|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"הלוואי שיהיו לנו מסופים כמו שיש קניונים"

משרד התחבורה מתגייס לפתור בעיית המחסור בתשתיות לתחבורה ציבורית ודורש שרמ"י יעביר אליו שטחים באמצעות מינהל הדיור שוקל להתנות מתן תוספות שירות בהקצאת תשתיות מצד העיריות מהירות הנסיעה המסחרית בגוש-דן פחתה ב-1 קמ"ש
27/03/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
גנון. "דרוש שינוי תפישה"

[צילום: ניר שאנני]

אנחנו עושים מה שדחוף ופחות מה שחשוב. כך אמר דרור גנון, מנהל בכיר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. הוא דיבר בכינוס ים-המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17). גנון סימן את בעיית מחסור התשתיות כחסם המרכזי בענף התחבורה הציבורית.

"בעיית התשתית נובעת מכך שלפחות עשרה גופים מעורבים בנושא. לכאורה, הפתרון לפקקים הוא תחבורה ציבורית שתתן שירות במהירות, אמינות, תדירות ונוחות - כי אוטובוס אחד יכול להחליף 100 מכוניות. אבל צבא צריך בסיס לחזור אליו בסוף היום", אמר גנון תוך שהוא מתכתב עם דברי מנכ"ל חברת קווים ציון פת, שטען לפניו שצבא אינו יכול לצאת רעב לקרב.
כשבמשרד התחבורה מדברים על תשתיות, הם מתכוונים לסוגים שונים של תשתית - תשתית תפעול (מסופים, חניונים), תשתית שירות (סככות, סביבת התחנה ועמדות ויסות) ותשתיות העדפה (רמזורים, נתיבי העדפה ונתיבים מהירים). אולם החסמים לכך הם: חוסר בזהות אינטרסים מצד הרשויות (NIMBY), דחיקת המתקנים מחוץ לערים (ק"מ ריק), מחסור בסיס בשטחים יעודיים, העצמת תועלת היזם מהמיזם, ביורוקרטיה בהוצאת היתרים ותקצוב למתקני תשתית.

גנון: היום יש 22% פיצול, ואנחנו מתכננים שבעוד 20 שנה יהיה 40% פיצול נסיעות (כלומר, שזה יהיה אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית, ע.י.). למשרד התחבורה אין מתקני תחבורה ציבורית והוא אינו מנחה במישרין את המתקנים. אנחנו לא מקבלים אישורים לשימושים חורגים. חסרים 3,500 דונם תשתיות תחבורה ציבורית במרכז הארץ, ואני לא להגיד כמה באזורים אחרים. כשאגד מכר תשתיות איבדנו אותן לטובת בתי מגורים וקניונים. הלוואי שיהיו לנו מסופים כמו שיש קניונים. דרוש שינוי תפישה!"

את שינוי התפישה מובילה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, שדוחפת לקידום כמה מהלכים משמעותיים:
  • שיפוץ מתקנים קיימים בערים תל אביב, באר שבע, עפולה ונתניה;
  • הקמת מתקנים חדשים בקסטינה (מלאכי), באום אל-פחם ובערד;
  • קידום תוכנית מתאר ארצית לכל התשתיות. על-פי תוכנית האב, רשות מקרקעי ישראל לא תקצה שטחים לעיריות אלא למשרד התחבורה באמצעות מינהל הדיור הממשלתי;
  • תקציב ייעוד לתשתיות - החסם יטופל באופן משמעותי במשרד התחבורה, בממשלה וברשויות המקומיות. המשרד שוקל לפנות לעיריות ולהתנות מתן תוספות שירות בהקצאת תשתיות. במקביל, הוא קוראים למפעילים לסייע לו באיתור שטחים פנויים.

האוטובוסים בישראל נוסעים לאט מדי
חנין. מהיר לעיר - מהלך נכון [צילום: ניר שאנני]

לפני שנים אחדות הייתה מהירות הנסיעה המסחרית בגוש-דן נמוכה מאוד - 16 קמ"ש בממוצע. כיום, לדברי גנון, היא עומדת על 15 קמ"ש, לעומת 25 קמ"ש בערי אירופה. יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית שע"י ועדת הכלכלה, ח"כ דב חנין, אמר בנאומו בכינוס כי לפניו עומדים שני נתונים – האחד, 10% משתמשים בתחבורה הציבורית בישראל לעומת 35% בשאר המדינות [ראש הרשות לתח"ץ, מאיר חן, שדיבר אחריו תיקן שהנתון הנכון לפי הלמ"ס הוא 23% ולא 10%]; והשני, 15 קמ"ש לנסיעת אוטובוס במטרופולין גוש-דן לעומת 25 קמ"ש במדינות מערביות, כאמור. המסקנה לדברי חנין היא שיש פחות משתמשים כי התחבורה הציבורית נוסעת לאט, והאוטובוסים מתחרים בכלי הרכב הפרטיים על הכביש.

