|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
"התחבורה הציבורית מפגרת ב-20 שנה" [צילום: ניר שאנני]

10,000 שקל בחודש כדי להביא נהג

יו"ר סופרבוס בליליוס מתרעם על כך שהמדינה מכניסה את הבעיות למכרזי ההפעלה של התחבורה הציבורית במקום לטפל בהן אודי אדירי מהאוצר: האחריות על התשתית מתחילה במדינה. הצלחנו ליצור שוק תחרותי מדי תחבורה בדרך שלנו: אין באמת תחרות
26/03/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
"לא ניכנע לדרישות אגד"
בהתייחסו למו"מ המתנהל מול אגד, אמר אודי אדירי: "המציאות שבה אין הסכם מאוד לא טובה לאגד. ואנחנו לא יכולים להיכנע לדרישות גבוהות מדי כפי שהוצבו בפנינו. אנחנו מנהלים מו"מ כדי להגיע לנקודת איזון. ההתעקשות המרכזית שלנו על אגד היא לא לעצור את תהליך התחרות בהיקפים משמעותיים, ועל כך לא נוותר. אני מקווה שנצליח להגיע לסיכום במו"מ מול אגד. לא יכול להיות שנשלם לאגד סכומים בעלות של מאות מיליונים בשנה". בשולי הכינוס, טען גורם בקרב המפעילים בשיחת רקע עם News1 כי באגד הפנימו שהוצאת קווים למכרז היא בלתי נמנעת, אך תוכנית ההתייעלות שהכין אגד טובה מספיק, אך נדחית בידי אדירי ממניעים רגשיים ולא ענייניים. תוך שהוא מפעיל כתב-חצר, כלשונו, בדה-מרקר. הגורם העריך כי ההסתדרות לא תעמוד לאורך זמן לצד הנהלת אגד ופועלת רק על-פי האינטרסים הטובים כעת לעומד בראשה אבי ניסנקורן.
בתוך כך, פורסם כי אגד קיבל אולטימטום ממשרד התחבורה לתקן עד 10 באפריל חריגות בקווים עירוניים בירושלים (איחורים ואי-ביצוע), אחרת יופקעו מאגד קווי אוטובוס של אגד בירושלים, ויועברו לידי מפעילי תחבורה ציבורית אחרים.

אסדרת התחבורה הציבורית, השפעת שכרם של הנהגים על הענף והליקויים במכרזי ההפעלה עמדו בלב השיח בחבר-דיון שנערך בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).

אודי אדירי, סגן הממונה על התקציבים באוצר: "בסוף המוצר יהיה לאו-דווקא תחבורה ציבורית. אזרח יוכל לנסוע ב'קארפול' (צוותאית) לרכבת ומשם ייסע בקורקינט (גלגיליים). היום היעד של תל אביב הוא קו רכבת קלה בעשור, כשהוא צריך להיות חמישה קווים לעשור. יש על המדינה נטל גדול בנושאי התשתית, התמריצים למעסיקים שיעודדו הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית ובהגדלת רמת השירותיות של המפעילים".

לדבריו, "האחריות על שיפור התשתיות והכנסת אמצעי הטכנולוגיה החדשים חייבת להתחיל במדינה. המדינה חייבת לספק הרבה יותר עדיפות לשיפור התשתיות שנותנות עדיפות לתחבורה הציבורית, כדוגמת רמזורים חכמים למשל וכן תמריצים משלימים, כמו תמריצי מיסוי. כיום, התחבורה הציבורית בישראל לצערי נמצאת בנחיתות בגלל בעיות תשתית שחייבות טיפול אינטנסיבי. המצוקה התשתיתית היא אתגר של המדינה ושל הרשות המקומית. נתנו לרשויות המקומיות התחייבויות תקציביות ב-1.5 מיליארד שקל - רק שיבצעו!"

אדירי הוסיף כי "שכר הנהגים היה בעבר שקל אחד יותר משכר המינימום והיום הוא 39 שקלים שכר בסיס. הפקק במסלול הכשרת הנהגים בלתי נסבל, ובסופו הנהג צריך פסיכיאטר ונפתח לו רישום פלילי...".

"נמאס לנו לבכות לאוצר"

אלי בליליוס, יו"ר חברת סופרבוס, עמד על הקשיים בהם נתקלים המפעילים: "אנחנו בפיגור של 20 שנה. הגענו לענף תמימים עם צי של 60-50 אוטובוסים וב-16-15 שנה הפכנו לבינוניים, אך מעמדנו נסוג אחור. במכרזים הראשונים תוגמלנו לפי רמת שירות, אחר כך לפי עלות הפעלה ועכשיו לפי מספר קילומטרים. בשלוש-ארבע השנים האחרונות הורידו את התעריפים ב-40-35 אחוזים וגם שיפרו את האוטובוסים. בדרך יש גם תשעה מפעילים. איני בא להתבכיין. היו חריגות של עשרות אחוזים מהמכרז המקורי. גם זמן הנסיעה המסחרי פחת. המדינה צריכה לעשות התאמות. כדי להביא נהג מהצפון לעבוד בבית שמש עולה לנו 10,000 שקל בחודש!".

אדירי: "בעבר, כל שנתיים עשינו התאמות ושינינו את השיטה. הייתה תרבות עלייה לרגל של המפעילים אלינו (באוצר, ע.י.) ולמשרד התחבורה. זו תרבות של א-סימטרייה". בליליוס: "המדינה הוציאה מכרזי ענק שכוללים גם את הבעיות. המכרז אינו הפתרון ואינו המטרה. אי-אפשר להפעיל את המכרז בתנאים של היום. נמאס לנו לבכות לאוצר. צריך לבנות מנגנון התאמות, ולכך דרושה ועדה בין-משרדית. היום אנחנו עושים התאמות לא לפי מה שצריך, אלא לפי מה שכתוב במכרז".

