לכשלי הארגון, ותולה את האשמה במשרדי התחבורה והאוצר טמאשים אותם בייבוש אגד.
ב"תחבורה בדרך שלנו", ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, הגיבו לדברים. לדברי איתי חיים, יו"ר הארגון: "מדהים איך בהסתדרות החדשה מאשימים את משרדי האוצר והתחבורה, במקום להפנות אצבע מאשימה לחברי מזכירות אגד, שבהתנהלותם הפיננסית הרשלנית, פגעו באלפי הנהגים וכפועל יוצא מכך, גם בנוסעים.
אנו קוראים למשרד האוצר והתחבורה לשמור על הקופה הציבורית ולא להיכנע למסע הסחטנות הנוכחי ומודים למשרד התחבורה, בהמשך לפרסומים השונים על הפעלת מערך תחבורה חלופי במקום שירות אגד ביום שלישי הקרוב".
מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב: "נוסעי התחבורה הציבורית משלמים את המחיר של הסתאבותם וניתוקם של שני גופים מהציבור בישראל: ההסתדרות שהעומד בראשה מנהל מאבק הישרדותי פוליטי על גבם של נוסעי התחבורה הציבורית ו
הרשות הארצית לתחבורה הציבורית הסובלת מרמת ביצוע נמוכה וחוסר יכולת לבצע את עבודתה כרוגלטור. ראוי היה שאחרי השביתה האלימה הקודמת של אגד בירושלים בהובלת ההסתדרות - משרד התחבורה היה מפקיע ממנה מספר קווים ומוציא אותם למכרז. במקום זאת משרד התחבורה דיבר ודיבר ולא עשה דבר".
דובר אגד רון רטנר אמר כי "הנהלת אגד תעשה ככל שביכולתה למנוע ובוודאי שלמזער את נזקי השביתה ככל שיהיה ביכולתה לפעול בעניין, באמצעות הפעלת מקצת מקווי השרות על-ידי חברי אגד בעלי רשיונות נהיגה לאוטובוסים. אלה מהווים כ-20 אחוז בקירוב מכלל נהגי החברה". יצוין כי במהלך השביתה הקודמת בירושלים התחייבות בהנהלת אגד להפעיל חלק מהשירות העירוני, אך לא עמדו בהבטחתם.