מינואר עד מרס השנה רשמה המשטרה כ-2,900 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, עלייה של 20% לעומת התקופה המקבילה ב-2016. כ-1,200 דוחות נרשמו בגין רכיבה על המדרכה והיתר בגין חציה במעבר חצייה בצורה מסוכנת לרוכב ולהולכי הרגל ודוחות נוספים על עבירות קלות יותר - כך מסרה (יום ד', 5.4.17), ראש מחלקת תביעות במשטרה, ניצב משנה שרית פיליפסון בדיון שהתקיים בוועדת המשנה לבטיחות בדרכים בנושא יישום החקיקה בנושא הרכיבה על אופניים חשמליים ואת אכיפת החוק בשטח.
סמנכ"ל חינוך והסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נחמה לאור דרורי, הציגה נתונים לפיהם בין השנים 2013-2016 נהרגו 13 רוכבי אופניים חשמליים, כאשר 10 מתוכם נהרגו בשנת 2016. היא הוסיפה כי פגיעות רבות של רוכבים הן פגיעות ראש, ככל הנראה בשל רכיבה ללא קסדה. עוד היא ציינה כי הרשות, יחד עם משרדי התחבורה והחינוך, הפיקה חוברת הסברה המחולקת לרוכשי אופניים חשמליים ובמוסדות החינוך.
סגן מנהל אסף הפיקוח בעיריית תל אביב, יאיר אמר, הציג את התוכנית בעיר לפיה בחודשים מאי יוני השנה תתבצע הסברה, לאחר מכן בחודש יולי תתבצע אכיפה באמצעות דוחות אזהרה ובחודש אוגוסט יחלו הפקחים לרשום דוחות לרוכבי אופניים חשמליים שיפרו את החוק. היועצת המשפטית של מרכז השלטון המקומי, עו"ד מירה סלומון, אמרה כי כל מועצת רשות מקומית תצטרך להחליט אם היא מסמיכה פקחים לנושא הזה ותוכל לבחור אם היא מבצעת אכיפה. לדבריה, המרכז נותן לרשויות את כל הכלים והליווי הדרוש להפעלת הסמכויות.
ח"כ
דב חנין אמר כי דרושה פעולה נחרצת ונחושה לטיפול באופניים החשמליים, עם זאת הזכיר כי בעבר כשניתנה לעיריות סמכות לאכיפה סביבתית זה לא עבד בכל מקום, והביע חשש שגם במקרה הזה האכיפה לא תעבור בכל הרשויות. ח"כ
תמר זנדברג אמרה כי במרכזי הערים הפגיעה הקשה היא בהולכי הרגל, בעוד שבערי השרון הבעיה היא שהרוכבים עצמם הם הנפגעים והדבר הראשון שצריך לאכוף זה נושא גיל הרכיבה. עם זאת היא הוסיפה כי הרוצח הגדול ביותר במרחב הציבורי הוא הרכב הפרטי, וצריך לצמצם כמה שיותר את השימוש בו. היא אף קראה להורים לקנות לילדים שלהם אופניים רגילים ואמרה: "כבר שחכנו מה זה לדווש".
היו"ר אשר סיכם את הישיבה והבהיר כי בקרוב יקיים דיון מעקב, שבו יבקש דיווח על הרשויות שהצטרפו למהלך והרשויות שלא יעשו זאת. הוא קרא לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להיות מעורבת בהסברה וקידום ההכשרה וההסמכה של הפקחים. ח"כ אשר סיכם בקריאה נוספת לשר האוצר להפנות חלק מעודפי גביית המיסים לא רק להורדת מס אלא גם להורדת הקטל בדרכים.