|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

עימות חזיתי חריף בביהמ"ש

בנקל: פישמן מודה שהוא פושט רגל

המנהל המיוחד: פישמן, ילדיו והבנקים מפריעים לניהול ההליך גולדבלט: בנקל מלכתחילה לא רצה ללכת להסדר, וכעת הוא הורס עסקות אסטרטגיות ופוגע בחברות שנותרו
23/03/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פישמן - הקריסה   |   תגובות
פישמן. "מסכת של השמצות" [צילום: פלאש 90]

מה רוצה פישמן להשיג
אליעזר פישמן טוען שהוא פרע את חובו לרשות המיסים - ולכן, אומר בא-כוחו, עו"ד שולי גולדבלט, הרשות עומדת לצאת מהתמונה. מטרת המהלך: הרשות הייתה היחידה שהתנגדה להסדר הנושים שהציע פישמן. אם היא תצא מהמשחק, יישארו רק הבנקים שהיו מעוניינים בהסדר פרטי, מחוץ לכותלי בית המשפט והרחק מעיני הציבור - מה שמנע איתן אורנשטיין לפני חצי שנה. נכון לעכשיו, הרשות דוחה את טענתו של פישמן. הבנקים תמכו בזמנו בהצעתו של פישמן לנהל את ההליך שלא בפומבי, והסיבה ברורה: הם אינם רוצים שהתנהלותם הבעייתית תיבחן.

אורנשטיין: לממש, לא להתנצח
הנשיא איתן אורנשטיין אמר בסיום הדיון: "צריך להוריד להבות. מקצינים מאוד את מה שלא צריך להקצין. זה לא טוב, זה מוביל למקומות שלא צריך להגיע. הדברים מגיעים להשתלחות שאינה ראויה ואינה דרושה. יש מטרה משותפת – מקסום הנכסים וחלוקתם בהתאם לדין. יש אינטרס לכולם שזה מה שיהיה – גם לחייב, לאשתו ולילדיו, שהגיעו לעין הסערה ואין מנוס משיתוף פעולה. הם צריכים לסייע ככל שאפשר. צריך לממש ולא להתחפר".

הוא גם קרא לבנקים להעביר לקופת הניהול המיוחד כספים המצויים בחשבונותיו של פישמן, כדי לאפשר את ניהול ההליכים, תוך הכרה בהם כהוצאות שיהיו הראשונות שיוחזרו לנושים. עוד אמר, כי יש להגיע להבנות בנוגע לתרומתה של טובה פישמן לניהול ההליך. "אני לא רוצה לבקש ממנה קבלות; זה לא מכובד".

"מפריעים לי מכל כיוון אפשרי" - מתלונן (יום ה', 23.3.17) המנהל המיוחד לנכסיו של אליעזר פישמן, עו"ד יוסי בנקל, בדיון שמתקיים בפני נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין. בנקל שב ומבקש להכריז על פישמן פושט רגל, ודוחה את עמדת פישמן לפיה הוא מנסה לעשות קיצור דרך המנוגד להוראות החוק. אורנשטיין אפשר לצדדים להידבר מספר ימים בטרם יתן את החלטתו.

בנקל פרס באריכות את הקשיים שלדבריו מציבים בפניו פישמן, ילדיו, באי-כוחו וגם הבנקים. לדבריו, עוה"ד שולי גולדבלט ואלעד פלד "בזבזו שעות על שאלה אחת: מה זה קבוצת פישמן. הראיתי שהוא ישתמש בזה לפני חודש, ואז למזלי עו"ד גולדבלט היה שם מנע ממנו לצאת מהפגישה, כי אני 'מעליב אותו'.

"אני לא יכול לשאול שאלה, כי לא נותנים לי. אי-אפשר לקיים את ההחלטה לכנס אסיפת נושים, כי אין לי משאבים לנהל את הבדיקות. מונעים ממני מידע, מונעים ממני את האפשרות להשתמש בבעלי מקצוע". עוד טען בנקל, כי "לא יעזרו כל התרגילים" החוב עומד על 4 מיליארד שקל, כאשר ההצעה של פישמן היא 70-50 מיליון שקל". בנקל העיר, כי אפילו לשיטתו של פישמן עצמו - החוב יעמוד על 1.5 מיליארד שקל. "האיש עצמו אומר שהוא פושט רגל", קבע.

בנקל חזר וטען, כי על-פי תצהירו של פישמן עצמו לרשות המיסים - הוא היה חדל פרעון כבר בעשור הקודם. בנקל דחה את גרסתו של פישמן, לפיה פרע את חובו לרשות המיסים (200 מיליון שקל), באומרו שכל מה שהוצג לו הוא חוות דעת המנוגדת לפסק דין חלוט של בית המשפט העליון, ושפקיד השומה לא אישר שהחוב נפרע.

