|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אוטובוס יקבל מידע מתי רכבת מאחרת <br>

תזכיר חוק חדש יורה לכל רשות מקומית להקצות מקומות למתקני תחבורה ציבורית בהתאם למספר יחידות הדיור המתוכננות בכיר במשרד התחבורה: "אין סיבה שחייל יגיע עם הצ'ימידן וייבדק בדרך כמה פעמים בכמה נקודות שיגזלו 4 דקות מזמנו"
29/03/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
תמר קינן, הראל דמתי, דרור גנון, ציון פת ויעל דורי
הראל דמתי, דרור גנון, ציון פת, יעל דורי ודניאל צוקר [צילום: ניר שאנני]

קינן ודמתי. מסוף מושבת בפרדס חנה [צילום: ניר שאנני]

קרני. קווים לרכבת [צילום: ניר שאנני]

בליליוס. כל הבעיות - למכרזים [צילום: ניר שאנני]

מנהל תחבורה ציבורית, דרור גנון:
"ישבתי עם מהנדס של עיר גדולה. הוא אמר לי שמסוף תחבורה ציבורית זה לא יפה, כי רואים אוטובוסים לצד בניינים יפים...פתרנו זאת באמצעות בניית פטרייה גדולה מלמעלה"

בעיית תשתיות בתחבורה הציבורית כמו גם שיתוף הפעולה בנושא או היעדרו מצד הרשויות המקומיות עלה במסגרת חבר-דיון במסגרת בכינוס ים-המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).

"לפני עשור, כלל לא הייתה מודעות לנושא התשתיות, וכעת יש ניצנים לתחילת טיפול בנושא", פתח מנכ"ל חברת קווים, ציון פת, בדברי שבח. "דוגמה לכך היא חניון התחבורה הציבורית במודיעין ביוזמת משרד התחבורה. ועדיין, יש כאן סיפור חד-גדיא בגרסה מודרנית: משרד האוצר תקצב את העיר אלעד בהקמת מסוף תחבורה ציבורית. אבל מנכ"ל האוצר, בכובעו כמנהל ועדת התכנון המחוזית, הוציא למסוף צו הריסה". על כך העיר דרור גנון, מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית: "כי זה נבנה ללא היתר".

גנון נשאל מי ערב לכך שעכשיו יהיה השיתוף פעולה בנושא התשתיות, והשיב: "איש אינו ערב לנו שמה שאנחנו מקימים ייצא לפועל, אבל אנחנו יודעים לכנס את כל הגורמים". הוא גם דחה את הטענה שעלתה כאילו רק מי שנאלץ להשתמש בתחבורה הציבורית עושה בה שימוש, ואמר כי הנתונים שבידיו מוכיחים אחרת.

תמר קינן מארגון תחבורה היום ומחר: "בפרדס חנה יש מסוף שהוקם במימון משרד התחבורה. הנוסעים מגיעים ומתיישבים, אך אוטובוסים אינם עוברים במסוף. שת"פ עם הרשות המקומית נכון, אך לא בכל ישוב יש ראש רשות כמו זכרון יעקב (אלי אבוטבול, ע.י.) עם 'ג'וק' לתחבורה ציבורית - זה נדיר. במשרד התחבורה לא לוחצים מספיק על הרשות. לפעמים גם מהנדס המועצה, שמעוניין בקידום הנושא, אינו מודע מספיק לחשיבותו".

המפקח על התעבורה בחיפה והצפון, הראל דמתי, החבר בוועדת התכנון המקומית צפון, אמר כי בפרדס חנה המסוף אינו פעיל משום שלא התקבל תקציב להסדרת צומת הגישה למסוף. לדבריו, יש 'כיסים' לכל מיזם. "אנחנו משפרים גישות לתחנות הרכבת ועושים שילוביות בין אמצעי תחבורה". שי ג'רבי, ראש אגף טכנולוגיות: "במסגרת מיזם 'שילובים', נאפשר קשר בין המפעיל לרכבת, כדי שהאוטובוס יקבל מידע מתי הרכבת מאחרת וניתן יהיה לבצע תיאומים".

מנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל 'תחבורה בדרך שלנו', איתי חיים: "מה שחשוב זה חוויית המשתמש בתחבורה הציבורית. האוטובוס צריך להגיע בזמן, וזה מה שהכי חשוב. לפני כשנה רכשתי רכב פרטי. אין לי ברירה אלא להחזיק רכב פרטי, כי נסיעה באוטובוס לעבודה לוקחת לי שעה יותר. הבעיות העיקריות הן בתחום התכנון. יש שכונות שלמות ללא מסחר ותעסוקה, שתושביהן עובדים מחוץ לישוב. הן תוכננו ללא עירוב שימושים ומאלצות את התושבים לבצע פעולות שבעבר עשו בהליכה באמצעות רכב פרטי. שכונת אם המושבות בפתח תקוה מלאה בפקקים על הבוקר, כי לא תוכננה נכון לתחבורה ציבורית. תחנות הרכבת נמצאות מחוץ לערים וצריך אוטובוס כדי להגיע אליהן. תוכניות הבנייה המתוכננות במקום מחנות הצבא שיתפנו בסירקין, בתל השומר ובצריפין אינן נותנות מענה מספק לצרכים התחבורתיים. בסירקין יש שטחים גדולים המיועדים למגורים, ללא תוספת שטחי מסחר ותעסוקה. התוכנית אינה מספקת את המענה התחבורתי הראוי". יעל דורי מארגון אדם טבע ודין: "צריך לדחוף הנחיות לרשויות המקומיות". גנון: "בזה בדיוק עוסק תזכיר התחבורה (מסמך טופז), שיורה לכל רשות מקומית להקצות מקומות למתקני תחבורה ציבורית בהתאם למספר יחידות הדיור המתוכננות. עברנו ועדה-ועדה והצגנו תוכנית איך זה ייראה. ישבתי עם מהנדס של עיר גדולה. הוא אמר לי שמסוף תחבורה ציבורית זה לא יפה, כי רואים אוטובוסים לצד בניינים יפים...פתרנו זאת באמצעות בניית פטרייה גדולה מלמעלה".

דרור גנון עמד על בעיית מיסחור היתר בתחנות ועל הצורך בהפרדה בין השניים: "אנחנו רוצים שנוסע יגיע ישר לתחבורה הציבורית בלי לעבור בדרך 4-3 קומות במרכזים מסחריים, שאותם אפשר לבנות מעל או מתחת לרציפים. אין סיבה שחייל יגיע עם הצ'ימידן וייבדק בדרך כמה פעמים בכמה נקודות שיגזלו 4 דקות מזמנו. מתפקידנו לפשט את הנגישות. בפתח תקוה הערנו את הערותינו בעניין תוכנית הקניון לנגישות התחבורה הציבורית. אבל עלולים לשנות את תוכנית הקניון בלי שבכלל נדע. יש פחד של ראשי עיריות מפני תחבורה ציבורית, כי בתקופת העבודות יש קושי על משתמשי הרכב הפרטי".

ממונה אחד בלבד לכל מחוז

גם בעיית מספרם הזעום של הממונים המחוזיים לתחבורה ציבורית הנדרשים להשתלט על טיפול ברשויות רבות מדי בתחומם עלה בדיון. תמר קינן וציון פת: "דרוש ממונה לכל 5-4 רשויות, ולא ממונה ל-123 רשויות. לרשויות המקומיות אין שום סמכות, ולכן אין להן תמריץ לשפר את התחבורה הציבורית. אי-אפשר לומר שהכל מטופל ברמה הארצית בלי לתת לה את הכלים לכך. איתי חיים: "בתוך שש שנים היקף ההפעלה של השירות יגדל פי שלושה. יש ממונה אחד במשרד התחבורה מול הרבה נציגי ציבור ברשויות המקומיות. לכל ממונה יש מעל 60 רשויות". גנון: "אכן יש ממונה אחד לכל מחוז ודרוש תקן ייעודי. מינינו את טל עופר, שתפקידה לטפל בעניינים האלה".

חיים: "הנוסע רוצה להתנהל מול גוף אחד שישא באחריות. על אותו גורם לטפל בכל מה שקשור בתחבורה הציבורית. הנוסע לא מכיר את השחקנים ולא צריך לנחש שהתחנות הן באחריות הרשות המקומית. הוא גם לא צריך להיות פרופסור לתעריפי נסיעה. דרוש גורם אחד שיקשר בין כלל הגורמים".

