|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
אופיר קרני, רן שדמי ואיתי חיים [צילום: ניר שאנני]
אוטובוס ללא נהג

"איך אפשר לבקש תוספת שירות לנוסע?"

משרד התחבורה אומר כי מצוקת גיוס הנהגים אינה ייחודית לישראל וקורא למפעילים לעשות חשבון נפש המפעילים טוענים לעודף משימות, לחוסר הכרה בשימור נהגים, לעודף ביורוקרטיה בהכשרה ולהגדרת זמני נסיעה קצרה שאינה תואמת למציאות
26/03/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מסר. רווח סביר [צילום: ניר שאנני]

דבדה. עמדות נוקשות [צילום: ניר שאנני]

חיים. למה להסיע תלמידים? [צילום: ניר שאנני]

עפיפי. להגדיל את העוגה [צילום: ניר שאנני]

יו"ר אגד מסתבך עם החוק
יושב-ראש מזכירות אגד, אבי פרידמן, אמר כי "לא השניים-שלושה שקלים הם שיעלו את מעמד הנהג. אשתי התחתנה איתי כי אני נהג אגד. פעם נהג לא התבייש לומר שהוא נהג. לא רואים זאת היום. מה קרה בשנים האחרונות? הוספנו תוספות שירות, אך אין מי שיעשה אותן. מילא אם זו הייתה תופעה של מפעיל בודד, אבל זה קורה גם באגד, גם בדן וגם ביתר המפעילים. אין לנהגים שום זיקה למקום העבודה". איתי חיים מארגון "תחבורה בדרך שלנו" קרא קריאת ביניים שנשארה ללא מענה: "איפה האחריות שלך למצב הזה?!".
פרידמן קבל על כך שאין ערבות הדדית בין המפעילים, ועובד שסרח בחברה אחת (גנב וכדומה) נקלט אצל מפעיל אחר בשל המחסור בנהגים. "עלינו להתכנס ולהחליט שאחד לא גונב מהשני. על הנהג לדעת שלא יוכל לעבור מיד ליד כמטבע ביד הסוחר". המנחה לינוי בר-גפן ביקשה ממנו להבהיר את דבריו ותהתה כיצד הוא מעז להציע לעבור על החוק ולאפשר פגיעה בחופש העיסוק. פרידמן השיב: "אני לא משפטן, אך גם מערכת המשפט מסוגלת לתת לכך מענה". בר-גפן לא התרצתה: "אין בעיה. אתם תנסו להגביל מעבר נהגים מחברה לחברה, אנחנו נפרסם את זה ברדיו, ונראה מה יקרה". הנוכחים בקהל צחקו.

"טיפלנו פחות טוב בבעיה המערכתית של המחסור בנהגים", הודה מאיר חן, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, "אך זה לא יפטור אתכם המפעילים מאחריות ארגונית לשימור הנהגים. תשאלו את עצמכם למה הם עברו". הוא דיבר בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).

אבי דבדה, מנהל תפעול ארצי באגד: "כדי לשמר נהגים צריך יחס, וזה כולל אופק תעסוקתי. דור ה-Y אינו שייך, מזוהה או מחויב לארגון, ויש לו דרישות שעלינו להתחבר אליהן. הנהגים אינם מעוניינים במשרה מלאה. אנחנו דורשים מהאוצר הכרה בשימור הנהג". אלון מסר, רכז תחבורה ציבורית באגף התקציבים במשרד האוצר: "העלינו את השכר כדי לשמר". המנחה לינוי בר-גפן הסתמכה על דברים שהשמיע יו"ר סופרבוס: "אבל כתוצאה מכך נהגים הפחיתו שעות עבודה!". מסר: "לא בטוח שזו התוצאה היחידה. חלק מהדברים חדשים ונחשוב עליהם. אין תשובה אחת בעניין שיפור מעמד הנהג". דבדה: "הענף נמצא בתהליך קשה מאוד. אין רמת שירות גבוהה. היום רמת שירות נלקחת כמדד בלבד".