פישמן רוצה אסיפה סגורה

גולדבלט אמר בתגובה, כי לבנקל לא הייתה כל כוונה ללכת בכיוון של הסדר, ובמקום לשאול שאלות - קבע עובדות: פישמן הוא פושט רגל מאז 2006 והוא הבריח נכסים לילדיו."חוסר הבנה טוטאלי", כינה גולדבלט את טענותיו של פישמן. "ואז פותחות במסכת של השמצות ובקשות, שאין דבר בינן לבין העובדות והמשפט, ואז בנקל מצפה שיבואו וישתפו פעולה - כאשר כל דבר שאומרים לו, מעוותים את התשובות ומקבלים צווים במעמד צד אחד".

בנקל נטל את התיק ממישור של הסדר למישור של לגיטימציה, מלחמות והתנהלות בלתי ראויה, תוך פזילה מתמדת לתקשורת - הוסיף גולדבלט. לדבריו, פישמן לא הציע סכום מוגדר אלא "כל מה שיש לי", וכיום ברור שהסכום יהיה גבוה יותר. "אני מפחד להגיד מספר", אמר בתשובה לשאלתו של אורנשטיין. "איש לא בודק את הדברים, כי אין עניין בהסדר נושים. אין עניין בקיום החלטתו של בית המשפט ולהחיש את הליכי ההסדר".

לטענת גולדבלט, בנקל הורס עסקות אסטרטגיות ומעמיד בסכנה את קיומן של שלוש החברות התפעוליות שנותרו בידי פישמן. החברות נפגעות מדי יום - תחילה בשל עצם קיומם של ההליכים, וכעת בשל מעשיו של בנקל, הוסיף. "ההתפרעות של המנהל המיוחד אינה סיבה למנוע מהנושים לדון בהסדר המוצע, שבנקל עצמו מודה שלא הייתה לו אפשרות לבדוק אותו ולמרות זאת הוא מתנגד לו".

לטענת גולדבלט, "החשיפה התקשורתית והעלייהום על הבנקים יצרה מצב שהם לקחו צעד לאחור", ולכן צריך לאפשר להם "להגיד בתוך אסיפה סגורה אצל הכנ"ר את מה שיש להם להגיד". אורנשטיין נדהם: "הם יגידו שם דבר אחר ממה שהם יגידו פה?! זה לא עולה על דעתי". גולדבלט שב וביקש לאפשר לנושים להמליץ מי יהיה הנאמן, אם "חלילה יחליט בית המשפט על פשיטת רגל". הוא סיים באומרו, כי בדרך כלל אינו טוען נגד בעלי תפקיד, "אך במקרה הזה – בעל התפקיד הרוויח את זה ביושר".

רשות המיסים והכנ"ר תומכים בבנקל

נציגת רשות המיסים, עו"ד יעל בן-משה, אמרה, שהחוב כלפי הרשות הוא חלוט ו"הגיע הזמן שגולדבלט יפסיק להתעלם מפסק הדין". הרשות מכחישה את הטענה לפיה פישמן פרע את החוב, ואומרת שאת הטענה הזאת יש לבחון בהליכי שומה ולא בבית המשפט. "מדובר במשאלת לב", הגדירה טענה זו. בן-משה הודיעה, כי היא תומכת במתן צו פשיטת רגל נגד פישמן, כדי לבצע את החקירות הנדרשות בתיק.

עו"ד ירון אלכאוי, נציגו של בנק הפועלים שהוא הנושה הגדול ביותר של פישמן - 1.8 מיליארד שקל - הודיע שהבנק מותיר לשיקול דעתו של אורנשטיין את שאלת הכרזת פשיטת הרגל. לדבריו, אין חשיבות לשאלה מתי תהיה ההכרזה, ובלבד שיושג הסדר שיניב את התמורה המירבית לנושים. "לא לקחנו צעד אחורה והולכים בכל הכוח לגבייה", הגיב על דבריו של גולדבלט.

עו"ד רונן מטרי, המייצג את בנק לאומי (הטוען לחוב של 900 מיליון שקל), אמר ש"אם נחכה לגמר החקירות - זה יכול לקחת שנים. חייבים לגבש תוכנית עבודה: איך מממשים פה". הוא סבור, כי ניתן לדבר שוב עם פישמן על הסדר, וייתכן שרשות המיסים תצא מהתמונה. לדעת לאומי, אם יתגבש הסדר (וייתכן שפישמן ישפר את הצעתו) - יש לדחות את ההכרזה, אך גם הוא מותיר את השאלה להכרעתו של אורנשטיין. בנק דיסקונט הביע את אותה עמדה.

