|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

"לבטל המס על העסקת עובדים זרים בבניין"

יו"ר ועדת הכספים: "האגרות והמס לא הובילו לכניסת עובדים ישראלים לענף הבניין, מנגד הם ייקרו את תשומות הבנייה בדיון התברר שעלויות העסקת עובדים בענף מגיעות לכ-36% מסך עלויות הבנייה האוצר: "אין אפליה, רק 'הגנת ינוקא' לחברות הזרות בתקופה הסתגלותן כאן בארץ"
21/03/2017  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

"יש לבטל את המס על העסקת עובדים זרים בענף הבניין וכן את האגרות השונות שצריכים לשלם קבלנים על העסקת עובדים", כך דרשו (יום ג', 21.3.17) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ורכז הקואליציה בוועדה, ח"כ מיקי זוהר מנציגי האוצר, בדיון מיוחד שבו נדונה, בין השאר, האפליה לטובה של חברות בנייה זרות שאמורות להגיע לארץ בשנה הקרובה.

חברי הכנסת הלינו על-כך שבעוד חברות בנייה ישראליות סופגות עלויות ניכרות על העסקת עובדים בענף, החברות הזרות ייהנו מכמה יתרונות וביניהם, פטור למשך שנתיים מאותן אגרות העסקה. ח"כ זוהר: המס והאגרות תכליתם פיסקאלית, להעשיר את קופת המדינה. עובדים ישראלים הם לא הביאו לענף".

בדיון התברר שעלויות העסקת עובדים בענף מגיעות לכ-36% מסך עלויות הבנייה. האוצר: "אין אפליה, רק 'הגנת ינוקא' לחברות הזרות בתקופה הסתגלותן כאן בארץ".

רכז הקואליציה בוועדת הכספים ומי שיזם את הדיון, ח"כ מיקי זוהר, שיזם את הדיון: "בהמשך להצלחת ועדת הכספים בביטול מס המעסיקים המיותר בחקלאות (על העסקת עובדים זרים. גם בענף זה המטרה המוצהרת הייתה הכנסת עובדים ישראלים לענף (א"ק)), גם בתחום הדיור, הוועדה פועלת מתוך מטרה לקדם פתרונות להוזלת מחירי הדיור. וגם במקרה הזה יש לבטל את המס ואת האגרות. נעשות הרבה פעולות להורדת מחירי הדיור ע"י הממשלה בכלל ושרי האוצר והשיכון בפרט, אך מנגד יש עודף רגולציה ועלויות גבוהות שמעמיסים על הקבלנים וגורמים שהמחירים ממשיכים לעלות. יש לעזור לאותם יזמים ולייצר תחרות גדולה יותר. אנשי האוצר מכשילים את שר האוצר וגם את שר השיכון. למשל בחקלאות כן הורידו את מס המעסיקים אבל לא בבניין. מדברים על הבאת 6,000 פועלים סינים אך לא מאפשרים להביא עוד עובדים ומשאירים את אותן עלויות, אז מה הרווח של הציבור? איך גורמים לחיסכון של עשרות אלפי שקלים ויותר לזוג שרוצה לקנות דירה?".

זוהר עוד: "פקידי האוצר פוגעים בעבודתו של שר האוצר שמעוניין בהורדת מחירי הדיור והם משיקולים פיסקאליים לא מאפשרים לקדם החלטות. בנושא הזה, עלות על המעסיק שמכבידה עליו, היא מיסוי נטו וזה מתגלגל על האזרח הקטן שקונה דירה. כשאתה רוצה לצאת לפרויקט אתה מכין דוח אפס - רשימת הוצאות בגין עלות הבנייה וצריך לייצר מנגנון רווחי שתוכל ללכת על מיזם בנייה, ככל שיש פחות הוצאות ניתן לייצר עלות נמוכה יותר לדיור".

רפרנט תעסוקה ועובדים זרים באגף תקציבים, אורי שיינין: "בסוף הממשלה פועלת בצורה של הגדלת היקפי הבנייה למגורים. בין יתר הצעדים שננקטו, מחיר למשתכן וצעדים נוספים. פועלים להגדיל את ההיצע ובין השאר פועלים להבאת חברות בינ"ל בעלות מוניטין בענף. 50 חברות בינ"ל נענו לקול קורא, מדובר בטופ העולמי בתחום, לא רק כוח עבודה נוסף אלא גם שיטות עבודה חדישות ומתקדמות, שיגיעו ולא יחליפו הקבלנים הקיימים, את השוק הקיים אלא רובד נוסף. כיום ב-50 אלף התחלות בנייה והמטרה להגיע ל-60 אלף ויותר. עבודה משותפת בהתייעצות עם התאחדות בוני הארץ ואחרים. למדנו גם ממה שמדינות אחרות עושות, שנקטו בצעדים שלמפרע נראו קיצוניים מדי, כגון הטבות מס כדי למשוך החברות ארצה וסברנו שלא צריך לנקוט בצעדים אלו ואכן 50 חברות נגשו לקול קורא ו- 6 יגיעו בסופו של דבר. עדיין אנחנו מוטרדים מהרגע שבו חברה מגיעה לישראל, כי לוקח לחברה כזו להתבסס עד שנתיים ואז נראה אם יצליח או כישלון. מנסים לייצר 'הגנת ינוקא' לשחקנים חדשים. בשנתיים כל התנאים הדבר היחיד שונה בנקודת הפתיחה, פטור לשנתיים מדמי היתר, זה בגבול הסביר (12 אלף ₪ לכל עובד בשנה)".