עפיף עפיפי, מנכ"ל נתיב אקספרס: "הנהג נמצא בחזית, ומדד הביקורת של קליטת נהג אינו נמצא על השולחן. 39 שקל שכר זו החלטת ממשלה שהתבטאה במכרז. אם זה כך אז אין הבדל בין נהג ותיק לנהג חדש. אנחנו בעד להעלות ל-39, אבל לתת תגמול לנהג ותיק ולרב-נהג ולהגדיל את העוגה של כולם". אופיר קרני, סמנכ"ל כספים במטרופולין: "במכרז שרון-חולון צריך עוד 500-400 אוטובוסים. זה אומר עוד 700 נהגים חדשים, שאולי יציעו להם שכר טוב יותר. תהיה קטסטרופה גם לשמור על מצבת הנהגים הקיימת וגם לגייס חדשים".


"זה נקרא לעמוד בהסכם?!"


רן שדמי, מנהל אגף בכיר כלכלי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית: "בעיית המחסור בנהגים אינה ייחודית לישראל. המפעילים מקבלים שכר מלא על כל התיקונים להם הם נדרשים במכרז". מנכ"ל קווים, ציון פת קטע את דבריו: "כשמעלים בפניכם את נושא זמן ההגדרה (חישוב משך הזמן הנדרש לביצוע כל נסיעה, ע.י.) אתם אפילו לא מוכנים לדון בנושא. זה נקרא לעמוד בהסכם?!". שדמי השיב: "יש מנגנון (לחישוב)". אולם פת חלק עליו: "ברוב המכרזים אין, רק באחד!". כתב News1 מעיר כי הרקע למחלוקת הוא כשל מובנה באופן בו מגדיר משרד התחבורה את משך הזמן להגעה. המשרד אינו מבחין בין שעות שיא לשעות שפל וברוב המקרים קיימות סטיות משמעותית קבועות בין השעה המתוכננת לשעת ההגעה בפועל, שאותן משרד התחבורה אינו טורח לתקן. הדבר גורם לנהגים "להתרוצץ" מנסיעה לנסיעה כמעט ללא מנוחה.

דבדה: "לא נבחן מה קרה ומה עתיד לקרות בשירות לנוסע ובכל המכרזים. יש שת"פים עם המשרדים, אך הרגולטורים מגלים עמדות נוקשות". אופיר קרני, סמנכ"ל כספים בחברת מטרופולין: "החסרונות עולים על היתרונות. צריך לחשוב על אזורים גאוגרפיים שבהם יהיה אופק לא מוגבל שבו מפעיל יידע להשקיע. בארגון-מחדש שהיה ב-2011 בגוש-דן הגיע מנכ"ל משרד התחבורה אז, דן הראל, לדבר עם הנהגים. הם פרסו בפניו את יתרונות הרפורמה וחסרונותיה. הוא נדהם ואמר להם: 'תפקידכם לנהוג'. היום אנחנו במקום קיצוני לכיוון השני - המפעילים משקיעים ונלחמים על החיים". איתי חיים, מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו: "אי-אפשר לבקש תוספת שירות כל עוד יש בעיית נהגים. למה למשל שמפעילי תחבורה ציבורית יפעילו הסעות תלמידים?". דרור גנון, מנהל בכיר תחבורה ציבורית ברשות לתחבורה ציבורית, חיזק את דבריו מהקהל, ואמר: "שמשרד החינוך יסיע!".


כשיש סבסוד ממשלתי - אין רשיונות


אלון מסר: "יש תחרות עזה, ואנחנו רוצים שהמפעילים ירוויחו רווח סביר ולא יפסידו. יש שינויים שעושים במהלך הזמן. צריך להמשיך עם התחרות". עפיפי: "כל הזמן משנים דברים מהמכרז, אבל צריכים לזה כסף ונוצרת תופעת ונהפוך הוא". שדמי: "רמת השירות תשתפר. שוכחים שברהט לא היה שירות לפני כמה שנים. אני לא מכיר עולם של רשיונות כשיש סבסוד ממשלתי".

אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין, קבל על אורך ההכשרה של נהגים: "הנהג הוא רק גורם בשרשרת הייצור. גם אם נשלם לו יותר לא יבואו יותר נהגים. אנחנו מחפשים את אלה שיגיעו מחר בבוקר ולא בעוד שנה. אם בחור בן 24 יחליט להיות נהג, וכשיישב על כוס בירה עם חברים יגיד אחד מהם שהוא כבר שמונה חודשים בתהליך ההכשרה וכלום לא קרה - אז הוא ישמע לו ולא יהיה נהג".

ד"ר מייקל קאלה מ'קוגניטו' - חברה לפסיכולוגיה תחבורתית יעילה: "כושר הניבוי של מכון הבריאות לבטיחות בדרכים (המרב"ד) איזה נהג מסוכן ואיזה בטוח לא גבוה. קיימות כיום שיטות שנהוגות במקומות אחרים שיעילות ומדויקות פי 8 מהשיטות הנהוגות במכון הבריאות לבטיחות בדרכים, ויכולות לזרז את האופן שבו קולטים נהגים היום ולהציל את הנוסעים מנסיעה עם נהגים מסוכנים".

עפיף עפיפי, אבי דבדה ולינוי בר-גפן [צילום: ניר שאנני]
תאריך:  26/03/2017   |   עודכן:  26/03/2017
עידן יוסף
+יצחקי: "אם אין כבישים, שיעמדו בפקק"
18:59 26/03/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש מטה הדיור מאשר שיש בעיה לסלול די כבישים לשכונות החדשות  ▪  בעיה נוספת: "ראשי הערים לא כל כך רוצים דירות להשכרה"
(סלילת כביש [צילום: איתמר לוין])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"איך אפשר לבקש תוספת שירות לנוסע?"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלהם יעבדו בזה
26/03/17 22:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
אסדרת התחבורה הציבורית, השפעת שכרם של הנהגים על הענף והליקויים במכרזי ההפעלה עמדו בלב השיח בחבר-דיון שנערך בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).
26/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית עדיין נמוך בהרבה מן המצופה. בשנת 2011 הצהיר שר התחבורה ישראל כ"ץ כי הוא עומד על 21% ובמשרד התחבורה ציפו להגדילו עד תחילת 2016 לכדי 30%. המצב היום רחוק בהרבה מהיעד הגרנדיוזי. יושב-ראש הרשות הארצית לתחבורה הציבורית, מאיר חן, לא אוהב לדבר על כך. הוא מעדיף לדבר על העלייה החשובה במספר הנסיעות לנוסע ("בשנת הרפורמה הראשונה נמכרו 15 מיליון מינויים לתחבורה הציבורית. חל גידול מרשים במספר האוטובוסים, ובשנים האחרונות יצקנו את התשתית לשינוי התודעה. את 2016 סיימנו על עלייה של 6.7% במספר נסיעות נוסע. בחודשיים הראשונים של 2017 נוכחנו באותה מגמת גידול שהגיע ל-8%. ב-2016 נעשו 730 מיליון נסיעות באוטובוסים וברכבת 60 מיליון").
25/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מזה שש שנים שלא התקיים כינוס ים-המלח השנתי לתחבורה ציבורית. חידוש המסורת, המאגדת לתוכה את כלל העוסקים בתחבורה הציבורית בישראל, לאחר ההפסקה הממושכת עמד בספק, לנוכח חרב השביתה שהניף אגד. ביטול השביתה גרם גם לנציג הבכיר ביותר של אגד, יו"ר המזכירות אבי פרידמן.
22/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ הגיע (יום ג', 21.3.17) לנסיעת המבחן הראשונה של הרכבת לכרמיאל. כאשר יפעל הקו, יחוברו כרמיאל ואחיהוד למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי.
21/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל בשבוע הבא (יום א', 26.3.17) יחולו שינויים במספר קווי שירות באזור השרון בערים כפר סבא, רעננה והרצליה, וזאת בהתאם להחלטת משרד התחבורה. בין היתר תופסק פעילותם של מספר קווים עירוניים ובמקביל תתוגבר משמעותית פעילותם של קווים אחרים, המהווים חלופות לקווים שיבוטלו.
21/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il