תשתיות הרכבת מקבלות הרבה יותר

פת: "אני מתקנא במלכה הרכבת. זו לא 'העדפה' לרכבת - כך צריך להיות. בתחנת הרכבת במזכרת בתיה השקיעו 50-40 מיליון שקלים. בעשרים השנים האחרונות לא הושקע סכום כזה במסוף תחבורה ציבורית אחד". הוא הוסיף באירוניה: "למה אומרים שאין פה עירוב שימושים. שני המקומות בהם יש הם רחוב רבי עקיבא בבני ברק וירמיהו (ובר-אילן) בירושלים". מנכ"ל חברת מטרופולין, אילן קרני: "צריך לשפר את מסלולי האוטובוסים כך שיקחו נוסעים לתחנות הרכבת. יש תחנות ישנות שבהן קשה לשנות, אבל הדבר אפשרי בתחנות כמו נורדאו, סוקולוב וסגולה".

יו"ר סופרבוס, אלי בליליוס, אמר כי במקום לטפל בבעיות הממשלה זורקת אותן למכרזי ההפעלה. לדבריו, במכרז ל-12 שנה נדרשים המפעילים גם לגייס 400-300 אוטובוסים חדשים ו-600 נהגים, וגם נתקלים במכלול בעיות כגון תביעות ארנונה על מסופים וחניונים, רשיונות עסק, התרי בנייה, תחליפי דלקים, איכות סביבה ונגישות. "מצפים מאיתנו שנדאג לכל. למה מוציאים מכרז בו לא הכל סגור מראש? למה בחולון יש מסוף אחד בלבד ל-450 אוטובוסים?", הקשה. גנון השיב: "כל מפעיל יכול לגשת למכרז. איש לא מבקש מכם להנגיש את התחנות. חניון הלילה בניגוד לחניון היום הוא באחריותכם כי זה כרוך באבטחה וכדומה. אנחנו חלילה לא באים להפיל הכל עליכם, אבל עד שהכל יהיה מושלם צריך איזון".

תאריך:  29/03/2017   |   עודכן:  30/03/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוטובוס יקבל מידע מתי רכבת מאחרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן בבקשת אגד להוציא צו מניעה לשביתה שתכננו העובדים, ובסיום הדיון הוסכם על משא-ומתן מואץ של שבוע. בפועל הצדדים לא הגיעו להסכמות, ולכן הם שבו לבית הדין.
29/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם מיתוג נכון של התחבורה הציבורית יגרום לשיפור תדמיתה ולהגדלת מספר משתמשיה? נושא זה עמד במרכזו של חבר-דיון במסגרת בכינוס ים-המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).
28/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אנחנו עושים מה שדחוף ופחות מה שחשוב. כך אמר דרור גנון, מנהל בכיר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. הוא דיבר בכינוס ים-המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17). גנון סימן את בעיית מחסור התשתיות כחסם המרכזי בענף התחבורה הציבורית.
27/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אין מקום ליותר מדי כבישים, ואם יש בעיה, אז שהנהגים יעמדו רבע שעה בפקק". כך אמר (יום א', 26.3.17) יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי. הוא דיבר בכינוס קבלני מחוז חיפה בהתאחדות בוני הארץ, שנערך בעיר.
26/03/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"טיפלנו פחות טוב בבעיה המערכתית של המחסור בנהגים", הודה מאיר חן, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, "אך זה לא יפטור אתכם המפעילים מאחריות ארגונית לשימור הנהגים. תשאלו את עצמכם למה הם עברו". הוא דיבר בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).
26/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
10,000 שקל בחודש כדי להביא נהג  /  עידן יוסף
מספר הנוסעים באוטובוס - פחות מהצפי  /  עידן יוסף
נאום התפוחים והאגסים של יו"ר אגד  /  עידן יוסף
כך שברה הממשלה את שביתת אגד בשנות ה-80  /  עידן יוסף
מה יש למהר  /  איתמר לוין
תשתית רעועה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il