ח"כ מיקי זוהר: "גומרים את השוק המקומי. הצענו הצעה חלופית לביטול האגרות אך גם לה האוצר התנגד. למשל אמרנו שאנחנו מוכנים שההטבה תהיה מותנית. למשל אם אותו קבלן מתחייב למחיר נמוך ב-5% ממחיר השמאי הממשלתי ייתנו לו ההטבה אך האוצר התנגד ומתעקש כי כל השיקול כאן הוא פיסקאלי, לא רוצים לאבד את 100 מיליון ₪ בשנה מהאגרות".

ח"כ גפני: "אין כל הצדקה לאגרות הללו. הרי אם אתה גובה כסף מישהו משלם וברור שזה האזרח הקטן. מסתבר שתוכנית האגרה לא הועילה שום דבר ולא באו יותר ישראלים לענף, רק התעשרה קופת האוצר, שזה יפה. אתה גובה אגרה ומחיר הדירה יעלה. על זה אין ויכוח. שר האוצר יגיד שהוא רוצה להוריד מחירים, אך בפועל הוא גובה יותר כסף ולא מוריד את מחירי הדיור ומעלה את המחירים בזה שמעלה אגרה".

מנהל אגף כוח אדם בהתאחדות בוני הארץ, יצחק גורביץ': "סוגיית האגרות זה לא רק ה- 12 אלף ₪, אלא סה"כ האגרות לעובד זר סביב 24 אלף ₪ בשנה ועל זה להוסיף מס מעסיקים של 15%. המשמעות של אותם סכומים על עלות העסקה, מאוד גבוהה. אגרות, היטלים ומיסים בעלות העובד. יש אכן עלייה בהיקפי התחלות הבנייה, מבחינת שטח היקפים עצומים מאז קום המדינה. החברות הזרות שעדיין לא הגיעו, אם רוצות לחזק טכנולוגיות חדשות בסדר, אבל למה לפגוע בקבלנים ישראלים בהתמודדות על מכרזים. ה- 12 אלף ₪ הם 7% מהעסקת עובד זר ויש לקבוע שוויון מלא לכולם".

עו"ד המייצג את התאחדות חברות כוח האדם, יאיר דוד: "גם בקול קורא וגם בהצהרת הפרקליטות לבג"ץ, כי אנחנו טענו שיש כאן פגיעה בתחרות. שיביאו חברות זרות אך אל תפגעו בתחרות. המדינה הצהירה בבג"ץ שלא יפלו רק אמרו שמביאים חברות רציניות להתמודדות עם יוקר הדיור. ואז ממשלת ישראל מחליטה לתת הגנת ינוקא לאותן חברות זרות ולחברה טורקית פה בארץ, יותר ותיקה ממרבית החברות הישראליות, למעלה מ-20 שנה מתוקף הסכמים, וגם נהנית מאותה הגנת ינוקא רק לשנה בעוד שאר החברות שנתיים. מחויבים כשעושים שינוי באגרות לעבור בוועדת העבודה ולא עשו ולא מאפשרים לנו להביע את עמדתנו בעניין. נצטרך לתת הצעות מחיר יותר גבוהות".

מנגד טען מנהל אגף בכיר תכנון אסטרטגי ומדיניות, נתנאל לפידות: "יש 190 אלף עובדים רשומים ישראלים רשומים בענף הבנייה".

ח"כ זוהר השיב לו: "עובדי בניין ישראלים עובדים רובם בשיפוצים ולא בבנייה רווייה ולכן המס על הזרים כדי לעודד העסקת ישראלים לא עובד. רק ערבים ישראלים".