בנק מזרחי-טפחות תמך בבקשתו של גולדבלט לכנס אסיפות נושים ולמנות ועדת ביקורת, שלדבריו "תנמיך את הלהבות ותאפשר הרמוניה והידברות בין הצדדים". גם בנק זה מותיר את ההכרזה לשיקול דעתו של אורנשטיין, וכמוהו בנק איגוד. בנק מרכנתיל התנגד להכרזה ותמך בקיום אסיפות נושים.

נציגת הכנ"ר, עו"ד רותי מזרחי, סבורה שמאחר שעדיין אין מידע מלא - אין כרגע תועלת בקיום אסיפות נושים. לדברי מזרחי, הייתה נכונות רבה לבוא לקראת פישמן, הוא ביקש וקיבל הליכים שחורגים מן המקובל, אבל חוסר שיתוף הפעולה בינו לבין בנקל לא אפשר לגבש תוכנית הסדר ולהתייחס לתוכנית שהציע. פישמן אינו מכחיש את היותו חדל פרעון ולכן הכנ"ר תומך בבקשתו של בנקל, הודיעה, וגם במינויו של בנקל לנאמן בפשיטת הרגל.
פש"ר 3642-08-16, אליעזר פישמן / פרוטוקול, 23.3.17
דיון בבקשת המנהל המיוחד, יוסי בנקל, להכריז על אליעזר פישמן כפושט רגל

תאריך:  23/03/2017   |   עודכן:  23/03/2017
איתמר לוין
+אורנשטיין: בשלב זה - המתווה של פישמן
19:22 23/03/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החליט שלא להכריז כרגע על פישמן כפושט רגל  ▪  הורה לכנס אסיפת נושים שתדון במתווה למימוש הנכסים, באפשרות ההכרזה על פשיטת רגל ובמינוי ועדת ביקורת
(פישמן. אסיפה בתוך חודש)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנקל: פישמן מודה שהוא פושט רגל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוהד פרסלמנוביץ
23/03/17 11:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פישמן - הקריסה
אליעזר פישמן מאשים (יום ד', 22.3.17) את המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד יוסי בנקל, במסירת כזבים לבית המשפט ובפגיעה בחברות שבבעלותו, וזאת מתוך אינטרס אנוכי - להמשיך ולנהל את תיק פשיטת הרגל.
22/03/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
המנהל המיוחד לנכסיו של אליעזר פישמן, עו"ד יוסי בנקל, מבקש (יום ג', 21.3.17) להורות לבא-כוחו של פישמן, עו"ד שולי גולדבלט, להחזיר 175,500 שקל שקיבל מחברת אוניל בנייה שבשליטת פישמן. הבקשה הוגשה לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, בעקבות חשיפת News1. אורנשטיין הורה לפישמן וגולדבלט להגיב על הבקשה בתוך 48 שעות.
21/03/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד שלום גולדבלט ואליעזר פישמן ביצעו עבירות פליליות בכספי חברת אוניל - מקבוצת אליעזר פישמן, חודש לאחר שמונה כונס נכסים לנכסיו של עליעזר פישמן, כולל למניותיו באוניל. כך עולה ממידע שהובא ל-News1. המידע התברר בחלקו בחקירה שערך עו"ד יוסי בנקל, שמונה על-ידי בית המשפט ככונס לנכסיו של אליעזר פישמן.
17/03/2017  |  יואב יצחק  |   חדשות
"לא החזקתי כסף בבית, כי הייתי טיפש, כי [אחרת] לא הייתי יושב איתך היום. היה לי כסף בשביל הכל, טיפש, הכנסתי הכל לחברות. מה אני אעשה? העונש היחיד שמגיע לי זה על טיפשות. כל הכסף נכנס לחברות, כי ככה נהגתי כל החיים. כשהייתי עשיר, כשהייתי עני, תמיד נכנס לחברות".
17/03/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
יש להכריז מיד על אליעזר פישמן כפושט רגל - סבור המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד יוסי בנקל, בתסקיר משלים שהגיש (יום ד', 15.3.17) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הוא מסביר, כי הכרזה זו נחוצה כדי שניתן יהיה לפעול נגד פישמן במלוא הסמכויות שהיא גוררת עימה, שכן כעת כמעט ואין ביכולתו לנהל חקירה אפקטיבית לאיתור נכסיו של פישמן.
15/03/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פישמן - הקריסה  /  מי ומי  
משפחת בר-און תרכוש את גלובס  /  איתמר לוין
מחר: ההכרעה על גלובס  /  איתמר לוין
בכירים בגלובס תומכים בדוידוביץ  /  איתמר לוין
מה דוידוביץ' מחפש בגלובס  /  איתמר לוין
גלימת הקרקס  /  איתמר לוין
הצעת פישמן: יצא המרצע מאלשיך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il