הסיבה לכך, לדברי חנין, היא החלטת המדינה לתת משאב ציבורי מוגבל הנקרא 'כביש' לכולם, כשלאיש אין העדפה. "לכך דרושה החלטה פוליטית. במקום שרכב פרטי יסיע 70 ק"ג בנאדם עם טונה מתכת מסביב, יתנו עדיפות לאוטובוס-שניים שיסיעו 50-40 בני אדם.

חנין אמר כי לרכבת תחתית בתל אביב דרוש המון זמן וכסף. "לכן הצעתי לפני כתשע שנים להגשים זאת באופן מיידי ובעלות נמוכה תוך ויתור על שני עניינים – זו לא תהיה רכבת והיא לא תהיה תחתית. זה מחייב נת"צים, עדיפות תנועה לאוטובוסים ומערכת כרטוס. התפישה הזו מתחילה להתקדם. המהיר לעיר הוא מהלך בכיוון הזה". חנין הציע בסיום נאומו לקיים בתשתיות התחבורה גם שימושים אחרים.

תאריך:  27/03/2017   |   עודכן:  27/03/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הלוואי שיהיו לנו מסופים כמו שיש קניונים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
"אין מקום ליותר מדי כבישים, ואם יש בעיה, אז שהנהגים יעמדו רבע שעה בפקק". כך אמר (יום א', 26.3.17) יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי. הוא דיבר בכינוס קבלני מחוז חיפה בהתאחדות בוני הארץ, שנערך בעיר.
26/03/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"טיפלנו פחות טוב בבעיה המערכתית של המחסור בנהגים", הודה מאיר חן, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, "אך זה לא יפטור אתכם המפעילים מאחריות ארגונית לשימור הנהגים. תשאלו את עצמכם למה הם עברו". הוא דיבר בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).
26/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אסדרת התחבורה הציבורית, השפעת שכרם של הנהגים על הענף והליקויים במכרזי ההפעלה עמדו בלב השיח בחבר-דיון שנערך בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).
26/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית עדיין נמוך בהרבה מן המצופה. בשנת 2011 הצהיר שר התחבורה ישראל כ"ץ כי הוא עומד על 21% ובמשרד התחבורה ציפו להגדילו עד תחילת 2016 לכדי 30%. המצב היום רחוק בהרבה מהיעד הגרנדיוזי. יושב-ראש הרשות הארצית לתחבורה הציבורית, מאיר חן, לא אוהב לדבר על כך. הוא מעדיף לדבר על העלייה החשובה במספר הנסיעות לנוסע ("בשנת הרפורמה הראשונה נמכרו 15 מיליון מינויים לתחבורה הציבורית. חל גידול מרשים במספר האוטובוסים, ובשנים האחרונות יצקנו את התשתית לשינוי התודעה. את 2016 סיימנו על עלייה של 6.7% במספר נסיעות נוסע. בחודשיים הראשונים של 2017 נוכחנו באותה מגמת גידול שהגיע ל-8%. ב-2016 נעשו 730 מיליון נסיעות באוטובוסים וברכבת 60 מיליון").
25/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מזה שש שנים שלא התקיים כינוס ים-המלח השנתי לתחבורה ציבורית. חידוש המסורת, המאגדת לתוכה את כלל העוסקים בתחבורה הציבורית בישראל, לאחר ההפסקה הממושכת עמד בספק, לנוכח חרב השביתה שהניף אגד. ביטול השביתה גרם גם לנציג הבכיר ביותר של אגד, יו"ר המזכירות אבי פרידמן.
22/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
החלו נסיעות המבחן של הרכבת לכרמיאל   /  עידן יוסף
שינויים בקווי מטרופולין בשרון  /  עידן יוסף
בוטל איום השביתה באגד  /  עידן יוסף
כך שברה הממשלה את שביתת אגד בשנות ה-80  /  עידן יוסף
מה יש למהר  /  איתמר לוין
תשתית רעועה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il