זוהר הוסיף: "דמי ההיתר ומס מעסיקים ואגרות בענף הבנייה לא הביאו עוד עובדים ישראלים לענף הבנייה. המטרה לא הושגה, ישראלים לא הולכים לענף אלא לענפים אחרים, מה שהושג זה רק רגולציה ועודף גביית מיסים. והושג שעלויות הדיור עולים כל הזמן, כי לקבלנים יש עודף הוצאות ואנחנו כמדינה גם גובים מחירים מאוד גבוהים על הקרקעות. אז עושים המון טעויות בדרך. בערך 15% מהעלות החודשית של העובד. רוב הוצאות הבנייה זה עלות העובדים, 36%, מעלות הבנייה. זה 15% חיסכון מ-36% הוצאה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, סיכם את הדיון ואמר על האגרות והמס על העסקת עובדים זרים בענף הבניין, כי "זה חייב להיפסק, לא ייתכן להפלות לרעה עובדים ישראלים. גובה מס מעסיקים מישראלים והאגרות. אתם חייבים לסיים עם העניין הזה, כי 1. מעלים את מחירי הדירות ו-2. יוצרים אפליה כנגד המעסיקים הישראלים

תאריך:  21/03/2017   |   עודכן:  21/03/2017
מירב ארד
+צו איסור הלבנת הון החדש אושר בוועדת חוקה
15:46 21/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הצו החדש קובע חובות של זיהוי, דיווח, רישום ושמירת מסמכים שחלות על גופים מוסדיים, שנועדו להילחם בפעילות של הסתרת המקור העברייני של כספים והלבנתם באמצעות הגופים המוסדיים
(סלינגר. כלים אפקטיביים [צילום: לע"מ])
+הח"כים יידרשו לחתום על מסמך שמירת סודיות
14:24 21/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המהלך - במסגרת נהלים חדשים שאישרה ועדת הכנסת נגד הדלפות מדיונים חסויים בכנסת  ▪  ח"כ קיש: ברגע שהדיונים הרגישים האלו הופכים לפוליטיים - אזרחי ישראל משלמים את המחיר
(ועדת חוץ וביטחון של הכנסת [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת])
+"יימשכו רכישות במט"ח ע"י בנק ישראל"
14:18 21/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך אמרה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועדת הכספים  ▪  הוסיפה: התחזקות השקל נובעת בחלקה ממצבו הטוב של המשק הישראלי
(קרנית פלוג בוועדת הכספים [צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי])
+אושר סופית: מסלול המורות החיילות לא ייסגר
13:24 21/03/17  |  
כשנה לאחר ההחלטה לסגור את המסלול הירוק של המורות החיילות, ולאחר מאמץ משותף של חברי כנסת, שרים וארגוני סביבה וטבע, אישרה (יום ג', 21.3.17) ועדת חוץ וביטחון את הצו המתוקן שיאפשר את המשך פעילותו של מסלול המורות החיילות בגופים הירוקים, ובכך הפכו את החלטת שר הביטחון הקודם בנושא.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עובדים זרים   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לבטל המס על העסקת עובדים זרים בבניין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ יואב קיש (הליכוד) אישרה (יום ג', 21.3.17) פה אחד את הצעתו של קצין הכנסת ניצב יוסף גריף בעניין נהלים חדשים לטיפול בהדלפות מתוך דיונים חסויים בכנסת.
21/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
"המדיניות המוניטארית המרחיבה בישראל צפויה להימשך עוד זמן רב וכפועל יוצא, רכישות המט"ח ע"י בנק ישראל", כך הודיעה (יום ג', 21.3.17), נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג בדיון מיוחד של ועדת הכספים שעסק בהשלכות התחזקות השקל על המשק הישראלי ומדיניות הבנק המרכזי בנושא.
21/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
"השירות שנותנת הכנסת הוא אדיר וכך גם היחס שלה לעובדיה. אבל עובדי ספקי השירותים בכנסת לא מקבלים את אותו היחס. אני לא מרגיש טוב שהם לא יכולים להשתתף באירוע יום האישה. איש לא יתמוטט אם זה יעלה לנו קצת יותר כסף. אלה עובדים מסורים, וצריך לתת להם פתרונות מהלב, ולא מכורח הסכם". כך אמר ח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, במהלך בדיון משותף לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות והוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, שנערך בנושא זכויות ספקי שירותים במקום העבודה.
21/03/2017  |  גלית יצחק-אוגנוב  |   חדשות
ביוזמת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, התכנסה (יום ב', 21.3.17) ועדת הכלכלה לישיבה מיוחדת לבלימת הקטל בדרכים, בהמשך לשימוע הציבורי שהוביל כבל בנושא בשנה שעברה. כבל פתח את הישיבה והזכיר כי לפני כשנה הניחה הוועדה, לאחר השימוע, דוח שדרש פעולת כל הגורמים ואמר כי מאז הוא פותח כל שבוע בציון מספר ההרוגים בכבישים, ואמר כי מאז תחילת השנה נהרגו 71 בני אדם לעומת 72 איש בתקופה המקבילה אשתקד. "המגמה לא משתנה ואין ספק שהמשרד שעושה הכי הרבה בתחום הוא משרד התחבורה, אבל שר התחבורה עדיין הוא זה הממונה והאחראי להבטיחות בדרכים", אמר.
21/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברוב של 47 מול 27 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ובקריאה שלישית את הצעת חוק מימון המפלגות, המכונה "חוק וי-15".
20/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il