אדירי: "ברגע שהמכרז נתון לשינוי ההצעות בו אגרסיביות יותר - היינו שם. אולי מה שצריך זה לשקול את מנגנון ניהול הסיכונים. מי שיזכה במכרז לאשכול שרון-חולון יבין שעליו לעמוד במה שהמכרז קובע".

בליליוס: "הזהרנו מה יקרה אם לא נקבל רשיונות. המדינה חשבה שאנחנו לא בשלים עדיין. אחרי שש שנים מהמכרז רק מתחילים להתאזן ולספור לאחור את משך הזמן שנותר לתום הזיכיון, ואז גם צריך להחליף 400 אוטובוסים [כלומר, לנוכח הדרישה שגיל האוטובוסים לא יהיה גבוה, נדרש המפעיל להחליפם למרות שלא נשאר לו הרבה זמן להמשיך בהפעלת האשכול, ע.י.]". הוא גם התייחס להשפעות השליליות שהיו להעלאת שכר הנהגים ל-39 שקלים: "הנהגים שנשארו בענף הורידו את כמות שעות עבודה. נהג שעובד שנים ספורות מקבל את אותו שכר כמו נהג ותיק שעובד 30-20 שנה".

אדירי: "מטרתנו היא הלקוח, והמפעילים הם סוכן השינוי לכך. הצלחנו ליצור שוק תחרותי מדי. פרק הזמן הקצוב (למכרז) מאפשר דינמיקה, אבל זה פתוח לדיון". על אמירה זו הגיב בהמשך איתי חיים, מנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל 'תחבורה בדרך שלנו': אני לא מסכים עם אודי אדירי, שיש שוק של תחבורה ציבורית. אין ממש תחרות, כאשר המדינה קובעת הכל".

סגן הממונה על התקציבים דיבר גם על חברת דן: "דן הייתה שחקן אזורי, ועכשיו היא גם בצפון (דן בצפון מפעילת המטרונית) ובדרום (דן בדרום ודן באר שבע). אני מקווה שבתוך שנים ספורות עלות ההפעלה של דן תהיה דומה לזו של יתר החברות. בתוך כמה שנים היא תהיה מפעיל יעיל". בליליוס העיר: "למה לא להעלות אותנו לרמה של דן?".

תאריך:  26/03/2017   |   עודכן:  26/03/2017
עידן יוסף
+יצחקי: "אם אין כבישים, שיעמדו בפקק"
18:59 26/03/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש מטה הדיור מאשר שיש בעיה לסלול די כבישים לשכונות החדשות  ▪  בעיה נוספת: "ראשי הערים לא כל כך רוצים דירות להשכרה"
(סלילת כביש [צילום: איתמר לוין])
+"איך אפשר לבקש תוספת שירות לנוסע?"
18:25 26/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה אומר כי מצוקת גיוס הנהגים אינה ייחודית לישראל וקורא למפעילים לעשות חשבון נפש  ▪  המפעילים טוענים לעודף משימות, לחוסר הכרה בשימור נהגים, לעודף ביורוקרטיה בהכשרה ולהגדרת זמני נסיעה קצרה שאינה תואמת למציאות
אופיר קרני, רן שדמי ואיתי חיים [צילום: ניר שאנני]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
10,000 שקל בחודש כדי להביא נהג
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי... .
27/03/17 03:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית עדיין נמוך בהרבה מן המצופה. בשנת 2011 הצהיר שר התחבורה ישראל כ"ץ כי הוא עומד על 21% ובמשרד התחבורה ציפו להגדילו עד תחילת 2016 לכדי 30%. המצב היום רחוק בהרבה מהיעד הגרנדיוזי. יושב-ראש הרשות הארצית לתחבורה הציבורית, מאיר חן, לא אוהב לדבר על כך. הוא מעדיף לדבר על העלייה החשובה במספר הנסיעות לנוסע ("בשנת הרפורמה הראשונה נמכרו 15 מיליון מינויים לתחבורה הציבורית. חל גידול מרשים במספר האוטובוסים, ובשנים האחרונות יצקנו את התשתית לשינוי התודעה. את 2016 סיימנו על עלייה של 6.7% במספר נסיעות נוסע. בחודשיים הראשונים של 2017 נוכחנו באותה מגמת גידול שהגיע ל-8%. ב-2016 נעשו 730 מיליון נסיעות באוטובוסים וברכבת 60 מיליון").
25/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מזה שש שנים שלא התקיים כינוס ים-המלח השנתי לתחבורה ציבורית. חידוש המסורת, המאגדת לתוכה את כלל העוסקים בתחבורה הציבורית בישראל, לאחר ההפסקה הממושכת עמד בספק, לנוכח חרב השביתה שהניף אגד. ביטול השביתה גרם גם לנציג הבכיר ביותר של אגד, יו"ר המזכירות אבי פרידמן.
22/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ הגיע (יום ג', 21.3.17) לנסיעת המבחן הראשונה של הרכבת לכרמיאל. כאשר יפעל הקו, יחוברו כרמיאל ואחיהוד למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי.
21/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל בשבוע הבא (יום א', 26.3.17) יחולו שינויים במספר קווי שירות באזור השרון בערים כפר סבא, רעננה והרצליה, וזאת בהתאם להחלטת משרד התחבורה. בין היתר תופסק פעילותם של מספר קווים עירוניים ובמקביל תתוגבר משמעותית פעילותם של קווים אחרים, המהווים חלופות לקווים שיבוטלו.
21/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההסתדרות התקפלה וקיבלה את הצעת שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, והודיעה כי תשהה את השביתה המתוכננת באגד לטובת מיצוי המשא-ומתן.
20/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il